تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا احتمال شکست سطح حمایت ۴۸٫۰۸ دلار/بشکه و کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۴۷٫۳۵ وجود دارد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۸٫۷۲ نشان داده است. در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی دیگر از افزایش ۳۹٫۱۹ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) به ۴۸٫۷۵ دو سطح حمایت را نشان می دهد که هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند. نقاط مقاومت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۴۸٫۷۲ و ۴۸٫۷۵ دیده می شود و برای حرکت صعودی می بایست کندل دو ساعته بالای این سطوح بسته شود تا بتواند به سوی سطح ۴۹٫۹۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) افزایش یابد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال احتمال شکست سطح حمایت ۵۰٫۱۸ و برگشت قیمت تا سطح حمایت بعدی ۴۹٫۳۹ وجود دارد که این موضوع را عدم توانایی قیمت نفت برنت در عبور از سطح مقاومت ۵۱٫۳۲ در نمودار پایین نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۴۶ (پایین ترین سطح ۱۱ اوت) به ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) تشکیل شده اند.

بررسی شمارش امواج الیوت حاکی از آن است که قیمت نفت برنت در موج نزولی (۴) به سوی کف کانال افزایشی یعنی نزدیکی سطح ۴۹٫۳۹ قرار گرفته است و بعد از نزدیک شدن قیمت به کف کانال احتمال از سرگیری موج افزایشی (۵) به سوی سطح ۵۲٫۸۶ وجود دارد.

آنچه برای بازار از اهمیت خاص برخوردار خواهد بود و ممکن است نوساناتی را بوجود آورد، علاوه بر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا، سخنرانی روز جمعه یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) خواهد بود و به یاد داشته باشید که سخنرانی این هفته یلن در همایش سالیانه جکسون هول وایومینگ آمریکا از آن جهت حایز اهمیت است که می تواند چشم اندازی از تصمیمات آنها در خصوص نرخ بهره در سال جاری را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت