تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در بالای سقف ابر ایچیموکوی تایم فریم دیلی و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه تثبیت شده است و پیش بینی می شود با شکسته شدن سطوح ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۰ به سوی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۷۰ ، ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ برسد. مقاومتهای بعدی بر روی ۱٫۱۴۲۵ و ۱٫۱۴۳۰ (بالاترین سطح قبل از نتیجه همه پرسی انگلیس) قرار دارند. برای امروز حمایتها در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۹۰ و ۱٫۱۲۸۰ تشکیل شده اند و هم اکنون قیمت آن در نزدیکی سطح ۱٫۱۳۱۲ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ هفته گذشته) در نوسان است. صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که دیشب منتشر شد چشم انداز مشخصی را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری مشخص نکرد که این مساله از شب گذشته منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین نرخهای ۷ هفته گذشته شده است.

پوند – دلار آمریکا

امروز هر چند پوند در مقابل دلار آمریکا پس از اعلام قوی آمار خرده فروشی انگلیس موفق ظاهر شد و تا سطح ۱٫۳۱۷۰ افزایش یافت اما با نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱٫۳۱۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵) در حال حاضر به نرخهای پایین سطح ۱٫۳۱۴۰ بازگشته است. مقاومت بعد از ۱٫۳۱۸۰ بر روی سطح ۱٫۳۲۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵) تشکیل شده است. این زوج ارز در طی چند هفته گذشته بیشتر در محدوده خنثی بین سطوح ۱٫۲۷۹۸ تا ۱٫۳۴۸۱ در نوسان بوده است و برای امروز اگر قیمت پوند موفق به شکست و تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱٫۳۱۸۰ نشود، احتمال شروع مجدد حرکت کاهشی به پایین سطح ۱٫۳۱۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بیشتر خواهد شد. سطح استاپ فروش معامله گران کوتاه مدت و میان مدت نیز چند پیپ بالای سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۲۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تعیین شده است.

دلار- ین ژاپن

در این زوج ارز برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطوح مقاومت ۱۰۰٫۵۸ ، ۱۰۰٫۶۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و سقف ابر ایچیموکوی یک ساعته تثبیت شده است ، احتمال استمرار سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۹۹٫۶۰ که از سطح ۱۰۲٫۶۶ (بالاترین سطح ۸ اوت) شروع شده است، وجود دارد. مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۱٫۲۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) تشکیل شده است. در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۹۹٫۶۵ هدف بعدی نرخهای ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۰۰ خواهد بود. تمایلات بازار از شب گذشته پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا فعلا در جهت کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن است.

یورو – ین ژاپن

قیمت این زوج ارز همچنان با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۴٫۶۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۱۲٫۶۰ شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطح ۱۱۲٫۳۰ کاهش یابد. در مجموع برای این زوج ارز نکته قابل توجهی وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۱۲٫۳۰ یا ۱۱۴٫۰۰ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. کاهش به زیر سطح ۱۱۲٫۳۰ می تواند منجر به فرود تا نرخهای پایین ۱۱۲٫۰۰ و ۱۱۱٫۸۵ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۳۰ و ۱۱۴٫۵۰ و پس از آن سطح ۱۱۴٫۶۴ تشکیل شده اند.

یورو – پوند

تغییرات چندانی برای این زوج طی ۲۴ ساعت گذشته صورت نگرفته است اما به نظر می رسد که در کوتاه مدت، شاهد شروع حرکت اصلاحی برای بازگشت قیمت آن به سوی سطوح حمایت ۰٫۸۵۹۰ و ۰٫۸۵۸۰ باشیم و بعد از آن هم فرصتهایی برای شروع حرکت افزایشی جدید بوجود آید و اگر امروز یا فردا سطح مقاومت ۰٫۸۶۷۰ شکسته شود مجدد به سوی سطح ۰٫۸۷۲۴ صعود خواهد کرد. حمایتهای مستحکم روزانه بعد از سطوح ۰٫۸۵۹۰  و ۰٫۸۵۸۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تشکیل شده اند. امروز شکسته شدن سطوح مقاومت اولیه ۰٫۸۶۲۵ و ۰٫۸۶۳۰ راه را برای رسیدن قیمت تا سطوح ۰٫۸۶۵۰ و ۰٫۸۶۷۰ هموار خواهد ساخت. برای توقف حرکت صعودی نیز تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت اصلی ۰٫۸۵۸۰ لازم است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز با در نظر گرفتن تثبیت قیمت پایین کف ابر ایچیموکوی روزانه اگر قیمت بتواند به پایین سطوح ۰٫۸۵۸۵ و ۰٫۸۵۸۰ برسد سیگنال کاهش به سوی سطوح ۰٫۹۵۵۰ و ۰٫۹۵۲۰ صادر خواهد کرد که سطح ۰٫۹۵۲۲ بر روی پایین ترین سطح ۲۳ ژوئن) قرار دارد. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۰٫۹۶۲۰ و ۰٫۹۶۳۰ و بعد از آن بر روی سطوح ۰٫۹۶۴۰ و ۰٫۹۶۵۰ تشکیل شده اند. با توجه به صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا و کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال، احتمال ادامه حرکت نزولی بیشتر تا سطوح ۰٫۹۵۵۰ و ۰٫۹۵۲۰ ممکن است.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز مشخص است که قیمت آن هنوز نتوانسته خود را در بالای سطح مقاومت ۰٫۷۷۲۵ تثبیت کند و مجدد به نرخهای پایین سطح ۰٫۷۷۰۰ کاهش یافته است و برای امروز اگر همانند روز گذشته به پایین سطح ۰٫۷۶۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد، اهداف نزولی بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۶۱۰ ، ۰٫۷۶۰۰ ،  ۰٫۷۵۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط کیجون در تایم فریم دیلی) و ۰٫۷۵۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۰٫۷۷۲۵ معامله گران کماکان متمایل به فروش هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی به نزدیکی این سطح، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدفهای ۰٫۷۶۳۰ ، ۰٫۷۶۱۰ و ۰٫۷۶۰۰ ، ۰٫۷۵۹۰ و پس از آن سطح ۰٫۷۵۵۰ تلقی می شود. ناتوانی اخیر قیمت در عبور از منطقه مقاومت مستحکم ۰٫۷۷۵۰ و ۰٫۷۷۶۰ منجر به افزایش فشارهای نزولی دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا می گردد. برای توقف حرکت نزولی، تثبیت قیمت در بالای سطوح ۰٫۷۷۵۰ و ۰٫۷۷۶۰ لازم است.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۲۵۰ و ۰٫۷۳۱۰ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. سطح حمایت اولیه بعد از ۰٫۷۲۵۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بر روی ۰٫۷۲۲۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است قرار گرفته است که اگر شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۰٫۷۱۸۸ و ۰٫۷۱۵۰ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) صادر خواهد کرد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند. شکست سقف ابر ایچیموکوی یک ساعته در اطراف سطح ۰٫۷۲۲۰ قیمت را به نرخهای زیر ۰٫۷۲۰۰ (کف ابر ایچیموکوی یک ساعته) پایین خواهد کشاند. سطح مقاومت کلیدی این زوج ارز پس از سطح ۰٫۷۳۱۰ بر روی نرخ ۰٫۷۳۵۱ قرار دارد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم بنا به گفته معروف که “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی این زوج ارز هستیم زیرا طی چند هفته اخیر قیمت نفت به شدت در بازارها افزایش یافته است و این موضوع منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا شده است. همانطور که دیروز اشاره شد بالا آمدن قیمت نفت موجب سودهی شرکتهای بزرگ کانادایی می شود که صادرات نفت دارند و چون افزایش قیمت تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کانادا خواهد داشت بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که عوامل فاندامنتالی بسیار پر قدرت ظاهر شده اند و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند USDCAD از نزولی به صعودی وجود ندارد و با توجه به قرار گرفتن قیمت پایین خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته، اگر در این زوج ارز سطح حمایت ۱٫۲۷۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با قدرت شکسته شود منجر به کاهش تا سطوح ۱٫۲۶۸۰ و ۱٫۲۶۵۵ می شود. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۲۸۳۰، ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۶۰ قرار دارند.

شاخص دلار آمریکا

قیمت شاخص دلار آمریکا پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به نرخهای پایین ۷ هفته گذشته کاهش یافته است و صورتجلسه دیشب انتظارات بازار برای هر گونه افزایش زودهنگام نرخ بهره بانک فدرال را کاهش داده است و به همین خاطر برای امروز قیمت شاخص دلار آمریکا در تلاش بری کاهش به سوی سطح ۹۳٫۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد که این حرکت کاهشی را قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۹۴٫۵۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان داده است. در متن منتشر شده دیشب صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا مشخص شد که تعدادی از اعضای بانک فدرال در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره موضع احتیاط را اتخاذ نموده اند و تعدادی از اعضا صراحتا به این موضوع اشاره داشتند که در آینده هر رکودی در بازار اشتغال آمریکا منجر به عدم افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت خواهد شد. لازم به ذکر است هفته آینده سخنرانی یلن ریس بانک فدرال در جکسون هول وایومینگ آمریکا می تواند چشم انداز آتی نرخ بهره و تصمیم بانک فدرال در سال جاری را مشخص سازد. هر چقدر زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به تعویق بیافتد این مساله منجر به کاهش شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۹۳٫۹۷ می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید. سطوح مقاومت اولیه به ترتیب بر روی ۹۴٫۵۶ و پس از آن سطوح ۹۴٫۹۰ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۹۵٫۱۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا