تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به شکست سطح ۴۶٫۹۰ دلار/بشکه قویا پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۴۸٫۷۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی و سیگنال خرید را در نمودار زیر بررسی امواج الیوت و سطوح ریتریسمنت فیبوناچی نشان داده است.

در چارت ۱ ساعته پایین به وضوح مشخص است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت آمریکا در موج ۵ یعنی آخرین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۱٫۱۰ (پایین ترین سطح ۱۱ اوت) قرار دارد.

به باور ما این موج به اندازه طول موج اول یعنی موج a حرکت خواهد کرد و تا نزدیکی سطح ۴۸٫۷۲ افزایش خواهد یافت. این چرخه بخشی از موج بزرگتر موج C است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) می باشد. در نمودار روزانه مشخص است که قیمت نفت آمریکا در این موج به بالای سطح ۴۵٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) رسیده است و هدف بعدی بر روی سطح ۴۸٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۱۸ و صدور سیگنال افزایش و خرید تا سطح ۵۱٫۳۲ وجود دارد که این حرکت صعودی را در نمودار پایین بررسی امواج الیوت ویو و نسبت های فیبوناچی نشان داده اند. همانطور که در چارت ۱ ساعته پایین مشخص است این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴  درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) قرار دارند.

در نمودار مربوطه، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدفهای بعدی آن کاملا به وضوح مشخص شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت در موج افزایشی ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۳٫۴۶ (پایین ترین سطح ۱۱ اوت) قرار دارد و در این موج می تواند به اندازه طول موج اول یعنی موج ۱ تا سطح ۵۱٫۳۲ صعود کند.

بررسی نمودار روزانه نیز پس از شکسته شدن سطح ۴۷٫۵۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶  درصدی) برای قیمت نفت برنت هدفی در حدود ۵۱٫۳۵ (خط فیبوناچی ۳۸۲ درصدی) از موج افزایشی C را نشان می دهد که این موج از سطح ۴۱٫۵۱ دلار/بشکه (پایین ترین سطح ۲ اوت) شروع شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت