تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

 

یورو- دلار آمریکا

در نمودار یورو قیمت آن خود را پایین کف ابر ایچیموکو در نمودار یک ساعته تثبیت کرده است و قویا پیش بینی می شود تا قبل از سخنرانی یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) در روز جمعه در دامنه خنثی بین محدوده حمایت ۱٫۱۲۳۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و مقاومت ۱٫۱۳۳۰ (خط بولینجر باند ۳۰ روزه) در نوسان باشد. در نزدیکی سطح ۱٫۱۲۲۸ خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۱۰۰ روزه قرار دارند. در حال حاضر خط میانگین متحرک ۱۰ ساعته به پایین خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته کاهش یافته است که این مساله یورو را مقداری تحت فشارهای نزولی قرار داده است. از منظر تحلیل فاندامنتال نیز سخنان روز گذشته استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال به اهداف خود یعنی رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم بسیار نزدیک شده است و اظهارات ایشان گمانه زنی ها را از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشتر کرد، باعث تقویت ارزش دلار آمریکا در بازارها و کاهش یورو به پایین سطح ۱٫۱۳۰۰ شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح ۱٫۱۲۲۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش این جفت ارز به سوی سطوح ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۱۸۰ (سقف ابر ایچیموکو روزانه) می شود.

پوند – دلار آمریکا

در این زوج ارز انتشار اخباری پیرامون آنکه نخست وزیر جدید انگلیس در تلاش است با توجه به ماده ۵۰ معاهده لیسبون فرایند خروج این کشور را تا قبل از انتخابات آلمان و فرانسه در اوایل سال آینده فراهم آورد منجر به کاهش ارزش پوند در بازارها از سطح مقاومت ۱٫۳۱۸۰ شده است. در حال حاضر قیمت آن در پایین سقف ابر ایچیموکو یک ساعته تثبیت شده است که این سقف ابر در نمودار یک ساعته در محدوده ۱٫۳۱۴۰ و ۱٫۳۱۴۵ تشکیل شده است و در طول هفته نیز مقاومت بعد از ۱٫۳۱۸۰ بر روی سطح ۱٫۳۲۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵) تشکیل شده است. در حرکت نزولی اگر پوند به همین صورت در پایین سطح مقاومت ۱٫۳۱۰۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) تثبیت شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح ۱٫۳۰۱۷ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) می شود و در طول هفته شکست آن نیز راه را برای کاهش بیشتر تا سطوح ۱٫۲۹۷۹ (پایین ترین سطح ۱۷  اوت) و ۱٫۲۹۰۰ (خط بولینجر باند ۳۰ روزه) و پس از آن سطوح ۱٫۲۸۷۹ و ۱٫۲۸۶۵ (پایین ترین سطوح ۱۵ و ۱۶ اوت) مهیا می سازد.

دلار آمریکا – ین ژاپن

سخنان استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال به اهداف خود یعنی رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم بسیار نزدیک شده است و اظهارات ایشان گمانه زنی ها را از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشتر کرد، باعث تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن شده است و در اخباری دیگر اظهارات آخر هفته گذشته، بانک مرکزی ژاپن مبنی بر آنکه احتمال کاهش بیشتر و عمیق تر نرخ بهره این بانک به زیر صفر درصد منتفی نیست به تقویت بیشتر این زوج ارز تا سطوح ۱۰۰٫۹۱ (خط تنکان ایچیموکو روزانه) و ۱۰۰٫۹۴ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) کمک کرد. یکی از رویدادهای قابل توجه این هفته، سخنرانی یلن، رئیس بانک فدرال در همایش سالیانه جکسون هول وایومینگ آمریکا در روز جمعه است که چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا را مشخص می نماید. در حرکت صعودی می بایست قیمت به بالای سطح ۱۰۱٫۱۶ (بالاترین سطح ۱۷ اوت) برسد تا سیگنال افزایش به سوی سطح ۱۰۱٫۴۵ (بالاترین سطح ۱۵ اوت) صادر کند در غیر این صورت ممکن است از نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه دوباره به نرخهای پایین سطح ۱۰۰٫۳۰ کاهش یابد.

یورو – ین ژاپن

قیمت این زوج ارز همچنان با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه در محدوده ۱۱۳٫۸۵ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۴٫۶۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱۱۴٫۷۰ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) تشکیل شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطوح ۱۱۳٫۴۵ و ۱۱۳٫۳۵ شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطوح ۱۱۳٫۲۰ و ۱۱۳٫۰۰ کاهش یابد. در مجموع برای این زوج ارز نکته قابل توجهی وجود ندارد و برای هفته جاری باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۱۲٫۳۰ یا ۱۱۴٫۰۰ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. کاهش به زیر سطح ۱۱۲٫۳۰ می تواند منجر به فرود تا نرخهای پایین ۱۱۲٫۰۰ و ۱۱۱٫۸۵ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۳٫۸۵ ،  ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۳۰ و ۱۱۴٫۵۰ و پس از آن سطوح ۱۱۴٫۶۴ و ۱۱۴٫۷۰ تشکیل شده اند. قیمت این زوج ارز ابتدای ماه اوت تا کنون در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۴٫۰۰ قرار گرفته است.

یورو – پوند

در این زوج ارز بدنبال حرکت سریع و شدید نزولی از سطح ۰٫۸۶۹۱ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) فرصت مناسبی برای خرید یورو در نرخهای پایین فراهم شد و قیمت به نرخهای بالای سطح ۰٫۸۵۲۰ بازگشته است و در واقع بعد از رسیدن قیمت این زوج ارز به نزدیکی سطح حمایت ۰٫۸۵۹۰ فرصتهایی برای شروع حرکت افزایشی جدید بوجود آمد و اگر امروز سطوح مقاومت ۰٫۸۶۶۵ و ۰٫۸۶۷۰ با قدرت شکسته شود مجدد به سوی سطوح ۰٫۸۶۹۰ و ۰٫۸۷۲۴ صعود خواهد کرد. حمایتهای مستحکم روزانه بعد از سطوح ۰٫۸۵۹۰  و ۰٫۸۵۸۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تشکیل شده اند. امروز شکسته شدن سطوح مقاومت اولیه ۰٫۸۶۶۵ و ۰٫۸۶۷۰ راه را برای رسیدن قیمت تا سطوح ۰٫۸۵۹۰ ، ۰٫۸۷۰۰ و ۰٫۸۷۲۵ هموار خواهد ساخت. برای توقف حرکت صعودی نیز تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت اصلی ۰٫۸۵۸۰ لازم است که این سناریو هنوز مورد توجه معامله گران قرار نگرفته است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم سخنان روز گذشته استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال به اهداف خود یعنی رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم بسیار نزدیک شده است و اظهارات ایشان گمانه زنی ها را از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشتر کرد، باعث تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس شده است و در حال افزایش به سوی سطوح ۰٫۹۷۰۰ و ۰٫۹۷۳۹ (کف ابر ایچموکو روزانه) است که می تواند تا قبل از سخنرانی این هفته یلن (ریس بانک فدرال) پتانسیلی برای شروع حرکات قدرتمند بعدی برای این زوج ارز به سوی سطح ۰٫۹۷۰۰ باشد. برای امروز در حرکت اصلاحی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۰٫۹۶۲۰ و ۰٫۹۶۰۰ قرار دارند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

بعد از تقلیل رتبه اعتبارات بانکهای استرالیا از سوی موسسه اعتبارسنجی مودی ، ارزش دلار استرالیا همچنان در حال کاهش است و احتمال شروع حرکتهای نزولی به سوی نرخهای پایین سطح ۰٫۷۵۸۰ بیشتر به نظر می رسد. شکسته شدن سطح حمایت ۰٫۷۵۸۰ زمینه را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد و آماده سقوط بیشتر تا نرخ ۰٫۷۵۶۸ و پس از آن خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۵۵ روزه و سقف ابر ایچیموکوی روزانه خواهد کرد و بعد از آن نیز اهداف بعدی بر روی سطوح ۰٫۷۴۸۵ و ۰٫۷۴۸۵ قرار دارند. سطح مقاومت مستحکم بعد از سطوح ۰٫۷۶۲۵ و ۰٫۷۶۳۰ بر روی نرخ ۰٫۷۶۵۰ تشکیل شده است.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز در حال حاضر در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۲۱۰ و ۰٫۷۲۶۵  قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. سطح حمایت اولیه بعد از نرخهی ۰٫۷۲۱۰ و ۰٫۷۲۰۰  اگر شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۰٫۷۱۷۹ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۰٫۷۱۷۱ (سقف ابر ایچیموکو) صادر خواهد کرد. سطح مقاومت نیز در نزدیکی سطح ۰٫۷۲۵۷ (کف ابر ایچیموکو ۱ ساعته) تشکیل شده است. در این زوج ارز معامله گران منتظران سخنرانی فردا ریس بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) هستند که احتمالا دوباره لحن ملایمی را اتخاذ نماید و این مساله در صورت شکسته شدن سطوح حمایت ۰٫۷۲۱۰ و ۰٫۷۲۰۰ منجر به کاهش ارزش دلار نیوزلند می شود. در این زوج ارز سد مقاومت های مستحکم بر روی ۰٫۷۲۸۰ و ۰٫۷۳۰۰ خواهند بود.

دلار آمریکا – دلار کانادا

ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا پس از اظهارات تند استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) به نرخهای بالای سطح ۱٫۲۹۰۰ افزایش یافته است و آمار روز جمعه قیمت مصرف کنندگان کانادا و خرده فروشی کانادا نیز بسیار ضعیف تر از حد انتظارات بود و این مساله به تقویت قیمت این زوج ارز به بالای سطح ۱٫۲۹۰۰ انجامیده است و از آنجایی که امروز قیمت نفت مقداری با کاهش مواجه شده است احتمال افزایش قیمت این زوج ارز به سوی سطوح ۱٫۲۹۳۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۲۰۰ به ۱٫۲۷۶۵) وجود دارد. خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۱۰۰ روزه نیز در حوالی این سطح قرار دارند. سطح مقاومت بعدی بر روی ۱٫۲۹۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد و ابر ایچیموکو محدوده ۱٫۲۹۲۲ تا ۱٫۲۹۵۵ را پوشش داده است و سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۲۸۸۰ و ۱٫۲۸۵۰ دیده می شوند.

شاخص دلار آمریکا

همانطور که در گزارش های تحلیلی بالا بدان اشاره کردیم سخنان روز گذشته استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال به اهداف خود یعنی رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم بسیار نزدیک شده است و اظهارات ایشان گمانه زنی ها را از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشتر کرد، باعث تقویت ارزش دلار آمریکا به بالای سطح مقاومت ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است و برای این هفته احتمال صعود به سوی سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) محتمل ست مخصوصا اگر لحن این هفته یلن (ریس بانک فدرال) در همایش سالیانه جکسون هول در مورد افزایش نرخ بهره تند (Hawkish) باشد. در چارت روزانه سطح مقاومت ۹۴٫۷۴ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۹۱ (پایین ترین سطح ۳ مه) به ۹۷٫۵۶ (بالاترین سطح ۲۵ جولای) قرار داشت که شکسته شد و برای این هفته زمینه را برای افزایش بیشتر شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم ساخته است. در چارت روزانه این موج افزایشی در کانال صعودی قرار گرفته است که سقف این کانال هدفهای بالای ۹۷٫۵۶ و کف این کانال حمایت قیمت را بر روی سطح ۹۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد. این احتمال قویا وجود دارد که حرکت نزولی قبلی که از سطح ۹۷٫۵۶ شروع شده بود در سطح ۹۴٫۰۷ تکمیل شده باشد و قیمت به سوی سقف این کانال حرکت کند. لازم به ذکر است برای این هفته قیمت با خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه مواجه است که مقاومتهای مهمی برای شاخص دلار آمریکا محسوب می شوند و در حرکت نزولی تنها بسته شدن کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) منجر به کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۹۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا