تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

یورو همچنان بالای سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه قرار گرفته است و مشابه همین حرکت را در ماه مارس ۲۰۱۶ شاهد بودیم که آن زمان وقتی که قیمت یورو توانست بالای سقف ابر ایچیموکوی روزانه قرار گیرد به میزان ۵ سنت (از حدود ۱٫۱۱۰۰ به ۱٫۱۶۰۰) افزایش یافت و اگر روز جمعه یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) اشاره ی به افزایش زودهنگام نرخ بهره نکند ، این مساله باعث افزایش یورو می شود و در چنین شرایطی احتمال تکرار حرکت صعودی یورو همانند حرکت ماههای مارس و آوریل ۲۰۱۶ چندان بعید نخواهد بود. لازم به ذکر است که یورو در حدود %۵۸ از سبد شاخص دلار آمریکا را شامل می شود. امروز آمار مدیران خرید خدمات فرانسه و اتحادیه اروپا که آمار مربوط به بعد از خروج انگلیس از اروپا می باشد، بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شدند که این موضوع نیز مقداری به تقویت یورو در مقابل دلار آمریکا کمک کرده است. مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۱۳۶۶ و ۱٫۱۳۸۰ تشکیل شده که در صورت عبور از آن، راه برای رسیدن به نرخ ۱٫۱۴۲۹ (بالاترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار خواهد شد. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۲۳۰ تشکیل شده است و برای توقف حرکت افزایشی می بایست قیمت آن به پایین سقف ابر ایچیموکو که با رنگ آبی مشخص شده است برسد.

پوند – دلار آمریکا

در این زوج ارز محدوده خنثی از بالا شکسته شده و در طی ۲۴ ساعته گذشته توانسته است از سطوح مقاومت کوتاه مدت نیز عبور کند و در حرکت اصلاحی چنانچه قیمت موفق به شکست سطح ۱٫۳۲۱۰ شود باعث استمرار موج اصلاحی به سوی سطح ۱٫۳۲۵۲ می شود. پوند از اواسط ماه اوت به این سو بیشتر در محدوده ۱٫۲۸۷۰ و ۱٫۳۳۷۰ در نوسان بوده است و در صورتیکه کندل روزانه بالای سطح ۱٫۳۱۷۳ (بالاترین سطح ۱۷ اوت) بسته شود ممکن است در کوتاه به حرکت اصلاحی خود ادامه دهد. برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی منطقه ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۲۱۰ تشکیل شده و پس از آن سطح ۱٫۳۲۵۰ نمایان است. در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطوح حمایت ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۰۰  اولین نشانه ی تکمیل این حرکت اصلاحی آغاز شده از روز دوشنبه است. روز جمعه یلن (ریس بانک فدرال) در همایش سالیانه جکسون هول سخنرانی خواهد داشت که سخنان ایشان می تواند بر این زوج ارز تاثیر گذار باشد.

دلار آمریکا – ین ژاپن

در این زوج ارز با بازگشت توجهات بازار از سخنان تند روز یکشنبه استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) به سخنرانی روز جمعه یلن (ریس بانک فدرال) باعث کاهش مجدد ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به پایین سطح روانی ۱۰۰٫۰۰ شده است. در معاملات امروز، شاخص بورس سهام توکیو ژاپن نیز با کاهش مواجه شد که این موضوع امروز نیز به خاطر جریان ریسک گریزی منجر به کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن گردیده است. در صورتی که این سناریوی نزولی امروز در بازارهای بورس سهام آمریکا محقق شود باید انتظار موج دیگری از کاهش این زوج ارز را داشت که احتمالا در کوتاه مدت ۹۹٫۸۰ و ۹۹٫۵۰ و در میان مدت ۹۹٫۰۰ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) را نشانه خواهد رفت. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱۰۰٫۴۰ ، ۱۰۰٫۵۰ ، ۱۰۰٫۸۵ و ۱۰۱٫۰۰ تشکیل شده اند.

یورو – ین ژاپن

قیمت این زوج ارز با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه در محدوده ۱۱۳٫۸۵ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۴٫۶۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱۱۴٫۷۰ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) تشکیل شده است که در چارت بالا مشخص است. در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح ۱۱۳٫۲۰ با قدرت شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطوح ۱۱۳٫۰۰ ، ۱۱۲٫۸۰ و ۱۱۲٫۷۵ کاهش یابد. در مجموع برای این زوج ارز نکته قابل توجهی وجود ندارد و برای هفته جاری باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۱۲٫۳۰ یا ۱۱۴٫۲۷ (بالاترین سطح دیروز) شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. کاهش به زیر سطح ۱۱۲٫۳۰ می تواند منجر به فرود تا نرخهای پایین ۱۱۲٫۰۰ و ۱۱۱٫۸۵ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۳٫۸۵ ،  ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۳۰ و ۱۱۴٫۵۰ و پس از آن سطوح ۱۱۴٫۶۴ و ۱۱۴٫۷۰ تشکیل شده اند. قیمت این زوج ارز ابتدای ماه اوت تا کنون در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۴٫۰۰ قرار گرفته است. برای امروز خط میانگین متحرک ۲۱ روزه بر روی سطح ۱۱۳٫۷۳ و خط تنکان سن بر روی ۱۱۳٫۳۱ دیده می شوند.

یورو – پوند

در این زوج ارز امروز قیمت آن با سطوح حمایت ۰٫۸۵۸۵ و ۰٫۸۵۸۰ مواجه است و اگر امروز این سطوح با قدرت شکسته شوند مقداری به سوی سطوح ۰٫۸۵۷۰ و ۰٫۸۵۵۰ اصلاح خواهد کرد. سطوح مقاومت نیز بر روی ۰٫۸۶۳۰ و ۰٫۸۶۴۰ (خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ، ۱۰۰ ساعته و سقف ابر ایچموکو ساعتی) قرار دارند و اگر به هر دلیلی این منطقه با قدرت شکسته شوند مجدد به سوی سطوح ۰٫۸۶۹۰ و ۰٫۸۷۲۴ صعود خواهد کرد. حمایتهای مستحکم روزانه نیز به ترتیب بر روی ۰٫۸۵۸۴ و ۰٫۸۵۷۷ (پایین ترین سطوح ۱۱ و ۱۲ اوت) تشکیل شده اند. حمایت های بعدی نیز در هفته جاری به ترتیب بر روی ۰٫۸۵۳۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۰٫۸۵۱۸ (پایین ترین سطح ۱۰ اوت) دیده می شوند.

دلار آمریکا – فرانک سویس

همانطور که در دیروز بدان اشاره کردیم سخنان روز یکشنبه استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال به اهداف خود یعنی رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم بسیار نزدیک شده است به نفع دلار آمریکا بود و در واقع اظهارات ایشان گمانه زنی ها را از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشتر کرد که مقداری باعث تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس گردید اما این حرکت افزایشی در نمودار روزانه در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته در سطح مقاومت ۰٫۹۶۵۰ متوقف شده است و می بایست حتما از این خطوط عبور کند تا به سوی سطوح ۰٫۹۷۰۰ و ۰٫۹۷۳۹ (کف ابر ایچموکو روزانه) دست یابد و به باور ما سخنرانی این هفته یلن (ریس بانک فدرال) پتانسیل برای شروع حرکات قدرتمند در هر دو جهت برای این زوج ارز را دارد. برای امروز در حرکت اصلاحی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۰٫۹۵۹۰ ، ۰٫۹۵۸۵ و ۰٫۹۵۸۰  قرار دارند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

امروز در این زوج ارز برغم کمتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اورق قرضه استرالیا – آمریکا ، کاهش قیمت نفت و همچنین نزول قیمت مس که معمولا این تحولات منجر به کاهش ارزش دلار استرالیا می شود اما تضعیف عمومی شاخص دلار آمریکا در بازارها این تحولات نزولی را برای دلار استرالیا خنثی کرد و تا کنون باعث تقویت این زوج ارز به نزدیکی سطح مقاومت ۰٫۷۶۵۰ شده است. در این زوج ارز سطح مقاومت اولیه بر روی ۰٫۷۶۶۰ و ۰٫۷۶۶۵ قرار دارند که این منطقه بر روی خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته و همچنین پایین ترین سطوح یک ساعته در روزهای ۱۸ و ۱۹ اوت می باشند. از نظر تحلیل تکنیکال اندیکاتور RSI تمایل به افزایش قیمت این زوج ارز را در کوتاه مدت نشان می دهد و برای امروز چنانچه این سطوح مقاومت با قدرت شکسته شوند احتمال رسیدن قیمت این زوج ارز به سطوح ۰٫۷۶۹۵ و ۰٫۷۷۰۰ و پس از آن سطوح مقاومت بعدی ۰٫۷۷۲۰ و ۰٫۷۷۲۵ بوجود خواهد آمد. لازم به ذکر است سطوح حمایت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۰٫۷۶۲۵ ، ۰٫۷۶۲۰ ، ۰٫۷۶۰۰ و ۰٫۷۵۸۵ تشکیل شده اند.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز بدنبال سخنان ریس بانک مرکزی نیوزلند و تضعیف عمومی دلار آمریکا در بازارها، قیمت آن به نزدیکی بالاترین نرخهای ماه جاری صعود کرد. آقای ویلر (ریس بانک مرکزی نیوزلند) برخلاف آن چیزی که بازارها انتظار داشتند در سخنان خود لحن ملایمی را بکار نبرد و اعلام نمود نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند تنها به میزان ۳۵ واحد پایه دیگر کاهش می یابد که این میزان کمتر از آن چیزی که فعالان بازار انتظار داشتند و همین مساله به تقویت دلار نیوزلند کمک کرد. برای امروز سطح مقاومت بر روی نرخ ۰٫۷۳۵۰ قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطوح ۰٫۷۳۹۶ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۵)  و پس از آن سطح ۰٫۷۵۶۴ (بالاترین سطح ۱۴ مه ۲۰۱۵) می شود. سطوح حمایت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۰٫۷۲۷۰ و ۰٫۷۲۵۸ (خط روزانه تنکان) و ۰٫۷۲۱۰ (پایین ترین سطح ۲۲ اوت) تشکیل شده اند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا همچنان پس از اظهارات تند استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) به نرخهای بالای سطح ۱٫۲۹۰۰ افزایش یافته است و آمار روز جمعه قیمت مصرف کنندگان کانادا و خرده فروشی کانادا نیز بسیار ضعیف تر از حد انتظارات بود و این مساله هر چند روز گذشته به تقویت قیمت این زوج ارز به بالای سطح ۱٫۲۹۰۰ انجامید اما دیروز موفق به عبور از سطح مقاومت ۱٫۲۹۶۰ نشد و از آنجایی که امروز احتمال برخورد قیمت نفت به کف کانال و افزایش مجدد قیمت آن وجود دارد، از این رو احتمال افزایش قیمت این زوج ارز به سوی نرخهای بالای ۱٫۲۹۶۰ با دشواری هایی همراه است. سطح مقاومت بعد از ۱٫۲۹۶۰ بر روی سطح ۱٫۲۹۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۳۲۰۰ به ۱٫۲۷۶۵) می باشد و ابر ایچیموکو محدوده ۱٫۲۹۲۲ تا ۱٫۲۹۵۵ را پوشش داده است که مقاومت این زوج ارز محسوب می شود و برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱٫۲۸۸۰ شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۲۷۶۰ صادر خواهد کرد.

شاخص دلار آمریکا

در نمودار شاخص دلار آمریکا قیمت آن خود را پایین کف ابر ایچیموکو روزانه تثبیت کرده است و چنانچه سطح حمایت ۹۴٫۰۷ با قدرت شکسته شود هدفهای نزولی ۹۳٫۲۵ و ۹۳٫۰۰ (پایین ترین سطح ماه ژوئن) را برای شاخص دلار آمریکا (DXY) نشانه می گیرد مخصوصا اگر این هفته یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) در سخنرانی روز جمعه خود به افزایش زودهنگام نرخ بهره اشاره نکند که این مساله موجی از کاهش ارزش دلار آمریکا را در بازارها به همراه خواهد داشت و بالعکس اگر همانند همکاران خود (فیشر، دادلی ، ویلیامز) به افزایش نرخ بهره اشاره کند می تواند به تقویت شاخص دلار آمریکا کمک کند. از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۹۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) با قدرت شکسته شود منجر به کاهش به سوی سطح ۹۳٫۲۵ می شود. برای امروز سطح مقاومت نیز بر روی ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد. امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به غیر از آمار فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی بازار ۵۸۰ هزار واحد ، رقم قبلی ۵۹۲ هزار واحد) اخبار خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود و عمده توجهات بازار همچنان به سخنرانی یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) در همایش سالیانه جکسون هول در روز جمعه معطوف شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا