تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان در بالای سقف ابر ایچیموکوی تایم فریم دیلی و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه تثبیت شده است و  در طی ۲۴ ساعته گذشته به بالاترین نرخهای ۸ هفته گذشته رسیده است. امروز مقداری به نزدیکی سطح ۱٫۱۳۰۰ اصلاح کرده است و پیش بینی می شود بین سطوح حمایت ۱٫۱۲۸۰ و مقاومت ۱٫۱۳۶۶ در نوسان باشد. مقاومتهای بعد از سطح ۱٫۱۳۶۶ و ۱٫۱۳۸۰ به ترتیب بر روی ۱٫۱۴۰۰ ، ۱٫۱۴۲۵ و ۱٫۱۴۳۰ (بالاترین سطح قبل از نتیجه همه پرسی انگلیس) قرار دارند. برای امروز حمایتها به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۹۰ و ۱٫۱۲۸۰ تشکیل شده اند و اکنون قیمت آن در نزدیکی سطح ۱٫۱۳۱۳ (سقف بولینگر باند ۳۰ روزه) در نوسان است. در حرکت نزولی نیز خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج اصلاحی ۱٫۱۰۴۶ به ۱٫۱۳۶۶ بر روی سطح ۱٫۱۲۰۶ دیده می شود و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه نیز بر روی سطح ۱٫۱۲۲۸ وجود دارد.

پوند – دلار آمریکا

در طی ۲۴ ساعته گذشته هر چند پوند در مقابل دلار آمریکا پس از اعلام قوی آمار خرده فروشی انگلیس تا سطح ۱٫۳۱۸۵ افزایش یافت اما همانطور که اشاره شد با نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱٫۳۱۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵) در حال حاضر به نرخهای پایین سطح ۱٫۳۱۳۰ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) کاهش یافته است. مقاومت بعد از ۱٫۳۱۸۰ بر روی سطح ۱٫۳۲۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵) تشکیل شده است. این زوج ارز در طی چند هفته گذشته بیشتر در محدوده خنثی بین سطوح ۱٫۲۷۹۸ تا ۱٫۳۴۸۱ در نوسان بوده است و همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم اگر قیمت پوند موفق به شکست و تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱٫۳۱۸۰ نشود، احتمال شروع مجدد حرکت کاهشی به پایین سطوح ۱٫۳۱۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی)  ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۸۰ بیشتر خواهد شد. سطح استاپ فروش معامله گران کوتاه مدت و میان مدت نیز چند پیپ بالای سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۲۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تعیین شده است و در حال حاضر قیمت این زوج ارز در تلاش برای تثبیت زیر سطح ۱٫۳۱۳۰ می باشد.

دلار آمریکا – ین ژاپن

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و در این زوج ارز برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطوح مقاومت ۱۰۰٫۵۸ ، ۱۰۰٫۶۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و سقف ابر ایچیموکوی یک ساعته تثبیت شده است ، احتمال استمرار سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۹۹٫۶۰ که از سطح ۱۰۲٫۶۶ (بالاترین سطح ۸ اوت) شروع شده است، وجود دارد. مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۱٫۲۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) تشکیل شده است. در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۹۹٫۶۵ هدف بعدی نرخهای ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۰۰ خواهد بود. در مجموع تمایلات بازار از روز چهارشنبه پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) فعلا در جهت کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن است. در صورت شکسته شدن سطح ۹۹٫۶۵ حرکت نزولی دلار در مقابل ین ژاپن با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت. تارگتهای نزولی بعد از سطح ۹۹٫۰۰ بر روی نرخهای ۹۸٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ نوامبر ۲۰۱۳) ، ۹۷٫۹۶ و ۹۷٫۶۰ (پایین ترین سطح ۷ و ۸ نوامبر) قرار دارند.

یورو – ین ژاپن

قیمت این زوج ارز همچنان با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه در منطقه ۱۱۳٫۸۵ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۴٫۶۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۱۳٫۲۰ و ۱۱۳٫۰۰ شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطوح ۱۱۲٫۶۰ و ۱۱۲٫۳۰ کاهش یابد. در مجموع برای این زوج ارز نکته قابل توجهی وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۱۲٫۳۰ یا ۱۱۴٫۰۰ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. کاهش به زیر سطح ۱۱۲٫۳۰ می تواند منجر به فرود تا نرخهای پایین ۱۱۲٫۰۰ و ۱۱۱٫۸۵ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۳٫۸۵ ،  ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۳۰ و ۱۱۴٫۵۰ و پس از آن سطح ۱۱۴٫۶۴ تشکیل شده اند.

یورو – پوند

همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم بعد از رسیدن قیمت این زوج ارز به سطح حمایت ۰٫۸۵۹۰ فرصتهایی برای شروع حرکت افزایشی جدید بوجود آمد و اگر امروز سطح مقاومت ۰٫۸۶۷۰ با قدرت شکسته شود مجدد به سوی سطح ۰٫۸۷۲۴ صعود خواهد کرد. حمایتهای مستحکم روزانه بعد از سطوح ۰٫۸۵۹۰  و ۰٫۸۵۸۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تشکیل شده اند. امروز شکسته شدن سطوح مقاومت اولیه ۰٫۸۶۷۰ راه را برای رسیدن قیمت تا سطوح ۰٫۸۶۸۵ ، ۰٫۸۷۰۰ و ۰٫۸۷۲۵ هموار خواهد ساخت. برای توقف حرکت صعودی نیز تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت اصلی ۰٫۸۵۸۰ لازم است که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز با در نظر گرفتن تثبیت قیمت پایین کف ابر ایچیموکوی روزانه اگر قیمت بتواند به همین صورت در پایین سطح ۰٫۸۶۰۰ تثبیت شود، سیگنال کاهش به سوی سطوح ۰٫۹۵۳۵ و ۰٫۹۵۲۰ صادر خواهد کرد که سطح ۰٫۹۵۲۲ بر روی پایین ترین سطح ۲۳ ژوئن) قرار دارد. برای امروز سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۰٫۹۶۰۰ ، ۰٫۹۶۲۰ و ۰٫۹۶۳۰ و بعد از آن بر روی سطوح ۰٫۹۶۴۰ و ۰٫۹۶۵۰ تشکیل شده اند. با توجه به صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا و کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال، احتمال ادامه حرکت نزولی بیشتر تا سطوح ۰٫۹۵۳۵ و ۰٫۹۵۲۰ ممکن است. باید توجه داشت که سطح ۰٫۹۵۲۰ حمایت کلیدی برای این زوج ارز محسوب می شود.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز مشخص است که قیمت آن نتوانست خود را در بالای سطوح مقاومت ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۲۵ تثبیت کند و پس از آنکه موسسه اعتبار سنجی مودی رتبه اعتبارات بانکهای استرالیا از درجه ثبات به درجه منفی تقلیل داد، مجدد به نرخهای پایین سطح ۰٫۷۶۳۵کاهش یافت و برای امروز به پایین سطح ۰٫۷۶۰۰ برسد، اهداف نزولی بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۵۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط کیجون در تایم فریم دیلی) و ۰٫۷۵۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۰٫۷۷۲۵ معامله گران کماکان متمایل به فروش هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی به نزدیکی این سطوح ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۲۵، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدفهای ۰٫۷۵۹۰ و پس از آن سطح ۰٫۷۵۵۰ تلقی می شود. یادآوری می شود ناتوانی اخیر قیمت در عبور از منطقه مقاومت مستحکم ۰٫۷۷۵۰ و ۰٫۷۷۶۰ منجر به افزایش فشارهای نزولی دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا می گردد و با خبر امروز موسسه اعتبار سنجی مودی و از طرفی دیگر اظهارات تند چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری، فروشندگان دلار استرالیا از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۲۴۰ و ۰٫۷۲۸۰  قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. سطح حمایت اولیه بعد از ۰٫۷۲۵۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۰٫۷۲۴۰ بر روی ۰٫۷۲۲۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است قرار گرفته است که اگر شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۰٫۷۱۸۸ و ۰٫۷۱۵۰ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) صادر خواهد کرد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند. شکست سقف ابر ایچیموکوی یک ساعته در اطراف سطح ۰٫۷۲۲۰ قیمت را به نرخهای زیر ۰٫۷۲۰۰ (کف ابر ایچیموکوی یک ساعته) پایین خواهد کشاند. برای امروز سطح مقاومت کلیدی این زوج ارز نیز پس از سطح ۰٫۷۲۸۰ به ترتیب سطوح ۰٫۷۳۱۰ و ۰٫۷۳۵۱ قرار دارند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز همانطور که در این چند روز اخیر بدان اشاره کردیم بنا به گفته معروف که “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی این زوج ارز هستیم زیرا طی چند هفته اخیر قیمت نفت به شدت در بازارها افزایش یافته است و این موضوع منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا شده است. بالا آمدن قیمت نفت موجب سودهی شرکتهای بزرگ کانادایی می شود که صادرات نفت دارند و چون افزایش قیمت تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کانادا خواهد داشت بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که عوامل فاندامنتالی بسیار پر قدرت ظاهر شده اند و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند USDCAD از نزولی به صعودی وجود ندارد و با توجه به قرار گرفتن قیمت پایین خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته، اگر در این زوج ارز کندل روزانه پایین سطح حمایت ۱٫۲۷۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با قدرت بسته شود منجر به کاهش تا سطوح ۱٫۲۶۸۰ و ۱٫۲۶۵۵ می شود. برای امروز با توجه به برگشت و اصلاح قیمت از سطح ۱٫۲۷۶۰ معامله گران در انتظار تشکیل این حرکت اصلاحی و فرصتهای جدید برای فروش مجدد دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا هستند. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۹۲۰ قرار دارند.

شاخص دلار آمریکا

هر چند پس از اظهارات چند تن از مقامات بانک فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری، قیمت شاخص دلار آمریکا مقداری از پایین ترین نرخهای ۸ هفته گذشته خود فاصله گرفت و اصلاح کرد اما همچنان تحت تاثیر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا قرار دارد که منجر به کاهش آن به سطح ۹۴٫۰۷ گردید. از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی خبری منتشر نمی شود، انتظار نداریم روند حرکت خنثی بین سطوح ۹۴٫۰۷ و ۹۴٫۹۰ تغییری داشته باشد. لازم به ذکر است هفته آینده سخنرانی یلن ریس بانک فدرال در جکسون هول وایومینگ آمریکا می تواند چشم انداز آتی نرخ بهره و تصمیم بانک فدرال در سال جاری را مشخص سازد. هر چقدر زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به تعویق بیافتد این مساله در صورت نفوذ قیمت به پایین سطح ۹۴٫۰۷ منجر به کاهش شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۹۳٫۹۷ می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید. سطوح مقاومت اولیه به ترتیب بر روی ۹۴٫۵۶ و پس از آن سطوح ۹۴٫۹۰ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۹۵٫۱۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارند که برای تغییر روند لازم است به بالای این سطوح دست یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا