تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۵٫۱۸ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۴۵٫۷۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را در نمودار زیر قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۴۴٫۷۷ نشان داده است. توافق دیروز روسیه و عربستان بر سر ایجاد ثبات در بازار نفت نیز به تقویت قیمت نفت کمک کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۴۳ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) به ۴۶٫۵۳ قرار دارد و حرکت برگشتی قیمت که در واکنش به سطح حمایت ۴۴٫۷۷ رخ داده است به احتمال زیاد تا سطح ۴۵٫۷۰ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال  و بررسی امواج الیوت ویو، این حرکت بازگشتی در قالب موج قوی (۳) یا c می تواند تا سطح ۴۶٫۵۳ افزایش یابد که شرط آن عبور از سطح مقاومت ۴۵٫۷۰ می باشد. برای تایید موج افزایشی بزرگ C می بایست قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۶٫۵۳ افزایش یابد تا هدف افزایشی ۴۸٫۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در نمودار روزانه مشخص گردد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۸٫۵۴ افزایش یابد و این حرکت افزایشی را در نمودار زیر قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۴۶٫۸۸ و ۴۵٫۵۵ نشان داده است. توافق دیروز روسیه و عربستان بر سر ایجاد ثبات در بازار نفت نیز به تقویت قیمت نفت کمک کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است و حرکت قیمت نفت برنت تحت کنترل سطوح مختلف فیبوناچی می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال ساختار حرکت پنج موجی قیمت نفت برنت از سطح ۴۵٫۳۲ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) اشاره به افزایش دوباره قیمت به سطح ۴۹٫۴۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر) دارد. از این رو در حرکت افزایشی، شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۵۴ سیگنال خرید تا سطح ۴۹٫۴۰ صادر خواهد کرد که این سطح نزدیک به سطح ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۸۸ منجر به برگشت قیمت نفت برنت به سطح حمایت ۴۵٫۵۵ دلار/بشکه می شود. در نمودارهای زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و برنت دریای شمال و هدفهای بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت