تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با شکست سطح حمایت ۴۶۱۲ دلار/تن به سوی سطح حمایت بعدی ۴۵۵۸ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی گوه در چارت روزانه نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار دارد و خط روند پایینی الگوی گوه اشاره به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۵۸ دارد.

در چارت پایین این الگو بعد از روند نزولی ساخته شده است و برای امروز افزایش قیمت مس به بالای سطح ۴۶۴۶ (بالاترین سطح ۳۰ اوت) به سوی سطح ۴۶۹۳ افزایش خواهد یافت. با این حال عدم توانایی قیمت مس برای تثبیت در بالای سطح ۴۶۴۶ و شکست سطح حمایت ۴۶۱۲ احتمال شروع مجدد روند نزولی به سوی سطح ۴۵۵۸ را فراهم کرده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۶۲۷ را لمس کند و احتمال شکست این سطح و ریزش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۲۰ زیاد است. از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی فعلی تحت کنترل دو نسبت فیبوناچی قرار گرفته است.

یکی از این نسبت ها براساس بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی c می باشد که هدف نزولی ۱۶۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشان می دهد و البته سطح حمایت ۱۶۲۷ موقتا مانع از کاهش قیمت این فلز شده است و نسبت دیگر براساس بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۱۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) به ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) تشکیل شده است.

این تحولات نشان می دهد که قیمت این فلز سطح حمایت ۱۶۳۴ را شکسته است و به سوی سطح ۱۶۱۶ در حال کاهش است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۳۴ باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۴۰ دلار/تن می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در چارت یک ساعته قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم