تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو/دلار

با توجه به تحلیل روز گذشته این زوج ارز به پایین سقف ابر ایچیموکوی روزانه کاهش یافته است و هم اکنون در نرخهای پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۱۴۹ و ۱٫۱۱۷۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه و سقف ابر) قرار گرفته است. در حال حاضر سطح حمایت اولیه یورو بر روی محدوده ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۲۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و کف ابر ایچیموکو در سطح ۱٫۱۱۱۱ دیده می شوند که می بایست از این سطوح حمایت نیز با قدرت عبور کند تا سیگنال کاهش جدید تا سطح ۱٫۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ماه جاری) صادر کند. به احتمال زیاد قیمت این زوج ارز مدتی بین کف و سقف ابر ایچیموکو در نوسان خواهد بود تا روز جمعه با اعلام آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) حرکت بعدی آن مشخص گردد. با توجه به بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱٫۱۱۶۴ (خط کیجون سن) به مرور زمان واگرایی سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا با بانک مرکزی اروپا تاثیر منفی بر وضعیت یورو در مقابل دلار آمریکا خواهد داشت و چنانچه کف ابر ایچیموکو با قدرت سوراخ شود، فشارهای نزولی بر یورو نیز بیشتر خواهد شد.

پوند/ دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز و عدم توانایی قیمت پوند در شکست سطح مقاومت ۱٫۳۳۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۵۰۲۲ به ۱٫۲۷۹۸) که سقوط قیمت از ماه ژوئن و جولای را نشان می دهد این تحولات به معنای فشارهای نزولی پوند است. روز سه شنبه آمار موافقت وام های رهنی بانک مرکزی انگلیس به پایین ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۵ به این سو کاهش یافت که این موضوع به همراه بیشتر شدن انتظارات بازار از گسترش سیاست های انبساطی بانک مرکزی انگلیس (BoE) می تواند بعد از انجام حرکت اصلاحی به تشدید فشارهای نزولی پوند بیانجامد اما چون امروز آمار مدیران خرید آمار کارخانه ای انگلیس (PMI) بالاتر از حد پیش‌بینی ها (۴۹٫۱) اعلام شد ممکن است قیمت این زوج ارز به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۲۸۰ افزایش یابد. نشست بعدی بانک مرکزی انگلیس (BoE) به این معنی است که باید در انتظار شروع نوساناتی برای این زوج باشیم و در صورتیکه تصمیماتی برای افزایش بودجه خرید دارایی ها و کاهش نرخ بهره انگلیس گرفته شود، این نوسانات نزولی برای پوند صورت خواهد پذیرفت. برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۳۱۵۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) می تواند قیمت پوند را به نرخهای بالای ۱٫۳۱۷۰  (سقف ابر ایچیموکوی تایم فریم یک ساعته) و پس از آن سطوح ۱٫۳۲۰۰ ، ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۲۸۰ برساند. حمایت اولیه بر روی سطوح ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۰۰ تشکیل شده اند.

دلار آمریکا/ ین ژاپن

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز به وضوح مشخص است که قیمت آن به بالای خط کیجون سن در نرخ ۱۰۳٫۰۵ افزایش یافته است و سیگنال خرید تا هدف اولیه ۱۰۳٫۵۲ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد. سیر صعودی و شتاب افزایش روز جمعه قیمت این زوج ارز به معنای پتانسیل قوی حرکت افزایشی است و این احتمال قویا وجود دارد که در صورت شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح ۱۰۳٫۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۷٫۴۹ به ۹۹٫۵۵) به سوی سطوح ۱۰۴٫۴۵ و ۱۰۴٫۴۹ (خط فیبناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی جولای – اوت و کف ابر ایچیموکوی روزانه) صعود کند. سقف ابر ایچیموکو و بالاترین سطح ۲۹ جولای بر روی ۱۰۵٫۲۲ و ۱۰۵٫۲۵ وجود دارند که فردا در صورت اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا احتمال رسیدن به این سطوح و تحقق این اهداف بعید نیست.

یورو/ ین ژاپن

با توجه به تحلیل روز گذشته یورو در مقابل ین ژاپن در حال افزایش و جبران حرکت نزولی اخیر خود است و چنانچه کندل روزانه قیمت در بالای سطح مقاومت اصلی ۱۱۵٫۳۹ بسته شود، چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت آنرا تبدیل به افزایشی خواهد کرد. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۹۴٫۱۲ به ۱۴۹٫۷۹ (افزایش سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) قرار گرفته است. از دیدگاه تحلیل تکنیکال اگر قیمت این زوج ارز نتواند این هفته بالای سطح مقاومت ۱۱۵٫۳۹ بسته شود، احتمال توقف موج افزایشی کنونی و از سرگیری روند کاهشی به سوی سطح ۱۱۰٫۸۴ (پایین ترین سطح ماه ژوئن) دوباره احیا خواهد شد اما اگر با قدرت بالای آن با کندل دو ساعته بسته شود خریداران را وارد بازار خواهد کرد. از این رو می بایست نسبت به شکست یا عدم شکست سطح مقاومت ۱۱۵٫۳۹ در این زوج ارز دقت لازم را داشت. بنابراین همانطور که دیروز اشاره کردیم ، برای امروز این زوج ارز به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار واکنش بازار به این سطح مقاومت باقی مانده است.

یورو/ پوند

با توجه به تحلیل روز گذشته برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت آن موفق به تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۰٫۸۴۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۰٫۸۲۵۱ به ۰٫۸۷۲۴) می شود یا نه. اگر این زوج ارز نتواند پایین این سطح تثبیت شود، امکان بازگشت قیمت به سطوح خنثی در بین نرخهای ۰٫۸۵۰۰ و ۰٫۸۵۲۵ وجود دارد. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت اصلاحی این زوج ارز برای بازگشت به محدوده های بالای قیمت ۰٫۸۵۲۵ و ۰٫۸۵۳۰ کمک کند، در غیر این صورت با تثبیت پایین سطح ۰٫۸۴۸۷ به ترتیب به سطوح ۰٫۸۴۵۱ و ۰٫۸۴۳۱ کاهش می یابد.

دلار آمریکا/ فرانک سوئیس

با توجه به تحلیل روز گذشته قیمت این زوج ارز براحتی به بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته و خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی صعود کرده است و همچنان سیگنال خرید صادر کرده و با تثبیت قیمت بالای این سطح و بررسی اندیکاتور RSI اهداف بعدی به ترتیب سطوح ۰٫۹۹۲۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) یا ۰٫۹۹۴۶ (بالاترین سطح ۲۷ جولای)خواهند بود. کف قیمت برای امروز تا نزدیکی سطوح حمایت ۰٫۹۸۲۰ و ۰٫۹۸۰۰ بالا آمده است و هر چقدر قیمت به این محدوده نزدیک تر شود، خریداران را وارد بازار خواهد کرد. با نگاهی به نمودارهای بازار، می‌توان پیش بینی کرد که خبر فردا آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا، با واکنشهای قابل توجهی همراه خواهد بود و قیمت این زوج ارز در محدوده های بسیار مهمی قرار گرفته است که در صورت صعود دلار آمریکا، شاهد آغاز یک روند صعودی برای این زوج ارز با اهداف مشخص شده خواهیم بود که دیروز بدان اشاره کردیم.

دلار آمریکا/ دلار استرالیا

با توجه به تحلیل روز گذشته قیمت این زوج ارز با قدرت به پایین سقف ابر ایچیموکو کاهش یافته و از سوی دیگر به زیر خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه رسیده است و اندیکاتور RSI نیز همچنان سیگنال فروش صادر کرده است. سطح مقاومت اصلی بر روی نرخ ۰٫۷۵۴۵ قرار دارد و هدف نزولی سطح ۰٫۷۴۱۰ می باشد که این سطح در نزدیکی کف ابر ایچیموکو مشخص شده است. از این رو احتمال ورود فروشندگان به پوزیشن فروش وجود دارد. بدین جهت، پیش بینی هایی که برای کاهش این زوج ارز وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است قیمت آن تا نزدیکی سطح ۰٫۷۴۱۰ کاهش یابد.

دلار آمریکا / دلار نیوزلند

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز قیمت آن در بالای سطح ۰٫۷۲۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۰٫۶۹۵۲ به ۰٫۷۳۸۰) قرار دارد که اگر موفق به شکست و تثبیت کندل روزانه پایین آن شود منجر به کاهش بیشتر به سوی سطوح ۰٫۷۲۰۵ و ۰٫۷۲۰۰ می شود که این سطوح در پایین ترین نرخهای ۱۶ و ۱۷ اوت قرار دارند. هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۰٫۷۱۶۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزیشی جولای – اوت) خواهد بود. برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۰٫۷۲۷۴ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) ، ۰٫۷۲۸۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۰٫۷۲۹۲ (خط تنکان سن روزانه) تشکیل شده اند. در صورت شکسته شدن سطح ۰٫۷۲۱۰، احتمال سقوط تا خط میانگین متحرک ۳۰ روزه در سطوح ۰٫۷۱۷۴ و ۰٫۷۱۶۸ (خط کیجون سن) و ۰٫۷۱۳۷ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) وجود دارد. برای امروز با توجه به تقویت شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته ، ضعف عمومی در بازار کالا و کاهش قیمت شاخص کالاهای اساسی (CRB) به پایین ترین سطح ۱۲ اوت، انتظار داریم هر گونه حرکت افزایشی دلار نیوزلند (NZD) به بالای سطح ۰٫۷۲۶۲ با چالش جدی مواجه شود.

دلار آمریکا/ دلار کانادا

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز قیمت آن خود را بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه تثبیت کرده است و برای امروز چنانچه بتواند دو ساعت بالای سطح مقاومت ۱٫۳۱۳۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تثبیت شود می تواند دوباره تا سطوح ۱٫۳۱۵۰ و پس از آن به سطح ۱٫۳۲۰۰ افزایش یابد که این بستگی به حرکت نفت و کاهش قیمت آن نیز دارد. برای امروز سطح حمایت بر روی ۱٫۳۰۶۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود. با این حال برای امروز منتظر هستیم تا ببینیم قیمت موفق به تثبیت دو ساعته بالای سطح ۱٫۳۱۳۹ می شود، یا نه، امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت صعودی برای بازگشت به محدوده های قیمت ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۲۰۰ کمک کند. برای امروز احتمال کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت این زوج ارز وجود دارد.

شاخص دلار آمریکا

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۹۶٫۸۸ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطوح مقاومت ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ در نمودار پایین به وضوح نشان داده است. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) به ۹۷٫۵۶۹ (بالاترین سطح ۲۵ جولای) تشکیل شده بود و همانطور که روز دوشنبه پیش بینی کرده بودیم با قدرت شکسته شد و هدف بعدی بر روی سطح ۹۶٫۸۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد. بررسی امواج الیوت ویو نیز بیانگر آن است که قیمت در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ در حرکت است که در بیشترین قدرت افزایش خود می تواند تا حدود سطح ۹۹٫۷۰۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند و بررسی تحلیل فیبوناچی پروجکشن تارگت قیمت را در نزدیکی سطح ۹۶٫۸۸ نشان می دهد. امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و موسسه مدیریت عرضه ی کارخانه ای آمریکا (ISM) اعلام می شوند. یادآوری می شود فردا آمار اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) خبر بسیار مهمی برای تعیین جهت حرکت شاخص دلار آمریکا است و تا قبل از این خبر، احتمال صعود قیمت شاخص دلار آمریکا به سطح ۹۶٫۸۸ بیشتر خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا