تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۷۲ دلار/بشکه با قدرت عبور کند و یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۹۷ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد.

در حال حاضر قیمت نفت آمریکا با مقاومت مهم ۴۸٫۷۲ که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده مواجه است و برای امروز اگر قیمت موفق به شکست مقاومت ۴۸٫۷۲ نشود ممکن است مقداری برای تجمیع انرژی به سوی سطح ۴۷٫۸۰ اصلاح کند. در چارت پایین حمایت بعدی بر روی سطح ۴۶٫۹۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود.

قیمت نفت آمریکا به هدفهای قبلی که بدان اشاره کردیم رسیده است و برای امروز بهتر است منتظر ماند و دید آیا می تواند از سطح مقاومت ۴۸٫۷۲ عبور کند یا خیر. فعلاً امروز باید منتظر ماند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح مقاومت ۵۱٫۳۲ با قدرت عبور کند و یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۸۶  افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

در حال حاضر قیمت نفت برنت با مقاومت مهم ۵۱٫۳۲ که بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی تشکیل شده مواجه است و برای امروز اگر قیمت موفق به شکست مقاومت ۵۱٫۳۲  نشود ممکن است مقداری برای تجمیع انرژی به سوی سطوح ۵۰٫۳۵ و ۵۰٫۱۸ (خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) اصلاح کند.

در چارت پایین حمایت بعدی بر روی سطح ۴۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و قیمت نفت برنت به هدفهای قبلی که بدان اشاره کردیم رسیده است و در موج ۵ که پنجمین موج از چرخه پنج موجی است توانسته است به اندازه طول موج اول یعنی موج ۱ حرکت کند و به هدف اشاره شده ۵۱٫۳۲ نزدیک شود. برای امروز بهتر است منتظر ماند و دید آیا می تواند از سطح مقاومت ۵۱٫۳۲ دلار/بشکه عبور کند یا خیر.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت