تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز بازارهای مالی انگلیس تعطیل هستند و برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن انتظار نوسان خاصی را نداریم و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۶۱۲ دلار/تن کاهش یابد.

اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح حمایت بعدی ۴۵۵۸ صادر خواهد کرد که این اهداف در چارت زیر دیده می شوند. اگر قیمت موفق به شکست سطح حمایت ۴۶۱۲ نشود ممکن است مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقومت ۴۶۹۳  اصلاح کند.

از این رو از منظر تحلیل تکنیکال دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار گرفته اند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال الگوی مثلثی شکل که از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) ساخته شده است اشاره به الگوی کاهشی قیمت مس دارد و انتظار داریم که دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۴۳۱۸ پایین بکشاند و این احتمال قویا وجود دارد تا زمانیکه قیمت مس تا سطح ۴۴۸۳ پایین نیامده است نباید در انتظار حرکت اصلاحی قوی را داشته باشیم.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت اصلاحی نیز سطح مقاومت بر روی ۴۶۹۳ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸  درصدی وجود دارد و تنها شکسته شدن آن باعث افزایش کوتاه قیمت جهانی مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۷۵۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

با این حال برای امروز همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم تثبیت قیمت مس پایین سطح حمایت ۴۶۱۲ می تواند به ترتیب هدف های نزولی ۴۵۵۸ و ۴۴۸۳ را نمایان سازد که در چارت روزانه پایین مشاهده می کنید و در چنین وضعیتی فروشندگان مس با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد که روز جمعه نیز بدان اشاره کردیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز جمعه هنوز معتبر است و هر چند برای امروز بازارهای انگلیس تعطیل هستند و انتظار نوسان خاصی برای این فلز را نداریم اما پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۶۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۴۸ تایید کرده است که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است.

در چارت قیمت آلومینیم آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) به ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب صعود تا سطح ۱۶۷۴ (بالاترین سطح ۲۳ اوت) خواهد شد.

در چارت پایین مشخص است که موج کاهشی قیمت از سطح ۱۶۷۴ در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۰۹ قرار گرفته است و این موج در مقایسه با موج a کوتاه به نظر می رسد و از نظر تحلیل تکنیکال این ارتباط حکایت از افزایش قیمت به سوی سطح ۱۶۶۲ دارد. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۴۹ شکسته شود به معنای استمرار موج نزولی به سوی سطح ۱۶۳۴ دلار/تن می باشد که این سطح در چارت زیر بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم