تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد به سطح ۱۳۰۶ کاهش یابد و با شکست آن به سطح ۱۳۰۰ ریزش کند. در چارت پایین مشخص است که این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از موج نزولی بزرگ (۳) است که این موج از سطح ۱۳۵۸ (بالاترین سطح ۱۶ اوت) شروع شده است در این موج هدفهای نزولی ۱۲۸۵ و ۱۲۷۵ را نشان می دهد. حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود.

قیمت جهانی اونس طلا در آستانه ی اعلام آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) به کمترین نرخهای ۲ ماهه گذشته کاهش یافته است و دیروز پس از اعلام قوی آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP)، دلار آمریکا همچنان در سطوح بالای قیمت ۳ هفته اخیر قرار دارد و قیمت اونس طلا تحت فشارهای نزولی قرار گرفته است. در ماه اوت موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر برای اولین بار در چهار ماه گذشته با کاهش مواجه شد.

از آنجاییکه تعداد اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) که روز چهارشنبه اعلام شد- بالاتر از حد انتظارات بود، احتمال افزایش تعداد ماهانه عیر کشاورزی اشتغال (NFP) وجود دارد و در صورتیکه فردا بالاتر از حد انتظارات بازار (۱۸۰۰۰۰) اعلام شود ، انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر بیشتر خواهد شد و احتمال کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۳۰۰ را بوجود خواهد آورد.

تمامی فلزات امروز با افت قیمت همراه بودند و گمانه زنی ها از احتمال اعلام قوی آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا که قرار است فردا منتشر شود، شرایط کاهشی را برای قیمت اونس طلا به سوی سطح روانی ۱۳۰۰ فراهم کرده و معامله گران را به فروش اونس طلا ترغیب کرده است.

آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۱۲٫۱۷ تن کاهش به ۹۴۳٫۲۳۲ تن رسید و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد و فروشندگان از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۶۵۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۶۱۰۰۰) و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا ISM ( پیش بینی بازار ۵۲٫۰۰ ، رقم قبلی ۵۲٫۶) مهمترین اخبار مورد توجه بازار خواهند بود. با این حال در آستانه اعلام آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا که فردا بعد از ظهر اعلام می شود، سرمایه گذاران از گرفتن پوزیشن های بزرگ معاملاتی خودداری خواهند کرد.

در قیمت جهانی اونس نقره با توجه به نزدیک شدن بازار به آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا که قرار است فردا اعلام شود، روند قیمتی اونس نقره در بازارهای جهانی همچنان با نوسانات نزولی همراه است و این مساله نیز سیگنالی برای فروش هیجانی در بازار اونس نقره است.

با توجه به گواه‌های ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند کوتاه مدت نقره تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت اشاره شده دارد، همچنان کاهشی باشد. این پیش‌بینی وجود دارد که به احتمال زیادی نقره دارای روندی کاهشی باشد که در این ‌صورت چنانچه نقره بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، با عبور از نزدیک‌ترین سطح حمایتی خود یعنی سطوح ۱۸٫۵۰ و ۱۸٫۳۰ احتمالا تا سطوح قیمتی مهم ۱۸٫۱۷ و ۱۸٫۱۲ کاهش خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا