تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

یورو در روندی خنثی و زیر سطوح مقاومت ۱٫۱۳۵۵ و ۱٫۱۳۶۵ قرار گرفته و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است و تا زمانیکه پایین این سطوح مقاومت قرار دارد احتمال کاهش به سوی سطوح ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۳۰ وجود دارد که این موضوع را حرکت کاهشی یورو در مقابل پوند نیز نشان داده است و با توجه به تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر این حرکت اثر منفی بر روی زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز گذاشته است. یورو بالای سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه قرار گرفته است و مشابه همین حرکت را در ماه مارس ۲۰۱۶ شاهد بودیم. با این حال اگر یلن همانند همکاران خود (فیشر، دادلی، ویلیامز) به افزایش زودهنگام نرخ بهره در ماه سپتامبر اشاره کند، این مساله منجر به کاهش یورو خواهد شد و قیمت آن را پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۳۵۵ و ۱٫۱۳۶۵ تثبیت خواهد کرد. لازم به ذکر است که یورو در حدود %۵۸ از سبد شاخص دلار آمریکا را شامل می شود از این رو تغییرات شاخص دلار آمریکا تاثیر زیادی بر روی یورو دارد. برای امروز مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۱۳۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۲۵ و ۱٫۱۳۵۰ تشکیل شده اند که تنها در صورت عبور از سطح ۱٫۱۳۶۵، راه برای رسیدن به نرخ ۱٫۱۴۲۹ (بالاترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار خواهد شد. در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی ۱٫۱۲۵۰ و پس از آن منطقه ۱٫۱۲۴۰ تا ۱٫۱۲۲۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) تشکیل شده اند که اگر شکسته شود منجر به کاهش یورو تا سطوح ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۷۵ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت و سقف ابر ایچیموکو) می شود و همانطور که روز گذشته گفتیم برای توقف حرکت افزایشی یورو می بایست قیمت آن به پایین سقف ابر ایچیموکو برسد تا مجدد قیمت این زوج ارز را تحت فشارهای نزولی قرار دهد.

پوند – دلار آمریکا

همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم در این زوج ارز محدوده خنثی از بالا شکسته شده و به بالای سطح ۱٫۳۲۱۰ رسید و در طی ۲۴ ساعته گذشته توانسته است از سطوح مقاومت کوتاه مدت و خط روند نزولی رسم شده در نمودار عبور کند. در حرکت اصلاحی و افزایشی پوند، چنانچه امروز قیمت این زوج ارز موفق به شکست سطح مقاومت مهم ۱٫۳۲۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی ۱٫۳۳۷۲ به ۱٫۲۸۶۵) شود باعث استمرار موج اصلاحی به سوی سطوح ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۷۲ می شود. در صورتیکه کندل امروز بالای سطح ۱٫۳۲۱۰ (بالاترین سطح دیروز) بسته شود ممکن است در کوتاه به حرکت اصلاحی و افزایشی خود به سوی سطح مقاومت ۱٫۳۲۵۲ ادامه دهد. سطح حمایت اولیه بر روی نرخهای ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ قرار دارند و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح حمایت ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۰۰ اولین نشانه ی تکمیل این حرکت اصلاحی آغاز شده از اوایل هفته جاری است. روز جمعه یلن (ریس بانک فدرال) در همایش سالیانه جکسون هول سخنرانی خواهد داشت که سخنان ایشان می تواند بر این زوج ارز تاثیر گذار باشد. باید توجه داشت که قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا از اواسط ماه اوت به این سو بیشتر در محدوده ۱٫۲۸۷۰ و ۱٫۳۳۷۰ در نوسان بوده است.

دلار آمریکا- ین ژاپن

در این زوج ارز در نمودار بالا مشخص است که قیمت آن موفق به شکست سطح ۱۰۰٫۹۱ (خط تنکان سن افقی) نشد و دوباره به سوی سطح روانی ۱۰۰ کاهش یافته است. در واقع با بازگشت توجهات بازار از سخنان تند روز یکشنبه استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) به سخنرانی این هفته روز جمعه یلن (ریس بانک فدرال) باعث کاهش مجدد ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به سوی سطح روانی ۱۰۰٫۰۰ شده است. با توجه به آنکه خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه به سمت پایین در حال حرکت هستند باید انتظار موج دیگری از کاهش این زوج ارز را داشت که احتمالا در کوتاه مدت سطوح ۹۹٫۸۰ و ۹۹٫۵۰ و در میان مدت ۹۹٫۰۰ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) را نشانه خواهد رفت. در هفته جاری بسته شدن قیمت آن در زیر سطح ۹۹ چشم انداز این زوج ارز را برای هفته های آتی به نزولی تبدیل خواهد کرد. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱۰۰٫۵۰ ، ۱۰۰٫۸۵ و ۱۰۱٫۰۰ تشکیل شده اند و تنها شکست سطوح مقاومت ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۱۵ سناریوی نزولی را موقتا متوقف خواهد کرد.

یورو – ین ژاپن

در این زوج ارز دلیلی برای تغییر تحلیل قبلی وجود ندارد و قیمت آن همچنان با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه در محدوده ۱۱۳٫۸۵ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۶٫۶۴ و ۱۱۵٫۱۳ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده اند که در چارت بالا مشخص است. در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح حمایت ۱۱۲٫۸۰ با قدرت شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطوح ۱۱۲٫۶۰ ، ۱۱۲٫۵۰ و ۱۱۲٫۳۰ کاهش یابد. در مجموع برای این زوج ارز نکته قابل توجهی وجود ندارد و برای هفته جاری باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۱۲٫۳۰ یا ۱۱۴٫۲۷ (بالاترین سطح دیروز) شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. لازم به ذکر ست کاهش قیمت آن به زیر سطح ۱۱۲٫۳۰ می تواند منجر به فرود تا نرخهای پایین ۱۱۲٫۰۰ و ۱۱۱٫۸۵ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۳٫۵۰ ، ۱۱۳٫۶۰ ،  ۱۱۳٫۸۵ و پس از آن سطوح ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۳۰ تشکیل شده اند. قیمت این زوج ارز ابتدای ماه اوت تا کنون در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۴٫۰۰ قرار گرفته است. از نظر تحلیل تکنیکال برای این هفته خط تنکان این زوج ارز بر روی سطح ۱۱۴٫۶۴ تشکیل شده است که از اواخر ماه آوریل به این سو موفق به تثبیت بالای این خط تنکان نشده است.

یورو – پوند

در این زوج ارز قیمت آن به پایین سطوح حمایت ۰٫۸۵۵۰ و ۰٫۸۵۳۹ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) کاهش یافته است و چنانچه کندل ۴ ساعته پایین آن بسته شود سیگنال کاهش به  ترتیب به سوی سطوح ۰٫۸۵۰۰ ،  ۰٫۸۴۶۰ (پایین ترین سطح ۵ اوت) ، ۰٫۸۳۴۴ (پایین ترین سطح ۴ اوت) و ۰٫۸۳۳۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) صادر خواهد کرد. در چارت بالا مشخص است که قیمت آن به پایین خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۱ روزه کاهش یافته است و در بلند مدت حال کاهش به سوی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۰٫۸۲۹۴ می باشد که در چارت مشخص است. برای احیای روند صعودی می بایست مجدد در بالای خطوط میانگین متحرک ۵ و ۱۰ روزه برسد که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد زیرا در طی ۲۴ ساعته گذشته حرکت این زوج ارز از روند خنثی به روند نزولی تغییر کرده است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و سخنان روز یکشنبه استنلی فیشر (معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) مبنی بر آنکه بانک فدرال به اهداف خود یعنی رسیدن به اشتغال کامل و هدف ۲ درصدی تورم بسیار نزدیک شده است به نفع دلار آمریکا بود و در واقع اظهارات ایشان گمانه زنی ها را از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشتر کرده است که مقداری باعث تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس گردید اما این حرکت افزایشی همچنان در نمودار روزانه در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته در سطح مقاومت ۰٫۹۶۵۰ با چالش مواجه شده است و می بایست حتما از این خطوط میانگین متحرک عبور کند تا سیگنال افزایش به سوی سطوح مقاومت بعدی ۰٫۹۷۰۰ و ۰٫۹۷۳۹ (کف ابر ایچموکو روزانه) صادر کند. به باور ما سخنرانی این هفته یلن (ریس بانک فدرال) پتانسیل برای شروع حرکات قدرتمند در هر دو جهت برای این زوج ارز را دارد. برای امروز در حرکت اصلاحی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۰٫۹۶۲۵ ، ۰٫۹۶۲۰ ، ۰٫۹۶۰۰ ،  ۰٫۹۵۹۰ و ۰٫۹۵۸۵ قرار دارند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت آن در طی ۲۴ ساعته گذشته نتوانست خود را بالای سطح مقاومت ۰٫۷۶۵۰ تثبیت کند و با افزایش شاخص دلار آمریکا از سطح ۹۴٫۲۱ به ۹۴٫۷۰ شاهد کاهش قیمت این زوج ارز به سوی پایین ترین سطح روز دوشنبه یعنی سطح ۰٫۷۵۸۴ هستیم و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۰٫۷۵۶۸ (پایین ترین سطح ۳ اوت) صادر خواهد کرد. اهداف نزولی بعدی به ترتیب بر روی ۰٫۷۵۲۵ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۰٫۷۴۸۶ (پایین ترین سطح ۲ اوت) خواهند بود. در حرکت اصلاحی نیز سطوح مقاومت بر روی ۰٫۷۶۲۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۰٫۷۶۵۰ تشکیل شده اند. ادامه سقوط قیمت از ۰٫۷۶۵۴ (بالاترین سطح دیروز) می تواند تایید کننده این موضوع باشد و مجدداً احتمال کاهش قیمت به سطح ۰٫۷۵۸۵ را بوجود آورد. سطح مقاومت بعد از ۰٫۷۶۵۰ به ترتیب بر روی ۰٫۷۶۶۰ و ۰٫۷۶۷۰ تشکیل شده اند که در نزدیکی خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته قرار دارند.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت آن تحت تاثیر اظهارات اخیر ریس بانک مرکزی نیوزلند قرار دارد و بدنبال سخنان اخیر ویلر قیمت آن به نزدیکی بالاترین نرخهای ماه جاری رسیده است. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم آقای ویلر (ریس بانک مرکزی نیوزلند) برخلاف آن چیزی که بازارها انتظار داشتند در سخنان خود لحن ملایمی را بکار نبرد و اظهار داشت که نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند تنها به میزان ۳۵ واحد پایه دیگر کاهش می یابد که در واقع این میزان کمتر از آن چیزی بود که فعالان بازار انتظار داشتند و همین مساله به تقویت دلار نیوزلند کمک کرد. برای امروز سطح مقاومت بر روی نرخ ۰٫۷۳۵۰ قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطوح ۰٫۷۳۹۶ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۵)  و پس از آن سطح ۰٫۷۵۶۴ (بالاترین سطح ۱۴ مه ۲۰۱۵) می شود. سطوح حمایت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۰٫۷۲۶۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) ، ۰٫۷۲۵۷ (خط روزانه تنکان سن) و ۰٫۷۲۱۰ (پایین ترین سطح ۲۲ اوت) تشکیل شده اند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا همچنان در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۲۹۵۰ قرار گرفته است و هنوز موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۱٫۲۹۶۰ نشده است و از آنجایی که امروز احتمال از سرگیری افزایش قیمت نفت وجود دارد (مخصوصا اگر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارت کاهش یابد)، از این رو احتمال افزایش قیمت این زوج ارز به سوی بالای مقاومت های ۱٫۲۹۶۰ ، ۱٫۲۹۷۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۲۹۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۳۲۰۰ به ۱٫۲۷۶۵) با دشواری هایی همراه است. در تحلیل تکنیکال ابر ایچیموکو محدوده ۱٫۲۹۲۲ تا ۱٫۲۹۵۵ را پوشش داده است و برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱٫۲۸۸۰ شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۲۷۶۰ صادر خواهد کرد که برای تحقق این سناریوی نزولی برای این زوج ارز، می بایست قیمت نفت به نرخهای بالای روز گذشته خود افزایش یابد.

شاخص دلار آمریکا

در نمودار شاخص دلار آمریکا مشخص است که قیمت آن پس از برخورد به سطح حمایت ۹۴٫۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) مقداری به سوی سطوح ۹۴٫۷۰ برگشته است و اگر یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) در روز جمعه همانند همکاران خود (فیشر، دادلی ، ویلیامز) به افزایش نرخ بهره اشاره کند می تواند به تقویت شاخص دلار آمریکا کمک کند. از نظر تحلیل تکنیکال خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه همچنان به سمت پایین حرکت می کنند و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۹۴٫۰۹ و ۹۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) با قدرت شکسته شوند منجر به کاهش به سوی سطح ۹۳٫۲۵ می شود. برای امروز سطح مقاومت اولیه نیز بر روی ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و می بایست بالای سطوح مقاومت ۹۴٫۹۰ ، ۹۵٫۱۰ و ۹۵٫۳۹ تثبیت شود تا حرکت افزایشی آغاز شود. امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به غیر از آمار فروش خانه های موجود آمریکا (پیش بینی بازار ۵٫۵۱ میلیون واحد ، رقم قبلی ۵٫۵۷ میلیون واحد) اخبار خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود و عمده توجهات بازار همچنان به سخنرانی یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) در همایش سالیانه جکسون هول در روز جمعه معطوف شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا