تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd

در زوج یورو – دلار به نظر می رسد که برای امروز سقف قیمت در منطقه ۱٫۳۱۴۰ الی ۱٫۳۱۶۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و سطح ۱٫۳۱۶۳ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۲۴۳ به ۱٫۳۰۳۳)  باشد و برای عبور از آن باید حسابی نیرو جمع کند. فعلا برای امروز سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۳۰۹۰ الی ۱٫۳۰۸۰ چیده شده اند .

در حال حاضر، انتظار می رود هرگونه حرکت اصلاحی به زیر ۱٫۳۱۰۰ منجر به ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با هدف ۱٫۳۱۴۰ و ۱٫۳۱۶۰ گردد زیرا سطوح فعلی در منطقه ۱٫۳۰۹۰ الی ۱٫۳۰۸۰  جذابیت زیادی برای ورود به پوزیشن خرید دارد و  اکنون می توان با اطمینان بگوییم که منطقه ۱٫۳۰۹۰ الی ۱٫۳۰۸۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید یورو با حد سود ۱٫۳۱۴۰ و ۱٫۳۱۶۰  ایجاد کرده است.

GbpUsd

در زوج پوند- دلار استمرار حرکت صعودی می تواند موجب افزایش تا سطح ۱٫۵۶۰۷ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۳۲) گردد. تا هنگامیکه قیمت در بالای سطح ۱٫۵۴۷۰ قرار دارد، روند کلی همچنان صعودی است و در این صورت، با شکسته شدن سطح ۱٫۵۶۰۷ احتمال افزایش پوند به سطوح ۱٫۵۷۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و سپس ۱٫۵۷۸۹ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۳۲) بوجود خواهد آمد.

UsdJpy

در زوج دلار به ین ژاپن با توجه به اینکه سفارشهای خرید در منطقه ۹۹٫۰۰ و ۹۸٫۹۰ الی ۹۸٫۸۰ چیده شده اند ، ادامه روند افزایشی می تواند قیمت را به نرخ ۹۹٫۵۰ و در ادامه سطوح ۹۹٫۸۰ الی ۹۹٫۹۰ برساند و در صورت عبور از آن، شروع دور جدیدی برای روند افزایشی به سوی ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۲ است. از این رو با توجه به افزایش بازدهی دلار در مقابل ین ژاپن و از سرگیری جریان ریسک پذیری پیش بینی می کنیم در کوتاه مدت و میان مدت، روند صعودی این زوج ارز کماکان ادامه داشته باشد.

EURJPY

در زوج یورو به ین ژاپن نیز به نظر می رسد که قیمت بیشتر متمایل به حرکت صعودی می باشد زیرا برای امروز منطقه ۱۲۹٫۹۰ و ۱۲۹٫۷۰ الی ۱۲۹٫۴۰ با حد سود ۱۳۰٫۷۰ الی ۱۳۰٫۸۰ قرار دارند و امروز محدوده ۱۲۹٫۸۰ الی ۱۲۹٫۴۰ بهترین فرصت برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید ایجاد شده است. در نمودار پایین می بینیم که قیمت توانسته است به ضلع بالایی الگوی مثلث افزایش یابد که در صورت تثبیت امروز بالای این سطح دیرو یا زود هدف ۱۳۲ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از سقوط سال ۲۰۰۸ به ۲۰۱۲) را نمایان می سازد.

نمودار روند تغییرات ۸ ساعته زوج یورو به ین ژاپن

یورو به ین

GBPJPY

در زوج پوند به ین ژاپن نیز تا زمانیکه قیمت بالای محدوده حمایت قوی و مستحکم ۱۵۱ قرار گرفته است می تواند هدفهای بالای ۱۵۶٫۸۰ و ۱۵۸٫۳۵ را مشخص سازد. در نمودار زیر توانایی قیمت در عبور از خط بالایی الگوی مثلث نشاندهنده استمرار روند افزایشی این زوج ارز به سوی ۱۵۷٫۵۵ ( بالاترین سطح روز ۱۹ اوت سال  ۲۰۰۹ ) و ۱۶۰٫۲۵ ( بالاترین سطح روز ۱۳ اوت سال ۲۰۰۹ )  می باشد.

نمودار روند تغییرات ۸ ساعته زوج پوند به ین ژاپن

پوند به ین