تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در آستانه اعلام آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده آمریکا که بعد از ظهر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران صورت خواهد گرفت، برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانند دیروز سیگنال فروش معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۴۲٫۵۴ و ۴۲٫۱۴ دلار/بشکه کاهش یابد.

در چارت پایین این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در پایین سطوح ۴۴٫۲۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تایید کرده است. در چارت پایین قیمت نفت آمریکا در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شکل گرفته است که در این موج قادر است تا سطح ۴۱٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) به ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) سطح مقاومت قیمت را در سطح ۴۳٫۹۶ و حمایت را در سطح ۴۲٫۱۴ نشان می دهد که هر یک به  ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

مقاومت دیگر نیز در سطح ۴۴٫۰۰ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد که منطقه ۴۳٫۹۶ و ۴۴٫۰۰ را برای امروز تبدیل به مقاومت قوی کرده است. پیش بینی تکنیکال و فاندامنتال برای امروز، کاهش قیمت نفت آمریکا تا سطوح ۴۲٫۵۴ و ۴۲٫۱۴ است. با هم منتظر می مانیم.

در نمودار بعدی امروز در آستانه اعلام آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده آمریکا که بعد از ظهر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران صورت خواهد گرفت، برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانند دیروز سیگنال فروش معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۴۵٫۵۵ عبور کند و سیگنال فروش تا سطوح ۴۵٫۱۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۴٫۲۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح حمایت ۴۵٫۵۵ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است و این سطح در نزدیکی محدوده سطح حمایت ۴۵٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و خط حمایتی روند نزولی رسم شده در اطراف سطح ۴۵٫۵۰ قرار گرفته است که انتظار داریم از این محدوده عبور کند و تا سطوح ۴۵٫۱۰ و ۴۴٫۲۱ ریزش داشته باشد.

برغم وجود سطوح حمایت زیاد در چارت پایین احتمال برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت به سطح مقاومت ۴۶٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بعید است زیرا موج C معمولا از شتاب و شدت نزولی بالایی برخوردار است و می تواند قیمت نفت برنت را تا سطح ۴۴٫۲۱ پایین بکشاند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۴۶٫۴۰ دلار/بشکه خواهد بود. از این رو همانطور که در گزارش های تحلیلی گذشته بدان اشاره کردیم قیمت نفت برنت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت