تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۴۶۹۳ دلار/تن اصلاح کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت مس در بالای سطح حمایت ۴۶۱۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) تشکیل شده است و این سطح حمایت مماس با خط روند پایینی الگوی گوه (wedge) می باشد که در چارت پایین دیده می شود.

الگوی گوه جزو الگوهایی می باشد که حتما باید در امتداد روند تشکیل شود و اگرچه جهت تشکیل گوه می تواند هم راستا با روند قبل از خود نباشد اما اگر هم راستا باشد درجه اطمینان و اهمیت بیشتری الگو پیدا می کند. عدم توانایی و قدرت مس در شکست این سطح حمایت ۴۶۱۲ به معنای تکمیل شدن این موج نزولی از سطح ۵۰۳۲ می باشد و قیمت همچنان در درون این الگوی گوه در نوسان خواهد بود که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۱۲ منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۵۸ می شود که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست. در هر صورت با توجه به آنکه سطح ۴۶۱۲ به عنوان سطح حمایت برای امروز عمل می کند از این رو همچنان احتمال برگشت و اصلاح قیمت مس به سوی سطح ۴۶۹۳ محتمل است که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۶۲۰ مواجه شود و ممکن است مقداری به سوی سطوح ۱۶۱۲ و ۱۶۰۷ اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) تشکیل شده است.

هر چند روز گذشته شاهد اصلاح شارپی قیمت از سطح ۱۵۹۸ بودیم اما این حرکت به معنای بازگشت قیمت به حرکت افزایشی تلقی نمی شود زیرا قیمت این فلز همچنان در موج نزولی c قرار گرفته است که در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای کاهش تا سطح ۱۵۸۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۲۰ موجب صعود قیمت به سوی سطوح ۱۶۲۷ و ۱۶۳۲ دلار/تن خواهد شد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند. امروز شاخص NFP که یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی بازار کار ایالات متحده است اعلام خواهد شد و بازار بورس فلزات لندن نیز منتظر اعلام این خبر هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم