تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار می رود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۴۹ و ۴۶٫۳۰ دلار/بشکه اصلاح جزئی داشته باشد که این حرکت را استمرار حرکت اصلاحی از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال اصلاح به سوی سطوح ۴۶٫۴۹ و ۴۶٫۳۰ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶  درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) به ۴۸٫۷۵ سطح حمایت اولیه قیمت نفت آمریکا را بر روی سطح ۴۶٫۴۹ نشان می دهد.

به باور ما از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که این موج اصلاحی در نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۴۹ و ۴۶٫۳۰ تکمیل شود و بعد از آن در صورت شکست سطح مقاومت ۴۷٫۳۵ تا سطوح ۴۸٫۰۸ و ۴۸٫۴۶ افزایش یابد. از نظر تحلیل تکنیکال ما از هم اکنون حرکت اصلاحی قیمت نفت آمریکا را برای امروز تا نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۴۹ و ۴۶٫۳۰ ادامه دار پیش بینی می کنیم و پس از آن احتمال افزایش دوباره قیمت نفت آمریکا وجود دارد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که تولیدات نفت عراق در ماه اوت ۳٫۲۰۵ میلیون بشکه در مقایسه با ۳٫۲۰۲ میلیون بشکه در ماه جولای افزایش یافته است و همچنین تکذیب خبر روز جمعه در مورد حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان نیز باعث اصلاح قیمت نفت آمریکا از سطح ۴۸٫۴۶ شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۴۸٫۵۲ اصلاح کند و این حرکت اصلاحی را استمرار موج اصلاحی از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است این موج اصلاحی در قالب موج (۴) شکل گرفته که این موج از سه موج کوچک تر تشکیل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال اصلاح به سوی سطح ۴۸٫۵۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می باشد.

در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۴۸٫۵۲ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش کوتاه قیمت نفت برنت به سطح ۴۸٫۱۴ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c می باشد.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی سطح مقاومت نفت برنت نیز در سطح ۵۰٫۱۸ دیده می شود که تنها به شرط شکست این سطح باعث تقویت قیمت آن به سوی محدوده ۵۰٫۷۶ و ۵۱٫۳۲ می شود که این سطوح بر روی بالاترین سطح ۲۶ اوت و خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی در چارت پایین قرار دارند.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت در کوتاه مدت بزودی در نزدیکی محدوده حمایت ۴۸٫۵۲ و ۴۸٫۱۴ به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۴۸٫۵۲ و ۵۰٫۱۸ حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت نفت برنت پس از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده با شکست سطح مقاومت ۵۰٫۱۸ با هدفهای ۵۰٫۷۶ و ۵۱٫۳۲ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت