تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۶۸۵ دلار/تن کاهش یابد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح حمایت بعدی ۴۶۶۲ و ۴۶۳۸ صادر خواهد کرد که این اهداف در چارت زیر دیده می شوند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی ، ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته اند و در نمودار زیر قیمت مس در موج نزولی C در حرکت است که در این موج می تواند تا سطح ۴۶۳۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

به باور ما از منظر تحلیل و بررسی امواج الیوت ویو، این موج نزولی از نوسانات شدیدی برخوردار است و می تواند خیلی سریع قیمت مس را تا سطح ۴۶۳۸ پایین بکشاند. با این حال سطوح حمایت ۴۶۸۵ و ۴۶۶۲ نباید فراموش شوند زیرا ممکن است این سطوح موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت مس شوند.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت اصلاحی نیز سطح مقاومت بر روی ۴۷۱۵ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی وجود دارد و تنها شکسته شدن آن باعث افزایش کوتاه قیمت جهانی مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۷۳۳ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود. با این حال برای امروز همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم تثبیت قیمت مس پایین سطح مقاومت ۴۷۱۵ می تواند به ترتیب هدف های نزولی ۴۶۸۵ ، ۴۶۶۲ و ۴۶۳۸ را نمایان سازد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۶۷۸ افزایش یابد و چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی اخیر از سطح ۱۶۵۵ (پایین ترین سطح ۲۲ اوت) هنوز تکمیل نشده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده و موج سوم یعنی موج c به سوی سطح ۱۶۷۸ در حال افزایش است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) محسوب می شود.

در چارت پایین مشخص است این موج در درون یک کانال افزایشی در حرکت است که کف این کانال مانع از کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی شده است. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش به سوی سطح ۱۶۵۱ دلار/تن می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم