تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود با توجه به آنکه روز چهارشنبه آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و قیمت نفت مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرد برای امروز با سطح حمایت ۴۶٫۴۹ و مقاومت ۴۷٫۳۵ دلار/بشکه مواجه شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده است و امروز عمده توجهات به سخنرانی یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) در جکسون هول معطوف شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت آمریکا از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c به نظر می رسد که در نزدیکی سطح ۴۶٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تکمیل شده است و امروز در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۳۵ و تثبیت دو ساعته بالای آن احتمال صعود قیمت نفت آمریکا به سوی سطوح ۴۸٫۳۲ و ۴۸٫۷۵ را بوجود خواهد آورد که در گزارش تحلیلی دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن همچنان در همان نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ که دیروز بدان اشاره کردیم به کف قیمت خود نزدیک شود و از نزدیکی این محدوده دوباره در روند افزایشی قرار گیرد و به سوی نرخهای بالای ۵۰٫۱۸ صعود کند اما در طی ۲۴ ساعته گذشته بیشتر در محدود خنثی ۴۸٫۵۲ و ۵۰٫۱۸ در نوسان بوده است و این منطقه رنج و خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) تشکیل شده  است.

از این رو نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۰٫۱۸ یا ۴۸٫۵۲ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. در چارت پایین به وضوح مشخص است که موج اصلاحی قیمت نفت برنت از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) در موج (۴) قرار گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) سطح حمایت ۴۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشان می دهد.

این سطح حمایت در نزدیکی حمایت دیگری در ۴۸٫۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۴۶ – پایین ترین سطح ۱۱ اوت – به ۵۱٫۲۲) قرار گرفته است و از نظر تحلیل تکنیکال این سطوح حمایت در نزدیکی ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۲۶ به احتمال زیاد باعث تکمیل شدن موج (۴) خواهد شد و بعد آن احتمال افزایش قیمت در موج (۵) به سوی نرخهای بالای ۵۰٫۱۸ دلار/بشکه محتمل به نظر می رسد. از این رو قیمت نفت برنت فعلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت