تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف افزایشی ۴۶۹۳ دلار/تن که پیشتر بدان اشاره کرده بودیم فعلا مورد توجه نیست و این موضوع را عدم توانایی و قدرت قیمت در افزایش خود نشان داده است. در طی چند روز گذشته قیمت مس در محدوده خنثی بین ۴۶۰۰ و ۴۶۵۷ در نوسان بوده است و این حرکت رنج و خنثی قیمت به منزله ی تجمیع انرژی برای شروع یک حرکت اصلاحی یا نزولی قیمت مس می باشد.

به باور ما حرکت بعدی قیمت مس بستگی به شکست سطح حمایت ۴۶۰۰ (پایین ترین سطح ۳۰ اوت) یا شکست سطح مقاومت ۴۶۵۷ دارد که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۸۴۴ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۴۶۰۰ (پایین ترین سطح ۳۰ اوت) می باشد.

به باور ما به محض عبور قیمت مس از سطح مقاومت ۴۶۵۷ احتمال افزایش آن به هدف ۴۶۹۳ دوباره مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت. این موضوع می تواند روند صعودی قیمت مس را بیشتر به جلو هدایت کند و شکست سطح مقاومت ۴۶۵۷ محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت مس به سطح ۴۶۹۳ به شمار می رود که پیشتر بدان اشاره کردیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح ۱۵۹۲ تا سطح حمایت ۱۵۶۴ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح حمایت ۱۵۹۲ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) به ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) تشکیل شده بود که هم اکنون با قدرت شکسته است. سطح حمایت بعدی بر روی ۱۵۶۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر این سطح هم شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۵۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر حال در قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص است که قیمت آن مقداری در حال اصلاح و پول بک به سطح مقاومت ۱۵۹۲ می باشد که اگر موفق به شکست این سطح مقاومت شود و تا سطح ۱۵۹۷ افزایش یابد می تواند به سطح ۱۶۱۹ دلار/تن (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دست یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم