تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در نمودار قیمت جهانی اونس طلا مشخص است که قیمت در تلاش برای عبور از سقف کانال نزولی در نمودار یک ساعته می باشد و اگر امروز موفق به شکست سطح مقاومت ۱۳۳۰ شود می تواند به ترتیب تا سطوح ۱۳۳۶ و ۱۳۴۴ افزایش یابد. همانطور که در چارت زیر دیده می شود سطح مقاومت ۱۳۳۰ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار داد و در صورت شکست آن احتمال صعود تا نرخهای ۱۳۳۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۳۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آمد.

سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱۳۲۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۳۲۱ قرار دارند و تنها شکسته شدن سطح ۱۳۲۱ منجر به برگشت به سطح حمایت ۱۳۱۵ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت اونس طلا و هدف های بعدی آن مشخص شده است و از این رو معامله گران در انتظار شکست یکی از سطوح ۱۳۳۰ یا ۱۳۲۱ هستند تا جهت بازار با هدفهای اشاره شده مشخص گردد.

دیروز بازارهای آمریکا به مناسبت روز کارگر تعطیل بود و به همین خاطر حجم معاملات اونس طلا در روز دوشنبه پایین بود و قیمت بیشتر در محدوده خنثی و رنج بین ۱۳۲۳ و ۱۳۲۹ در نوسان بود. ارزش دلار آمریکا پس از اعلام ضعیف روز جمعه آمار اشتغال و انتظارات بازار از عدم افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر با کاهش مواجه شده است که این موضوع به تقویت قیمت اونس طلا کمک کرده است اما از طرفی دیگر بازارهای سهام بین الملل افزایش یافته اند که این مساله فعلا مانع از شکست سطح مقاومت ۱۳۳۰ شده است.

باید منتظر بود و دید امروز موفق به شکست کامل این سطح مقاومت می شود یا نه. در هفته جاری انتشار آمارهای اقتصادی از آمریکا و سخنرانی مقامات بانک مرکزی آمریکا می تواند زمان افزایش نرخ بهره آمریکا و حرکت بعدی قیمت اونس طلا را مشخص کند.

براساس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، موقعیت خرید خالص قراردادهای آتی طلا توسط مدیران سرمایه گذاری در هفته منتهی به ۳۰ اوت ۲۳۱۵۹۴ قرارداد اعلام شد که این میزان بالاتر از قرارداد ۴۰۹۵۷ در سال گذشته است و از طرفی دیگر ممکن است قیمت اونس طلا به خاطر افزایش قیمت نفت مقداری تقویت شود. توافق روسیه و عربستان بر سر ایجاد ثبات در بازار نفت، از روز گذشته باعث تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

در مجموع قیمت اونس طلا عمدتا به خاطر اعلام کمتر از حد انتظارات آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی و کاهش سطح دستمزدهای آمریکا از نزدیکی سطح حمایت ۱۳۰۲ به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۳۰ افزایش یافته است و امروز تحت تاثیر نوسانات دلار آمریکا، بازار سهام و آمار موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات (ISM) آمریکا خواهد بود.

در تقویم اقتصادی امروز بازار آمریکا، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار اعلام آمار موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات آمریکا (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و انتظار می رود در ماه اوت از رقم قبلی ۵۵٫۵ به ۵۵٫۰۰ تغییر یابد.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) رقم ۹۳۷٫۸۹۰ تن اعلام شد و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. ممکن است با اعلام خبر امروز نوساناتی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا