تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در نمودار قیمت اونس طلا مشخص است که قیمت آن پس از شکسته شدن خط روند پایینی الگوی مثلث در موج نزولی C قرار گرفته است که اگر امروز موفق به شکست کامل سطح حمایت ۱۳۲۹ شود ممکن است به ترتیب تا سطوح ۱۳۲۵ و ۱۳۲۰ کاهش یابد. در چارت زیر خط روند پایینی از الگوی مثلث با قدرت شکسته شده است که می تواند بعد از سطح ۱۳۲۰ هدفهای ۱۳۱۱ و ۱۳۰۵ را مشخص سازد.

در حال حاضر شاهد شکل گیری موج جدید نزولی در قیمت اونس طلا هستیم که ممکن است معامله گران روزانه تمایل به ادامه حرکت کاهشی تا سطح ۱۳۲۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) داشته باشند و اگر این سطح شکسته شود موج نزولی جدیدی تا سطح ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) شکل خواهد گرفت.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطوح مقاومت ۱۳۳۹ و ۱۳۴۳ خواهد بود که هر یک از آنها بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند و از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت در بالای محدوده مثلث تثبیت نشود، نمی توان چندان از حرکت صعودی اطمینان داشت و در این صورت، فروشندگان اونس طلا احتمالاً فرصتهای مناسبی را بدست خواهند آورد.

قیمت اونس طلا به پایین ترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافته است و ارزش دلار آمریکا پس از اظهارات چند تن از مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری با افزایش روبرو شد. خبری که امروز صبح بر خروجی خبرگزاریها قرار گرفت، بار دیگر مشخص نمود که بر تعداد حامیان افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری افزوده شده است.

سخنان دیروز استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال رزرو آمریکا به اهداف خود برای رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم نزدیک شده است، باعث تقویت ارزش دلار آمریکا در بازارها و کاهش قیمت اونس طلا شده است.

شاخص های اقتصادی آمریکا مثبت به نظر می رسند و احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال در ماههای آینده وجود دارد و این موضوع باعث تقویت دلار آمریکا و کاهش قیمت اونس طلا به زیر خط روند الگوی مثلث شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید و در این صورت، فروشندگان اونس طلا در موج نزولی C احتمالاً فرصتهای مناسبی را با هدف ۱۳۲۰ بدست خواهند آورد.

آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان رقم قبلی ۹۵۵٫۹۹ تن اعلام شد که در طی چند هفته اخیر با کاهش مواجه شده است و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود و قیمت اونس طلا تحت تاثیر فشار نزولی پس از سخنان تند چند تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا