تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۶٫۴۹ دلار/بشکه مواجه شود و به سوی سطح حمایت ۴۵٫۱۰ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت در چارت یک ساعته پایین نشان داده است. بی تردید هم اکنون بازار آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) به ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) قرار دارد. در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی و نزولی نفت خام سبک آمریکا را پیش بینی می کنیم.

از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به آنکه قیمت نفت آمریکا به پایین سطح حمایت ۴۶٫۴۹ رسیده است احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۴۵٫۱۰ وجود دارد و خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۳۹٫۱۹ نیز به همین هدف و تارگت ۴۵٫۱۰ اشاره دارد. در نمودار روزانه نیز اگر از منظر بلند مدت به چشم انداز نفت نگاه کنیم حرکت افزایشی از سطح ۳۹٫۱۹ در قالب موج C صورت گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نیز کاهش کنونی قیمت نفت آمریکا را به دلیل برخورد قیمت به سطح مقاومت ۴۸٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد و احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۴۵٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که این سطح در نزدیکی همان هدف ۴۵٫۱۰ قرار دارد. با توجه به خبر آمار موجودی ذخایر نفت هفتگی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۷٫۱۹ کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۵۲ در چارت پایین یک ساعته پایین نشان داده است. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد و حمایت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۱۹ دیده می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی دیگر از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) به ۵۲٫۸۶ هدف پایین تر یعنی سطح ۴۶٫۷۸ را نشان می دهد. در مجموع احتمال از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت پس از نزدیک شدن به محدوده حمایتی ۴۷٫۱۹ و ۴۶٫۷۸ دلار/بشکه وجود دارد که این حرکت را بررسی الگوی سر و شانه معکوس در چارت روزانه به وضوح مشخص کرده است. با توجه به خبر آمار موجودی ذخایر نفت هفتگی آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت