تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود که قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۴۸٫۷۲ دلار/بشکه برسد و این طور به نظر می رسد که روند افزایشی بعد از تکمیل شدن موج اصلاحی دیروز، دوباره به سوی سطح ۴۸٫۷۲ آغاز شده است که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

در چارت پایین تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است که پیش از این قیمت نفت آمریکا با برخورد به سطح مقاومت ۴۸٫۷۲ در موج d مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۹۰ اصلاح کرد اما همچنان روند حرکت نفت آمریکا را در کوتاه مدت و میان مدت افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت ادامه داشته باشد مخصوصا اگر امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارات کاهش یابد.

پیش بینی می شود صعود روز گذشته قیمت از سطح ۴۶٫۵۹ موجب استمرار حرکت افزایشی در موج e از موج بزرگ C شود و بتواند در این موج به هدف های ۴۸٫۷۲ و ۴۹٫۹۷ دست یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی تشکیل شده اند.

امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۹۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. لازم به ذکر است امروز یک خبر بسیار مهم در ایالات متحده آمریکا منتشر خواهد شد که معامله گران نفت بدان توجه خاصی خواهد داشت و می تواند در لحظه انتشار خبر بر روی قیمت نفت تاثیر گذار باشد.

مطابق معمول هر چهارشنبه ها آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۲٫۵۰۸- میلیون بشکه به ۴۵۵- هزار بشکه کاهش یابد. در صورت کاهش موجودی ذخایر نفت آمریکا، امیدهای جدیدی برای افزایش قیمت نفت بوجود می آید و خریداران نفت دوباره وارد صحنه خواهند شد.

بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۴٫۴۶۴ میلیون بشکه افزایش یافت که بیشترین افزایش در ۴ ماهه گذشته بوده است. برای امروز هر چقدر موجودی ذخایر نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارات کاهش یابد موجب تقویت قیمت نفت در لحظه انتشار خبر می شود و همچنین بالعکس.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود که قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۱٫۱۸ برسد و این طور به نظر می رسد که روند افزایشی بعد از تکمیل شدن موج اصلاحی دیروز، دوباره به سوی سطح ۵۰٫۱۸ و پس از آن سطوح ۵۱٫۲۲ و ۵۱٫۳۲ آغاز شده است که روز گذشته نیز بدان شاره کردیم.

در چارت پایین مشخص است که پیش از این قیمت نفت برنت با برخورد به سطوح مقاومت ۵۱٫۲۲ و ۵۱٫۳۲ در موج (۴) مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۵۲ اصلاح کرد و پیش بینی می شود صعود روز گذشته قیمت از سطح ۴۸٫۵۲ موجب استمرار حرکت افزایشی در موج (۵) شود و بتواند در این موج به هدفهای بالای ۵۰٫۱۸ یعنی سطح ۵۱٫۳۲ دست یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ و ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که دیروز نیز بدان اشاره کردیم. از نظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی اخیر قیمت نفت برنت از سطح ۴۱٫۵۱ در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج پنجم یعنی موج (۵) در حال پیشروی به سوی سطح ۵۲٫۸۶ می باشد که عبور قیمت نفت برنت از سطح مقاومت ۵۱٫۳۲ دسترسی به هدف ۵۲٫۸۶ دلار/بشکه را بیشتر تایید خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت