تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و قیمت نفت مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرد برای امروز در موج اول احتمال اصلاح جزئی به نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۲۷ دلار/بشکه و پس از آن در موج بعدی احتمال لمس مجدد سطح حمایت ۴۶٫۶۷ وجود دارد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده است.

حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت آمریکا از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال کاهش به سوی سطح ۴۶٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) است. در چارت پایین مشخص است که سطح حمایت ۴۶٫۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موقتا توانسته باعث توقف این حرکت اصلاحی و نزولی شود و کمی به حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۷٫۲۴ بیانجامد.

در چارت پایین سطح حمایت ۴۶٫۶۷ در نزدیکی سطح حمایت دیگری در ۴۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد و در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۳۵ و تثبیت دو ساعته بالای آن احتمال صعود قیمت نفت آمریکا به سوی سطوح ۴۸٫۳۲ و ۴۸٫۷۵ بوجود خواهد آمد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ به کف قیمت خود نزدیک شود و از نزدیکی این محدوده دوباره در روند افزایشی قرار گیرد و به سوی نرخهای بالای ۴۹٫۳۹ و ۵۰٫۱۸ صعود کند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که موج اصلاحی قیمت نفت برنت از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) در موج (۴) قرار گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) سطح حمایت ۴۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشان می دهد.

این سطح حمایت در نزدیکی حمایت دیگری در ۴۸٫۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۴۶ – پایین ترین سطح ۱۱ اوت – به ۵۱٫۲۲) قرار گرفته است و از نظر تحلیل تکنیکال این سطوح حمایت در نزدیکی ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ به احتمال زیاد باعث تکمیل شدن موج (۴) شوند.

بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت در موج (۵) باشیم و همانطور که اشاره شد در این موج می تواند قیمت نفت برنت را دوباره به سوی سطح ۵۱٫۲۲ برساند و سطوح حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ دلار/بشکه برای خریداران نفت برنت سطوح قابل توجهی است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت