تحلیل قیمت جهانی اونس طلا در آستانه سخنرانی برنانکی

مهمترین خبر امروز اعلام صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا ( FOMC ) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است . بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست ، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است .  

اگر خاطرتان باشد ، در جلسه اخیر بانک مرکزی آمریکا آقای برنانکی صبحتهای در خصوص توقف محرکهای اقتصادی کرد که در نوع خود کم نظیر بود و صحبتهای ایشان بود که قیمت اونس طلا را از منطقه ۱۳۷۰ تا ۱۱۸۰ دلار پایین کشاند.

بنابراین بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است؟ چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بوده اند؟ آیا همگی اعضا به این تصمیم ( توقف محرکهای اقتصادی ) رای مثبت داده اند ؟  روشن شدن این سوالات می تواند روند حرکت اونس طلا در روزهای آتی را تا حدودی مشخص کند .

چند ماه است که اونس طلا در حال تضعیف است و این خبر می تواند فرصت خوبی برای بازگشت باشد البته این در صورتی است که انتظارات در رابطه با توقف محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا کاهش پیدا کند اما در صورتیکه صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا حکایت از افزایش این احتمال بکند اونس طلا همچنان به سقوط خود ادامه خواهد داد.

این اخبار بسیار مهم هستند و اهمیت آنها در این مقطع خاص به اندازه ای است که می تواند برای روزها و حتی هفته های آینده بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین انتظار داریم امروز چند ساعت قبل از اعلام این اخبار بازار به سکوت فرو رود تا امشب جزئیات صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا منتشر شود .

با نزدیک شدن به این خبر آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود . از ابتدای هفته اونس طلا در نوار نسبتا باریکی حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این خبر است . همچنین حدود ساعت ۱۲:۳۰ امشب نیز برنانکی سخنرانی خواهد داشت که سخنان ایشان بدقت مورد توجه فعالان بازار قرار خواهد گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز می بایست منتظر شکست یکی از سطوح حمایت ۱۲۴۰ و مقاومت ۱۲۶۱ بود تا جهت قیمت برای امروز مشخص گردد زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا فعلا در درون الگوی مثلث به سمت بالا و پایین در حرکت است. از بالا شکست سطح ۱۲۶۱ موجب افزایش به سوی ۱۲۷۴ ( سطح ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی ) می شود و از پایین شکست سطح ۱۲۴۰ منجر به کاهش به سوی  ۱۲۲۸ ( ضلع پایینی الگوی مثلث ) خواهد شد. خبر امشب می تواند محرک خوبی برای روند جدیدی برای قیمت جهانی اونس طلا و نقره باشد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا