تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

یورو کماکان به حرکت کاهشی خود ادامه می دهد و سرانجام توانست به پایین سطح ۱٫۱۱۷۰ کاهش یابد و با بازگشت قیمت از این سطح سطوح مقاومت و دستورات فروش روزانه نیز بر روی نرخهای ۱٫۱۲۱۱ و ۱٫۱۲۲۰ (به ترتیب خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰۰ روزه) تشکیل شده و با توجه به اظهارات تند یلن و فیشر (ریس و نائب ریس بانک مرکزی آمریکا) همچنان روند حرکت نزولی یورو پایدار باقی مانده است و برای امروز پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت یورو با قدرت به پایین سطح ۱٫۱۱۵۰ کاهش یابد، سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۱۱۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۱۱۵ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) خواهد بود.

پوند – دلار آمریکا

امروز برای پوند شکسته شدن قیمت در پایین سطح ۱٫۳۱۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ و ۲۰۰ ساعته گذشته) می تواند موجب تشکیل حرکت کاهشی جدید به ترتیب تا سطوح ۱٫۳۰۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۸۶۵ به ۱٫۳۲۸۰) و ۱٫۳۰۳۴ (پایین ترین سطح ۲۲ اوت) گردد. امروز سطوح مقاومت ۱٫۳۱۲۰ ، ۱٫۳۱۴۰ و ۱٫۳۱۵۰ و پس از آن سطح ۱٫۳۱۷۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی روز ۲۶ اوت) کماکان به عنوان مقاومت مستحکم برای پوند دیده می شوند. بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار کاهش قیمت پوند باقی مانده است و ادامه حرکت کاهشی پوند را پیش بینی می کنیم. این هفته در تقویم اقتصادی انگلیس، اخبار قابل توجهی دیده نمی شود و تمرکز بازار به اعلام شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده Gfk و آمار مدیران خرید بخش کارخانه ای و ساخت و ساز انگلیس خواهد بود.

دلار آمریکا- ین ژاپن

در این زوج ارز شکسته شدن خط روند نزولی کوتاه مدت به معنی پتانسیل حرکت صعودی است و موجب شروع روند افزایشی خواهد شد. از این رو برای امروز چنانکه قیمت آن قادر به عبور از مقاومت ۱۰۲٫۴۰ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) و ۱۰۲٫۵۰ باشد، خریداران را برای ادامه حرکت صعودی یک هفته ای وارد بازار خواهد کرد. در هفته جاری چنانچه قیمت بالای سطح ۱۰۲٫۶۶ (بالاترین سطح ۸ اوت) تثبیت شود سیگنال خرید تا سطوح ۱۰۲٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۰۳٫۰۰ صادر خواهد کرد و هدف بعدی بر روی سطح ۱۰۴٫۰۰ دیده می شود. به باور ما انتظار بازار از ادامه سیاستهای انبساطی بانک مرکزی ژاپن در جلسه ماه آینده ، ادامه فشارهای نزولی بر ین ژاپن را در مقابل ارزهای اصلی به همراه دارد.

یورو – ین ژاپن

ین ژاپن در برابر تمامی ارزهای اصلی تضعیف شده است و فعالان بازار همچنان در انتظار آن هستند تا ببینند آیا در ماه آینده بانک مرکزی ژاپن نگران تورم منفی خواهد بود و به گسترش سیاست های انبساطی فکر می کند یا نه. به باور ما احتمال توسعه بیشتر سیاست های انبساطی بانک مرکزی ژاپن وجود دارد و بار دیگر فشارهای نزولی بر ین از سر گرفته خواهد شد. هراس از شکل گیری و استمرار وضعیت تورم منفی (Deflation) در ژاپن همچنان باقی است و از این رو، هر گونه گسترش در سیاستهای انبساطی بانک مرکزی ژاپن، می تواند به تقویت بیشتر  یورو در مقابل ین ژاپن بیانجامد. در این زوج ارز در صورت عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۱۴٫۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می تواند به ترتیب تا سطوح ۱۱۵٫۳۸ و ۱۱۶٫۱۰ افزایش یابد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند. لازم به ذکر است برای مروز هر گونه حرکت اصلاحی در ۱۱۴٫۰۰ و ۱۱۳٫۸۵ سطوح حمایت دارد و ادامه حرکت نزولی از سطح مقاومت ۱۱۴٫۶۶ را متوقف خواهد کرد.

یورو – پوند

در این زوج ارز خط میانگین متحرک ۵ روزه به زیر خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته کاهش یافته است که نشاندهنده پتانسیل کاهش قیمت این زوج ارز در کوتاه مدت است و برای امروز با سطح حمایت ۰٫۸۵۰۰ و مقاومت ۰٫۸۵۶۵ مواجه است. از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت اصلی ۰٫۸۵۶۵ و ۰٫۸۵۸۰ تثبیت شده است، با شکسته شدن سطح حمایت ۰٫۸۵۱۵ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) حرکت کاهشی بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و چنانکه گفتیم، در حال حاضر، احتمال ادامه حرکت نزولی در کوتاه مدت بیشتر است و در حالت تدافعی قرار دارد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز قیمت در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۰٫۹۸۱۰ می باشد و هم اکنون در بالای سطوح ۰٫۹۷۷۵ و ۰٫۹۷۳۹ (ابر ایچیموکوی روزانه) تثبیت شده است. برای امروز پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۰٫۹۷۴۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارد، بتواند به سوی سطح ۰٫۹۸۳۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) صعود کند. در زوج یورو – فرانک سویس نیز قیمت آن بالای سطوح ۱٫۰۹۲۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۰۹۲۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار گرفته است و هدفهای بالای ۱٫۱۰۰۰ را نشانه گرفته است. این فرصت مناسبی را برای خریداران بوجود می آورد تا به پوزیشن معاملاتی خرید با تارگت های مشخص شده بیافزایند. با توجه به تقویت شاخص دلار آمریکا پس از اظهارات روز جمعه یلن و فیشر (ریس و نائب ریس بانک مرکزی آمریکا) احتمال شروع مجدد حرکت صعودی دلار آمریکا و یورو در مقابل فرانک سویس بیشتر خواهد شد.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت آن پایین سطوح ۰٫۷۵۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۰٫۷۵۸۰ تجمّع کرده اند و قیمت آن را پایدار این سطح نگاه داشته اند و شانس کاهش قیمت به سوی سطح ۰٫۷۵۰۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) افزایش یافته است. هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۰٫۷۴۸۶ (پایین ترین سطح ۲ اوت) دیده می شود و پایین تر از آن سطوح بعدی بر روی ۰٫۷۴۲۰ و ۰٫۷۴۱۱ (کف ابر ایچیموکو) دیده می شود. سطح مقاومت قیمت بر روی ۰٫۷۵۷۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ ساعته گذشته) وجود دارد. با توجه به تقویت شاخص دلار آمریکا و کاهش قیمت کالاها و فلزات، شرایط سختی برای دلار استرالیا (AUD) در پیش خواهد بود و در حالت تدافعی قرار دارد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت آن در نزدیکی سطح ۰٫۷۲۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۰٫۶۹۵۲ به ۰٫۷۳۸۰) قرار دارد که اگر موفق به شکست و تثبیت کندل روزانه پایین آن شود منجر به کاهش بیشتر به سوی سطوح ۰٫۷۲۰۵ و ۰٫۷۲۰۰ می شود که این سطوح در پایین ترین نرخهای ۱۶ و ۱۷ اوت قرار دارند. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۰٫۷۲۷۴ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) ، ۰٫۷۲۸۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۰٫۷۲۹۲ (خط تنکان سن روزانه) تشکیل شده اند. در صورت شکسته شدن سطح ۰٫۷۲۱۰، احتمال سقوط تا خط میانگین متحرک ۳۰ روزه در سطح ۰٫۷۱۷۴ و ۰٫۷۱۶۸ (خط کیجون سن) و ۰٫۷۱۳۷ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) وجود دارد. برای امروز با توجه به تقویت شاخص دلار آمریکا و ضعف عمومی در بازار کالا انتظار داریم هر گونه حرکت افزایشی دلار نیوزلند (NZD) به بالای سطح ۰٫۷۲۵۸ با چالش جدی مواجه شود.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز قیمت آن خود را بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه تثبیت کرده است و برای امروز چنانچه بتواند بالای سطح مقاومت ۱٫۳۰۵۰تثبیت شود می تواند تا سطح ۱٫۳۰۶۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد که  این بستگی به حرکت نفت و کاهش قیمت آن نیز دارد. برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۳۰۰۰ ، ۱٫۲۹۸۹ (خط میانگین متحرک ۲۱ ساعته و خطوط روزانه) و ۱٫۲۹۷۵ دیده می شوند. با این حال برای امروز منتظر هستیم تا ببینیم قیمت موفق به تثبیت بالای سطح ۱٫۳۰۵۰ می شود، یا نه، امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت صعودی برای بازگشت به محدوده های قیمت ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۶۸ کمک کند.

شاخص دلار آمریکا

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری به سوی سطح مقاومت ۹۶٫۲۳۶ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۴۱ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) به ۹۷٫۵۶۹ (بالاترین سطح ۲۵ جولای) تشکیل شده بود که روز جمعه پس از سخنان یلن و فیشر (ریس و نائب ریس بانک مرکزی آمریکا) با قدرت شکسته شد و هدف بعدی بر روی سطح ۹۶٫۲۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد. بررسی امواج الیوت ویو نیز بیانگر آن است که قیمت در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ در حرکت است که در بیشترین قدرت افزایش خود می تواند تا حدود سطح ۹۹٫۷۰۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند و بررسی تحلیل فیبوناچی پروجکشن تارگت قیمت را در نزدیکی سطح ۹۶٫۲۲۵ نشان می دهد که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۹۶٫۲۳۶ می باشد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۷٫۰۰ ، رقم قبلی ۹۷٫۳) اعلام می شوند. لازم به ذکر است این هفته آمار اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP)- که روز جمعه اعلام می شود- خبر بسیار مهمی برای تعیین جهت حرکت شاخص دلار آمریکا است و تا قبل از این خبر، احتمال صعود قیمت شاخص دلار آمریکا به سطوح ۹۶٫۲۲۵ و ۹۶٫۲۳۶ بیشتر خواهد بود که در نمودار پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا