تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۷۶۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی اخیر از سطح ۴۷۵۰ (پایین ترین سطح ۱۲ اوت) تایید کرده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج اصلاحی در قالب سه موج  a , b , c تشکیل شده است.

در چارت پایین عمق موج نزولی دیروز که از سطح ۴۸۴۴ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) در قیمت مس شاهد بودیم نشان دهنده به پایان رسیدن موج اصلاحی اخیر است و بررسی اموج الیوت بیانگر آن است که کف موج دوم یعنی موج b دوباره لمس خواهد شد که این سطح در نزدیکی سطح ۴۷۶۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۴۹۶۵ – بالاترین سطح ۱ اوت – به ۴۷۵۰) قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸۳۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۸۵۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست. بنابراین برای امروز هنوز هم روند نزولی ادامه دارد و از آنجاییکه قیمت مس در تلاش برای شکست سطح حمایت ۴۸۰۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۴۷۶۵ وجود دارد.

از این رو به باور ما بازگشت قیمت مس به محدوده پایین ۴۸۰۱ فرصتهای جدیدی برای فروش را فراهم می آورد زیرا فروشندگان جدیدی در این سطح نسبت به گرفتن پوزیشن فروش خود تا سطح ۴۷۶۵ اقدام خواهند کرد که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشاهده می فرمایید. در چنین وضعیتی فروشندگان مس با اعتماد به نفس بیشتری با تارگت مشخص شده وارد بازار خواهند شد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۶۷۸ مورد حمایت قرار گیرد و مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت ۱۶۸۹ و ۱۶۹۴ اصلاح داشته باشد و بعد از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود که این مساله می تواند، عامل محرک اصلی در شروع روند نزولی دیگری برای قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۱۶۷۱ و ۱۶۶۰ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) باشد.

در چارت قیمت آلومینیم آلیاژی این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) تشکیل شده است.

بررسی کانال افزایشی نشان می دهد که موج نزولی فعلی در حال کاهش قیمت به سوی کف این کانال یعنی حوالی سطح ۱۶۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد و این در حالی است که اگر از بالا سطح مقاومت ۱۶۹۴ شکسته شود باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۰۶ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم