تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا احتمال کاهش مجدد قیمت به سطح حمایت ۱۳۰۷ وجود دارد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح ۱۳۰۲ می شود. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت ۱۳۰۷ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۱۹۹ (پایین ترین سطح ۳۰ مه) به ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای) تشکیل شده است و هر چند شب گذشته پس از نزدیک شدن قیمت به آن مقداری اصلاح جزئی کرده است اما این حرکت اصلاحی با مقاومت اولیه در نزدیکی سطح ۱۳۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c) مواجه است.

از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز این موج نزولی ممکن است قیمت جهانی اونس طلا را تا حدود سطح ۱۳۰۲ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی دیده می شود. از لحاظ تئوری شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۰۷ زمینه را برای کاهش قیمت اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۳۰۲ و پس از آن ۱۲۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می آورد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت جهانی اونس طلا پس از اعلام قوی آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا به کمترین سطح خود در ۲ ماهه گذشته سقوط کرده است و شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا در ماه اوت به بالاترین سطح خود در ۱۱ ماهه گذشته رسید. خوش بینی خانوارهای آمریکایی در مورد بازار کار نشانه ی دیگری از رشد اقتصادی آمریکا پس از کاهش رشد آن در نیمه اول سال است. داده های دیگر نشان داد که بهای مسکن در آمریکا هر چند در ماه ژوئن رشد متعادلی داشته اما هنوز هم آمارهای آن قوی است.

 اکنون گزارش امروز اشتغال بخش خصوصی ایالات متحده آمریکا (ADP)، نقش کلیدی و مهمی را برای گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) در روز جمعه ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه معین کند.

افزایش میزان اشتغال در آمریکا، به رشد اقتصادی تعبیر خواهد شد و این امر به روند افزایش نرخ بهره تفسیر می شود و نوسانات اخیر اونس طلا نیز تحت تاثیر پیش بینی ها ، اظهارات اخیر مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا و گمانه زنی بازار در خصوص زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باقی خواهد ماند که در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت آن را به کمترین نرخهای خود از ۲۸ ژوئن به این سو پایین کشانده است.

سرعت افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به شدت وابسته به داده های اقتصادی آمریکا دارد و گزارش اشتغال امروز و روز جمعه و سایر آمارهای اقتصادی آمریکا می توانند مواضع تند اعضای بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره را تقویت کند و موضع گیری بانک مرکزی و سخنرانی اعضای ذی نفوذ آن می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به ارمغان بیاورد و به همین خاطر قیمت اونس طلا را تحت فشارهای نزولی قرار داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا