تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

در قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا چنانچه به همین صورت در بالای این سقف ابر ایچیموکوی و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه باقی بماند ممکن است به سوی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۳۲۰ برسد. مقاومتهای بعدی بر روی ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۰ قرار دارند. حمایتها در سطوح ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۳۰ تشکیل شده اند. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۱۲۲۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و تثبیت پایین آن منجر به کاهش یورو به نرخهای پایین ۱٫۱۲۰۰ خواهد شد. امروز عمده توجهات به انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران معطوف شده است.

پوند – دلار آمریکا

امروز هر چند پوند در مقابل دلار آمریکا پس از اعلام کاهش مستمری بگیران بیکاران انگلیس (۸۶۰۰-) تا سطح ۱٫۳۰۶۰ رسید اما موفق به عبور از آن نشد و دوباره به خاطر انتظارات بازار از سیاست های پولی ارزان و انبساطی بانک مرکزی انگلیس به نرخهای پایین آن کاهش یافت. سطح مقاومت ۱٫۳۰۶۰ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵ قرار دارد و برای قرار گرفتن قیمت در موج نزولی می بایست کندل دو ساعته پایین خطوط میانگین متحرک ۱۰ روزه (۱٫۳۰۳۵) و ۱٫۳۰۰۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) تثبیت شود. مقاومتهای بعد از سطح ۱٫۳۰۶۰ بر روی ۱٫۳۱۱۵ (خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۳۰ روزه) و ۱٫۳۱۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مشخص هستند که مانع بسیار جدی و محکمی می باشد. در حرکت نزولی در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۲۹۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی)، هدف بعدی سقوط تا نرخ ۱٫۲۸۶۵ خواهد بود.

دلار- ین ژاپن

در این زوج ارز قیمت آن موفق به شکست سقف ابر ایچیموکوی روزانه نشده است و در حال حاضر با سطوح مقاومت ۱۰۱٫۱۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) ، سقف ابر ایچیموکوی روزانه و ۱۰۱٫۴۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) مواجه است و تا زمانیکه قیمت پایین این سطوح تثبیت شده است احتمال استمرار سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۹۹٫۶۰ که از سطح ۱۰۲٫۶۶ (بالاترین سطح ۸ اوت) شروع شده است، وجود دارد.

یورو – ین ژاپن

قیمت این زوج ارز با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۴٫۶۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۱۲٫۹۰ شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطح ۱۱۲٫۳۰ کاهش یابد. در حال حاضر قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۱۳٫۲۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) در نوسان است.

یورو – پوند

تغییرات چندانی برای این زوج طی ۲۴ ساعت گذشته صورت نگرفته است اما به نظر می رسد که در کوتاه مدت، شاهد شروع حرکت اصلاحی برای بازگشت قیمت به ۰٫۸۶۲۵ و ۰٫۸۶۲۰ باشیم و بعد از آن هم فرصتهایی برای شروع حرکت افزایشی دیده می شود اگر که سطح مقاومت ۰٫۸۶۷۰ شکسته شود مجدد به سوی سطح ۰٫۸۷۲۴ صعود خواهد کرد. حمایتهای مستحکم روزانه بعد از سطوح ۰٫۸۶۲۵ و ۰٫۸۶۰۰ به ترتیب بر روی ۰٫۸۶۰۰ و ۰٫۸۵۸۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تشکیل شده اند.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز قیمت آن هنوز موفق به تثبیت خود پایین سطوح ۰٫۹۶۰۰ و ۰٫۹۵۸۵ نشده است و اگر بتواند به پایین این سطوح برسد سیگنال کاهش به سوی سطوح ۰٫۹۵۵۰ و ۰٫۹۵۲۰ صادر خواهد کرد. برای حرکت صعودی نیز می بایست قیمت خود را در بالای سطوح ۰٫۹۷۰۰ و ۰٫۹۷۳۰ (ابر ایچیموکو) برساند. امروز عمده توجهات به انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران معطوف شده است.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز مشخص است که قیمت آن به پایین سطح ۰٫۷۶۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است و اهداف نزولی بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۵۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط کیجون در تایم فریم دیلی) و ۰٫۷۵۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. در آستانه انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا، به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۰٫۷۶۳۰ معامله گران کماکان متمایل به فروش هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدفهای ۰٫۷۵۹۰ و ۰٫۷۵۵۰ تلقی می شود. ناتوانی اخیر قیمت در عبور از منطقه مقاومت مستحکم ۰٫۷۷۵۰ و ۰٫۷۷۶۰ منجر به افزایش فشارهای نزولی دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا گردیده است.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۲۲۰ و ۰٫۷۲۸۹  قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. سطح حمایت اولیه بر روی ۰٫۷۲۲۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است قرار گرفته است که اگر شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۰٫۷۱۸۸ و ۰٫۷۱۵۰ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) صادر خواهد کرد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند. شکست سقف ابر ایچیموکوی یک ساعته در اطراف سطح ۰٫۷۲۲۰ قیمت را به نرخهای زیر ۰٫۷۲۰۰ (کف ابر ایچیموکوی یک ساعته) پایین خواهد کشاند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی این زوج ارز هستیم زیرا طی چند هفته اخیر قیمت نفت به شدت در بازارها افزایش یافته است و این موضوع منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا شده است. بالا آمدن قیمت نفت موجب سودهی شرکتهای بزرگ کانادایی می شود که صادرات نفت دارند و چون افزایش قیمت تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کانادا خواهد داشت بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که عوامل فاندامنتالی بسیار پر قدرت ظاهر شده اند و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازاربود و دلیلی برای تغییر روند USDCAD از نزولی به صعودی وجود ندارد و با توجه به قرار گرفتن قیمت پایین خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته، اگر در این زوج ارز سطح حمایت ۱٫۲۷۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با قدرت شکسته شود منجر به کاهش تا سطوح ۱٫۲۶۸۰ و ۱٫۲۶۵۵ می شود. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۲۹۲۰ ، ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۵۰ قرار دارند.

شاخص دلار آمریکا

قیمت شاخص دلار آمریکا پس از برخورد به کف ابر ایچیموکوی روزانه به نرخهای بالا اصلاح کرده است اما در حال حاضر با سطح مقاومت اولیه ۹۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۵۰  درصدی) و ۹۵٫۱۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) مواجه است. برای امروز کف ابر ایچیموکوی روزانه به سطح ۹۴٫۸۲ رسیده است. در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۱۰ پتانسیل ورود خریداران را با هدف ۹۵٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دارد. رویدادهای مهم خبری این هفته که بازار به آنها بیشتر توجه خواهد کرد، انتشار صورتجلسه امشب نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است. صورتجلسه امشب نشست FOMC اگر به نکته خاصی اشاره کند می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را در سال جاری مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال رزرو آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر نزدیک است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا