تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در نمودار پایین قیمت اونس طلا به زیر سطح حمایت ۱۳۳۳ کاهش یافته است و تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار ۱ ساعته دنبال شود زیرا با کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۱۳۳۳ احتمالاً قیمت اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۳۲۰ ، ۱۳۱۵ ، ۱۳۱۰ و ۱۳۰۷ کاهش یابد.

در چارت پایین مشخص است که این سطح حمایت ۱۳۳۳ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۱۹۹ (پایین ترین سطح ۳۰ مه) به ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای) قرار داشت که در طی ۲۴ ساعته گذشته با قدرت شکسته شده است و براساس تجزیه و تحلیل حرکات اصلاحی، چنانچه سطح ۱۳۲۰ شکسته شود احتمال ریزش قیمت تا سطح ۱۳۰۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک خط فیبوناچی تا خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که با شکست خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در سطح ۱۳۳۳ ، خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی بر روی سطح ۱۳۰۷ به وضوح مشخص است. بررسی امواج الیوت ویو نیز نشاندهنده گسترش موج نزولی c به سوی سطح ۱۳۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد و برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال هر حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۳۱ و ۱۳۳۳ خواهد بود.

قیمت اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته پس از شکسته شدن سطوح حمایت ۱۳۳۳ و ۱۳۲۹ به کمترین نرخهای یک ماهه گذشته کاهش یافته است و از نظر تحلیل تکنیکالی نیز توانسته به پایین خط میانگین متحرک ۵۰ روزه گذشته برسد که این سیگنال کاهشی می باشد.

قرار است یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) فردا در جکسون هول وایومینگ آمریکا سخنرانی ایراد کند و نظرات اخیر سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا این انتظارات را بوجود آورده که ممکن است یلن از لحن محتاطانه کمتری در مورد افزایش نرخ بهره استفاده کند و از دیدگاه سرمایه گذاران ممکن است لحن سخنرانی ایشان در مورد چشم انداز اقتصادی و افزایش نرخ بهره تند و قوی (Hawkish) باشد و این موضوع فعلا قیمت اونس طلا را در کمترین نرخهای ۱ ماهه گذشته قرار داده است.

از این رو قیمت اونس طلا با توجه به حرکت نزولی روز گذشته، برای امروز و فردا در یک حالت دفاعی قرار گرفته است و در صورتیکه لحن کلّی یلن در سخنرانی فردا مثبت قلمداد شود و در خصوص افزایش نرخ بهره آنطور که بازار انتظار دارد جدّی و قاطع باشد می تواند پتانسیلی برای شروع حرکات کاهشی بعدی قیمت اونس طلا باشد.

افزایش نرخ بهره آمریکا معمولا هزینه نگه داری طلا با سایر ارزهای بین المللی را بیشتر خواهد کرد و این مساله منجر به کاهش قیمت فلزات و اونس طلا می شود.  آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نسبت به روز گذشته بدون تغییر همان ۹۵۸٫۳۷ تن اعلام شد، براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

امروز هرچند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد، اعلام گزارش امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و آمار سفارشات کالاهای بادوام آمریکا محرک های برای قیمت اونس طلا ایجاد خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا