تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت آن پس از برخورد به سقف کانال افزایشی رسم شده به سوی کف کانال یعنی ۴۶٫۴۹ دلار/بشکه در حال اصلاح است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت کاهشی قیمت نفت آمریکا ممکن است در حوالی کف کانال یعنی نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۹۰ یا ۴۶٫۴۹ در موج d تکمیل شود و پس از آن موج افزایشی e از موج بزرگ C شروع شود که می تواند در این موج قیمت را دوباره به نرخهای بالاتر هدایت کند.

برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطوح ۴۸٫۰۸ و ۴۸٫۷۲ صادر خواهد کرد. از این رو برای امروز با توجه به تحولات تکنیکال، می بایست با احتیاط بیشتری در نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۹۰ یا ۴۶٫۴۹ به تحولات آتی قیمت نفت آمریکا توجه کرد.

اگر قیمت آن موفق شکست کف کانال افزایشی نشود، خریداران را از نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده با هدفهای بالاتر وارد بازار خواهد کرد. از این رو برای امروز فعالان بازار با احتیاط بیشتری در منطقه حمایت ۴۶٫۹۰ و ۴۶٫۴۹ عمل می کنند زیرا نزدیک شدن قیمت نفت آمریکا به کف کانال رسم شده، فرصت های تازه ای را بوجود خواهد آورد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت آن پس از برخورد به سقف کانال افزایشی رسم شده به سوی کف کانال یعنی محدوده ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ در حال اصلاح است که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته اند.

از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت کاهشی قیمت نفت برنت ممکن است در حوالی کف کانال یعنی نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ در موج (۴) تکمیل شود و پس از آن موج افزایشی (۵) شروع شود که می تواند در این موج قیمت را دوباره به نرخهای بالاتر هدایت کند.

برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۹٫۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطوح ۵۰٫۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۵۱٫۲۲ صادر خواهد کرد. از این رو برای امروز با توجه به تحولات تکنیکال، می بایست با احتیاط بیشتری در نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ به تحولات آتی قیمت نفت برنت توجه کرد.

اگر قیمت آن موفق شکست کف کانال افزایشی نشود، خریداران را از نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده با هدفهای بالاتر وارد بازار خواهد کرد. از این رو برای امروز فعالان بازار با احتیاط بیشتری در منطقه حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ دلار/بشکه عمل می کنند زیرا نزدیک شدن قیمت نفت برنت به کف کانال رسم شده، فرصت های تازه ای را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت