تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت این زوج ارز در روندی خنثی و زیر سطوح مقاومت ۱٫۱۳۵۵ و ۱٫۱۳۶۵ در نوسان است و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است و تا زمانیکه پایین این سطوح مقاومت قرار دارد احتمال کاهش به سوی سطوح ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۲۰ وجود دارد که این منطقه در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه تشکیل شده است. اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله آلمان – آمریکا نیز کمی بیشتر شده است که این مساله یورو را همچنان پایین سطوح مقاومت تثبیت کرده است. یورو بالای سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه قرار گرفته است و مشابه همین حرکت را در ماه مارس ۲۰۱۶ شاهد بودیم. اگر یلن همانند همکاران خود (فیشر، دادلی، ویلیامز، جورج) به افزایش زودهنگام نرخ بهره در ماه سپتامبر اشاره کند، این مساله منجر به کاهش یورو و شکست محدوده حمایت ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۰۰ خواهد شد. لازم به ذکر است که یورو در حدود %۵۸ از سبد شاخص دلار آمریکا را شامل می شود از این رو تغییرات شاخص دلار آمریکا تاثیر زیادی بر روی یورو دارد. برای امروز مقاومت اولیه یورو بر روی نرخ ۱٫۱۳۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۲۵ و ۱٫۱۳۵۰ تشکیل شده اند که تنها در صورت عبور از سطح ۱٫۱۳۶۵، راه برای رسیدن به نرخ ۱٫۱۴۲۹ (بالاترین سطح ۲۴ ژوئن) هموار خواهد شد. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۱۲۴۰ ، ۱٫۱۲۲۰ تشکیل شده اند که اگر شکسته شود سیگنال کاهش به سوی خطوط میانگین متحرک ۲۱ روزه و ۵۵ روزه و پس از آن خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه صادر خواهد کرد و این خطوط در نمودار بالا به وضوح مشخص هستند. برای توقف حرکت افزایشی یورو می بایست قیمت آن به پایین سقف ابر ایچیموکو برسد تا مجدد قیمت این زوج ارز را تحت فشارهای نزولی قرار دهد.

پوند – دلار آمریکا

حرکت اصلاحی پوند در طی ۲۴ ساعته گذشته در سطح ۱٫۳۲۷۲ (مقداری بالاتر از منطقه مقاومت ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۳۲۷۰) متوقف شد و برخی از معامله گران بدلیل چشم انداز نزولی این زوج ارز دستور پوزیشن فروش قبلی که در نزدیکی سطح ۱٫۳۳۶۵ قرار داشت را تا نزدیکی سطح ۱٫۳۳۴۵ پایین آورده اند و از نظر تحلیل تکنیکال محدوده ۱٫۳۳۵۳ تا  ۱٫۳۳۸۹ به خاطر اینکه در این منطقه خطوط میانگین متحرک ۳۰ روزه و ۵۵ روزه قرار گرفته اند، مقاومت بسیار مهم و مستحکمی برای پوند محسوب می شود. اندیکاتور استاکستیک (Stochs) نیز اشاره به آن دارد که هر گونه حرکت افزایشی به بالای سطح مقاومت ۱٫۳۲۵۲ کوتاه و ناپایدار خواهد بود و چنانچه حرکت نزولی قیمت پوند را به پایین سطح ۱٫۳۱۳۰ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) برساند، زمینه را برای فرود دوباره قیمت این زوج ارز فراهم می  آورد. فردا یلن (ریس بانک فدرال) در همایش سالیانه جکسون هول وایومینگ آمریکا سخنرانی مهمی خواهد داشت که صحبت های ایشان می تواند بر این زوج ارز تاثیر گذار باشد. باید توجه داشت که قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا از اواسط ماه اوت به این سو بیشتر در محدوده رنج و خنثی ۱٫۲۸۷۰ و ۱٫۳۳۷۰ در نوسان بوده است.

دلار آمریکا- ین ژاپن

در این زوج ارز در نمودار بالا مشخص است که قیمت آن فعلا بین سطوح ۱۰۰٫۳۰ و ۱۰۰٫۶۰ قرار گرفته است و فردا در انتظار سخنرانی یلن در جکسون هول می باشد. سطوح ۱۰۰٫۶۱ و ۱۰۰٫۶۲ سقف سه قلو در تایم فریم ۱ ساعته روزهای چهارشنبه و پنجشنبه محسوب می شود و در واقع توجهات بازار به سخنرانی فردا یلن (ریس بانک فدرال) است و معامله گران در انتظار هستند تا چشم انداز حرکت بعدی قیمت این زوج ارز پس از سخنرانی یلن مشخص شود. با توجه به آنکه خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه به سمت پایین در حال حرکت هستند اگر سطح حمایت ۱۰۰٫۳۰ شکسته شود، باید انتظار موج دیگری از کاهش این زوج ارز را داشت که احتمالا در کوتاه مدت سطوح ۱۰۰ و ۹۹٫۸۰ و ۹۹٫۵۰ و پس از آن در میان مدت ۹۹٫۰۰ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) را نشانه خواهد رفت. در هفته جاری بسته شدن قیمت آن در زیر سطح ۹۹ چشم انداز این زوج ارز را برای هفته های آتی به نزولی تبدیل خواهد کرد. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۱۰۰٫۶۰ ، ۱۰۰٫۸۵ و ۱۰۱٫۰۰ تشکیل شده اند و همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم تنها شکست سطوح مقاومت ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۱۵ سناریوی نزولی را موقتا متوقف خواهد کرد.

یورو – ین ژاپن

در این زوج ارز دلیلی برای تغییر تحلیل قبلی وجود ندارد و قیمت آن همچنان با مقاومت بسیار قوی و مستحکم اولیه در محدوده ۱۱۳٫۸۵ و ۱۱۴٫۰۰ مواجه است و بعد از آن مقاومت بعدی بر روی ۱۱۶٫۶۴ و ۱۱۵٫۷۶ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده اند که در چارت بالا مشخص است. در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح حمایت ۱۱۲٫۸۰ با قدرت شکسته شود ممکن است مجدد به سوی سطوح ۱۱۲٫۶۰ ، ۱۱۲٫۵۰ و ۱۱۲٫۳۰ کاهش یابد. در مجموع برای این زوج ارز نکته قابل توجهی وجود ندارد و برای هفته جاری باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۱۲٫۳۰ یا ۱۱۴٫۲۷ (بالاترین سطح دیروز) شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. لازم به ذکر است کاهش قیمت آن به زیر سطح ۱۱۲٫۳۰ می تواند منجر به فرود تا نرخهای پایین ۱۱۲٫۰۰ و ۱۱۱٫۸۵ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۳٫۷۰ ،  ۱۱۳٫۸۰ و پس از آن سطوح ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۳۰ تشکیل شده اند. قیمت این زوج ارز ابتدای ماه اوت تا کنون در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۲٫۳۰ و ۱۱۴٫۰۰ قرار گرفته است. از نظر تحلیل تکنیکال برای این هفته خط تنکان این زوج ارز بر روی سطح ۱۱۴٫۶۴ تشکیل شده است که از اواخر ماه آوریل به این سو موفق به تثبیت بالای این خط تنکان نشده است.

یورو – پوند

در این زوج ارز قیمت آن از سطح ۰٫۸۴۸۴ به نرخهای بالای سطح ۰٫۸۵۵۰ اصلاح کرده است و برای امروز با سطح مقاومت اولیه ۰٫۸۵۷۷ مواجه است و چنانچه موفق به شکست این سطح شود ممکن است به سوی سطوح ۰٫۸۵۹۰ ، ۰٫۸۶۰۰ و ۰٫۸۶۰۸ افزایش یابد. قیمت این زوج ارزبه سطح ۰٫۸۴۹۲ که بر روی خط میانگین متحرک ۳۰ روزه واقع شده بود خوب واکنش نشان داده است و هم اکنون در تلاش برای رسیدن به سطح مقاومت ۰٫۸۵۷۷ می باشد. ادامه حرکت اصلاحی قیمت از ۰٫۸۴۸۴ می تواند در صورت شکست سطح ۰٫۸۵۷۷ تایید کننده این موضوع بوده و مجدداً احتمال صعود قیمت به سطوح بالای ۰٫۸۶۰۰ را بوجود آورد. اندیکاتور استاکستیک و RSI به افزایش قیمت یورو در مقابل پوند در کوتاه مدت اشاره دارند و ابر روزانه ایچیموکو از روز ۵ سپتامبر به این سو نیز ضخیم تر شده و در حال افزایش است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز قیمت به بالای سطح ۰٫۹۶۵۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یافته است و سیگنال افزایش به سوی سطح ۰٫۹۶۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر کرده است. با این حال اخبار فردا سخنرانی یلن می تواند تمامی حرکات بازار را تغییر دهد و به باور ما سخنرانی فردا یلن (ریس بانک فدرال) پتانسیل برای شروع حرکات قدرتمند برای این زوج ارز را دارد. اگر فردا یلن در لابه لای سخنرانی خود به افزایش نرخ بهره اشاره کند، می تواند به سرعت گرفتن حرکت افزایشی آن به بالای سطح ۰٫۹۶۹۰ کمک بیشتری کند و امروز در حرکت اصلاحی، سطوح حمایت این زوج ارز به ترتیب بر روی نرخهای ۰٫۹۶۴۰ ، ۰٫۹۶۳۰ و ۰٫۹۶۲۰ قرار دارند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت آن در طی ۲۴ ساعته گذشته نتوانست خود را بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه و سطح مقاومت ۰٫۷۶۵۰ تثبیت کند و با افزایش شاخص دلار آمریکا شاهد کاهش قیمت این زوج ارز به سوی پایین ترین سطح روز دوشنبه یعنی سطح ۰٫۷۵۸۴ هستیم و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۰٫۷۵۶۸ (پایین ترین سطح ۳ اوت) صادر خواهد کرد. اهداف نزولی بعدی به ترتیب بر روی ۰٫۷۵۲۵ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۰٫۷۴۸۶ (پایین ترین سطح ۲ اوت) خواهند بود. در حرکت اصلاحی نیز سطوح مقاومت بر روی ۰٫۷۶۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۰٫۷۶۵۰ تشکیل شده اند. ادامه سقوط قیمت از ۰٫۷۶۵۴ (بالاترین سطح روز سه شنبه) می تواند تایید کننده این موضوع باشد و مجدداً احتمال کاهش قیمت به سطح ۰٫۷۵۸۵ را بوجود آورد. سطح مقاومت بعد از ۰٫۷۶۵۰ به ترتیب بر روی ۰٫۷۶۶۰ و ۰٫۷۶۷۰ تشکیل شده اند که در نزدیکی خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته قرار دارند.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت آن تحت تاثیر اظهارات اخیر ریس بانک مرکزی نیوزلند قرار دارد و بدنبال سخنان اخیر ویلر قیمت آن به نزدیکی بالاترین نرخهای ماه جاری رسیده است. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم آقای ویلر (ریس بانک مرکزی نیوزلند) برخلاف آن چیزی که بازارها انتظار داشتند در سخنان خود لحن ملایمی را بکار نبرد و اظهار داشت که نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند تنها به میزان ۳۵ واحد پایه دیگر کاهش می یابد که در واقع این میزان کمتر از آن چیزی بود که فعالان بازار انتظار داشتند و همین مساله به تقویت دلار نیوزلند کمک کرد. برای امروز سطح مقاومت بر روی نرخ ۰٫۷۳۵۰ قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطوح ۰٫۷۳۹۶ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۵)  و پس از آن سطح ۰٫۷۵۶۴ (بالاترین سطح ۱۴ مه ۲۰۱۵) می شود. سطوح حمایت روزانه نیز به ترتیب بر روی ۰٫۷۲۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ اوت) ۰٫۷۲۶۵ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) ، ۰٫۷۲۵۷ (خط روزانه تنکان سن) و ۰٫۷۲۱۰ (پایین ترین سطح ۲۲ اوت) تشکیل شده اند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا همچنان در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۲۹۵۰ قرار گرفته است و هنوز موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۱٫۲۹۶۰ نشده است و از آنجایی که امروز احتمال از سرگیری افزایش قیمت نفت از نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده وجود دارد از این رو احتمال افزایش قیمت این زوج ارز به سوی بالای مقاومت های ۱٫۲۹۶۰ ، ۱٫۲۹۷۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۲۹۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۳۲۰۰ به ۱٫۲۷۶۵) با دشواری هایی همراه است. در تحلیل تکنیکال ابر ایچیموکو محدوده ۱٫۲۹۲۲ تا ۱٫۲۹۵۵ را پوشش داده است و برای امروز چنانچه سطوح حمایت ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۸۰ شکسته شوند سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۲۷۶۰ صادر خواهد کرد که برای تحقق این سناریوی نزولی برای این زوج ارز، می بایست قیمت نفت پس از حرکت اصلاحی دیروز ، دوباره در مسیر افزایشی قرار گیرد.

شاخص دلار آمریکا

در نمودار شاخص دلار آمریکا مشخص است که قیمت آن پس از برخورد به سطح حمایت ۹۴٫۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) مقداری به سوی سطوح ۹۴٫۷۰ برگشته است و اگر فردا یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) همانند همکاران خود (فیشر، دادلی ، ویلیامز، جورج) به افزایش نرخ بهره اشاره کند می تواند به تقویت شاخص دلار آمریکا کمک کند. از نظر تحلیل تکنیکال خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه همچنان به سمت پایین حرکت می کنند و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۹۴٫۰۹ و ۹۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) با قدرت شکسته شوند منجر به کاهش به سوی سطح ۹۳٫۲۵ می شود. برای امروز سطح مقاومت اولیه نیز بر روی ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و می بایست بالای سطوح مقاومت ۹۴٫۹۰ ، ۹۵٫۱۰ و ۹۵٫۳۹ تثبیت شود تا حرکت افزایشی آغاز شود. خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و ۲۰۰ ساعته گذشته به ترتیب بر روی ۹۴٫۵۹ و ۹۴٫۸۵ وجود دارند و خطوط میانگین متحرک ۱۰۰  روزه و ۱۰۰ هفته گذشته نیز به ترتیب بر روی ۹۵٫۰۶ و ۹۵٫۱۰ قرار دارند که بسته شدن کندل هفته بالا یا پایین این منطقه برای هفته بعدی مهم می باشد. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم توجهات بازار همچنان به سخنرانی فردا یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) در همایش سالیانه جکسون هول وایومینگ آمریکا معطوف شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا