تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۴۶۱۲ دلار/تن مورد حمایت قرار بگیرد و ممکن است مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا به سوی سطح مقاومت ۴۶۹۳ صعود کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت روزانه مس نشان داده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار دارند.

الگوی چکش وارونه که در روز ۲۶ اوت در کندل استیک روزانه ساخته شده است به کف دو قلوی موقت در اطراف سطح حمایت ۴۶۱۲ اشاره دارد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۶۱۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۴۵۵۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

بنابراین در کوتاه مدت تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۴۶۱۲ قرار دارد، احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۴۶۹۳ بعید به نظر نمی رسد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۱۲ فروشندگان را از این شرایط به نفع خود تا سطح ۴۵۵۸ بهره خواهند گرفت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۶۳۴ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در نمودار زیر تایید کرده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) قرار گرفته است و این موج از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح ۱۶۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در چارت پایین مشخص است که قیمت مس بر روی سطح ۱۶۳۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در موج نزولی c متوقف شده است و همین مساله به حرکت اصلاحی قیمت مس تا سطوح ۱۶۴۸ و ۱۶۵۳ یعنی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) به ۱۷۰۹ انجامیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال عدم توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۶۴۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) موجب تایید از سرگیری موج نزولی c به سوی سطح ۱۶۲۰ دلار/تن می شود که در نمودار یک ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم