تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح ۴۸۳۲ دلار/تن یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی افزایش یابد که این حرکت را افزایشی قیمت مس را استمرار موج اصلاحی از سطح ۴۷۵۰ (پایین ترین سطح ۱۲ اوت) تایید کرده است و کاهش ارزش دلار آمریکا پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا به تقویت قیمت مس کمک کرده است.

به باور ما هنوز این موج افزایشی تکمیل نشده است و از نظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و در موج سوم یعنی موج c پیش بینی می کنیم تا حدود سطح ۴۸۳۲ اصلاح داشته باشد. در چارت زیر سطح مقاومت ۴۸۳۲ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۴۹۶۵ (بالاترین سطح ۱ اوت) به ۴۷۵۰ تشکیل شده است.

باید توجه داشت که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۴۷۶۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) مهر تاییدی در جهت کاهش قیمت به سوی سطح ۴۷۵۰ خواهد بود. در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت اولیه قیمت مس بر روی ۴۸۳۲ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۴۹۶۵ (بالاترین سطح ۱ اوت) به ۴۷۵۰ قرار گرفته است و تنها به شرط شکسته شدن آن موجب افزایش قیمت مس به سوی سطوح ۴۸۵۷ و ۴۸۸۳ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

بنابراین برای امروز با توجه به افزایش قیمت مس از سطح ۴۷۵۰ امکان صعود دوباره قیمت به سطح ۴۸۳۲ چندان بعید نیست که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد و در چارت پایین خریداران مس همچنان به فشار افزایش قیمت در موج c ادامه می دهند و هم اکنون قیمت تا نرخهای بالای سطح ۴۸۰۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بالا آمده است و اهداف بعدی به ترتیب بر روی ۴۸۳۲ و ۴۸۵۷ دلار/تن قرار دارند که در چارت زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۷۰۶ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت نیز با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی یعنی ۱۷۱۷ صادر خواهد کرد و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن با افزایش مواجه شود که این موضوع را کاهش ارزش دلار آمریکا پس از انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است هر یک از این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ واقع شده اند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) به این سو می باشد.

در نمودار زیر دیده می شود که قیمت آلومینیم آلیاژی در حرکت کاهشی دیروز خود قادر نبود از سطح حمایت ۱۶۸۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) عبور کند و به همین خاطر هم اکنون در حال افزایش به سوی سطوح ۱۷۰۶ و ۱۷۱۷ می باشد که هر یک از این سطوح را بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی در چارت زیر مشاهده می فرمایید.

لازم به ذکر است در حرکت کاهشی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۸۹ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۶۷۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود. برای امروز به دلیل بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۶۹۴ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) معامله گران این فلز کماکان متمایل به خرید هستند.

از این رو، شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۴ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۷۰۶ تلقی می شود که در چارت پایین دیده می شود و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن و هدف بعدی آن به ترتیب به سوی سطوح ۱۷۰۶ و ۱۷۱۷ دلار/تن مشخص شده است که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم