تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۷۳۴ دلار/تن را تاچ کند و این موضوع را ادامه حرکت نزولی قیمت مس از سطح ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) به این سو نشان می دهد و به باور ما این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این روند نزولی در قالب موج C شکل گرفته است که در این موج در حال ریزش به سوی سطح ۴۶۸۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) است و الگوی مثلثی شکل که بین ۹ اوت و ۲۲ اوت ساخته شده است نیز به هدف نزولی ۴۶۸۵ اشاره دارد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح حمایت قیمت مس بر روی ۴۷۳۳ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) باعث برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی خط روند پایینی الگوی مثلث شده است که به باور ما این موج اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۴۷۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف خواهد شد.

در مجموع برای قیمت مس امروز بر این باور هستیم که این موج نزولی به نظر می رسد که در چارت روزانه بخشی از موج بزرگتر از الگوی مثلثی شکل بوجود آمده از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) باشد و الگوی مثلث نیز هدف نزولی ۴۶۰۰ را نشانه گرفته است.

این موضوع می تواند روند کاهشی مس را بیشتر به سمت پایین هدایت کند و از سوی دیگر، مسلم است که درصورت شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۷۹۰ و ۴۸۱۰ (خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) ممکن است مس ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته، امروز قیمت مس موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۴۷۶۳ نشود، باید در انتظار یک سقوط جدی  برای مس تا سطح ۴۷۳۳ و پس از آن سطوح ۴۷۱۵ و ۴۶۸۵ باشیم که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی ۱۶۶۰ و ۱۶۷۱ در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز بازار را مشخص می سازد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) تشکیل شده است.

عمق حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) بیانگر کامل شدن این چرخه از امواج الیوت است و در حرکت نزولی تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۶۰ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی به سوی هدف ۱۶۴۲ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد.

در چارت قیمت آلومینیم آلیاژی به نظر می رسد که قیمت آن در کانال افزایشی در نوسان بوده است و در حرکت صعودی تنها عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۶۷۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به معنای سیگنال افزایش به سوی سطوح ۱۶۷۸ و ۱۶۸۹ (به ترتیب خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی) می باشد و در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت این فلز در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت ۱۶۶۰ یا مقاومت ۱۶۷۱ دلار/تن بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم