تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

یورو هر چند پس از اعلام ضعیف آمار اشتغال آمریکا با افزایش روبرو شد اما نتوانسته خود را بالای خطوط تنکان و کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکو تثبیت کند و همچنان پایین خطوط مقاومت میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۱ روزه گذشته (یعنی نرخهای مقاومت ۱٫۱۲۱۱ و ۱٫۱۲۱۶) تثبیت شده است و مدتی است که بین منطقه حمایت ۱٫۱۱۳۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و مقاومت ۱٫۱۲۱۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار گرفته است و برای امروز تنها در صورتیکه آمار مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود ممکن است با شکست سطح ۱٫۱۲۱۱ دوباره به سوی سطح ۱٫۱۲۵۰ افزایش یابد. ابر ایچیموکو نیز محدوده ۱٫۱۱۷۱ و ۱٫۱۰۹۳ را نشان می دهد و این بدان معنی است که قیمت این زوج ارز تا روز پنجشنبه که جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) برگزار می شود، بیشتر در بین کف و سقف ابر رسم شده در نوسان خواهد بود مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱٫۱۲۱۱ با قدرت شکسته شود. از نظر تحلیل تکنیکال ادامه حرکت نزولی یورو از سطح ۱٫۱۲۵۰ می تواند در صورت شکست سطوح حمایت ۱٫۱۱۳۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۱۲۰ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت) هدف های ۱٫۱۰۴۵ و  ۱٫۰۹۶۵ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) را نمایان سازد.

پوند – دلار آمریکا

پوند هنوز موفق به تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱٫۳۳۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۵۰۲۲ به ۱٫۲۷۹۸) نشده است و هر چند پس از لمس سطح مقاومت ۱٫۳۳۷۵ به ۱٫۳۲۸۸ کاهش یافت اما دوباره به این سطح مقاومت نزدیک شده است. قیمت پوند در بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه قرار دارد و در اطراف خط بولینجر باند ۳۰ روزه در نوسان می باشد که نشان دهنده قرار گرفتن قیمت در منطقه اشباع خرید (overbought) است. در حرکت نزولی چنانچه از پایین سطح حمایت ۱٫۳۲۸۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش به سوی سطوح ۱٫۳۲۵۲ و ۱٫۳۲۳۱ می شود که هر یک به ترتیب در پایین ترین سطوح ۲ و ۱ سپتامبر قرار دارند. خط میانگین متحرک ۵۵ روزه نیز در نزدیکی سطح ۱٫۳۲۲۳ تشکیل شده است. از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱٫۳۳۷۵ تثبیت شده است امکان از سرگیری بازگشت روند کاهشی به سوی سطح ۱٫۳۰۶۵ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت) محتمل به نظر می رسد. برای بازگشت حرکت صعودی، لازم است قیمت پوند حتما به بالای سطح ۱٫۳۳۷۵ و در ادامه ۱٫۳۴۰۰ بازگردد تا شکست سطح مقاومت ۱٫۳۳۲۳ با تارگت ۱٫۳۴۸۱ (بالاترین سطح ماه جولای) بیشتر تایید شود که هنوز موفق به انجام چنین کاری نشده است.

دلار آمریکا- ین ژاپن

در این زوج ارز حرکت افزایشی اخیر در سطح مقاومت ۱۰۴٫۳۲ متوقف شد و هم اکنون پایین کف ابر ایچیموکو در نوسان است و خود را پایین سطح ۱۰۳٫۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۷٫۴۹ به ۹۹٫۵۵) تثبیت کرده است. از نظر تحلیل تکنیکال ابر ایچیموکو محدوده مقاومتی ۱۰۳٫۹۱ تا ۱۰۵٫۲۳ را پوشش داده است که این منطقه مقاومت قوی و مستحکمی برای این زوج ارز محسوب می شود و تا زمانیکه پایین این منطقه قرار دارد احتمال کاهش به سوی سطوح ۱۰۲٫۸۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۰۲٫۴۵ و پس از آن سطح ۱۰۱٫۶۴ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) وجود دارد. سقف کانال نزولی در نمودار روزانه مماس با سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۲ می باشد که قیمت نتوانسته خود را بالای سقف کانال نزولی تثبیت کند.

یورو – ین ژاپن

در  این زوج ارز قیمت کاملا در پایین کف ابر ایچیموکو تثبیت شده است و این ابر محدوده ۱۱۵٫۲۰ تا ۱۱۶٫۷۵ را پوشش داده است. مقاومت اولیه نیز بر روی سطح ۱۱۶٫۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۸٫۴۴ تا ۱۱۲٫۳۲) تشکیل شده است و توانایی قیمت در شکست و تثبیت بالای سطح ۱۱۴٫۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۱۴٫۵۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) فعلا قیمت آن را در بالای سطح ۱۱۵٫۰۰ نگه داشته است اما اگر امروز موفق به شکست سطح حمایت ۱۱۴٫۹۸ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) شود، هدفهای بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱۱۴٫۵۳ و ۱۱۴٫۴۰ و پس از آن سطح ۱۱۳٫۹۵ خواهند بود زیرا ابر ایچیموکو رسم شده در تایم فریم روزانه فشارهای نزولی را به مرور زمان بیشتر خواهد کرد.

یورو – پوند

در این زوج ارز خطوط تنکان و کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکو سیگنال فروش صادر کرده اند و برخی از معامله گران از قبل و از سطح ۰٫۸۵۸۵ اقدام به گرفتن پوزیشن فروش با هدف ۰٫۸۲۸۵ کرده اند و حد استاپ خود را تا سطح ۰٫۸۴۱۰ (بالای سطح روز جمعه یعنی نرخ ۰٫۸۴۰۵) پایین آورده اند. ابر ایچیموکو نیز محدوده ۰٫۸۰۹۸ تا ۰٫۸۴۰۷ را پوشش داده است. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۰٫۸۳۶۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) منجر به کاهش قیمت این زوج ارز به ترتیب به سطوح ۰٫۸۲۹۴ و ۰٫۸۲۵۱ می شود که هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۰۰ درصدی مشخص شده اند. در حرکت اصلاحی نیز سطح مقاومت بر روی ۰٫۸۴۰۵ و ۰٫۸۴۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد و از نظر تحلیل تکنیکال قرار داشتن قیمت در زیر سقف ابر ایچیموکوی روزانه حرکت نزولی پر قدرت پیش بینی می شود.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز قیمت در بین سطوح ۰٫۹۷۹۴ (سقف ابر ایچیموکو) و ۰٫۹۸۲۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت شده است و معامله گران وارد خرید با هدف ۰٫۹۹۵۰ و استاپ پایین ۰٫۹۷۲۵ در میان مدت شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه بسیار مهم ارزیابی می شود و راه را برای افزایش به بالای سطح ۰٫۹۸۸۵ (بالاترین سطح روز پنجشنبه) بیشتر کرده است. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی به پایین سطح ۰٫۹۷۹۴ محدود به نزدیکی سطح حمایت ۰٫۹۷۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۰٫۹۵۳۸ به ۰٫۹۸۸۵) و ۰٫۹۷۲۰ خواهد بود. در مجموع خطوط تنکان و کیجون سن پتانسیل افزایش قیمت این زوج ارز را نشان می دهند. بنابراین، بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده همچنان روند حرکت دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نیز تا زمانیکه بالای کف ابر ایچیموکو قرار دارد، ادامه داشته باشد.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

با توجه به افزایش قیمت مس و سنگ آهن و بیشتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه استرالیا و آمریکا، قیمت این زوج ارز برای امروز از پتانسیل برای افزایش برخوردار است و اندیکاتور RSI نیز سیگنال خرید به سوی سطح ۰٫۷۶۹۲ (بالاترین سطح ۱۹ و ۲۹ اوت) صادر کرده است و اگر این سطح شکسته شود تمایلات افزایشی را به سوی سطوح مقاومت مهم ۰٫۷۷۶۵ و ۰٫۷۷۷۵ به همراه خواهد داشت. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نرخهای پایین سطح ۰٫۷۶۰۰ و ۰٫۷۵۸۵ خواهد بود. تثبیت قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته نیز بیانگر تقویت قیمت این زوج ارز به سوی سطح ۰٫۷۶۴۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۷۶۹۲ به ۰٫۷۴۹۰) است. امروز بانک مرکزی استرالیا (RBA) مطابق انتظارات نرخ بهره بانکی خود را در عدد %۱٫۵ تثبیت کرد و کسری حساب جاری استرالیا در سه ماهه دوم سال بهتر از حد پیش بینی ها بود که این اخبار برای امروز عامل دیگری برای تقویت دلار استرالیا (AUD) تلقی می شود.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

قیمت این زوج ارز به بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه گذشته تثبیت شده است و سیگنال خرید به سطوح ۰٫۷۳۵۰ ، ۰٫۷۳۶۰  ، ۰٫۷۳۸۰ (بالاترین سطح ۲۶ اوت ۲۰۱۶) ، ۰٫۷۳۹۵ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۵) و ۰٫۷۴۰۰ صادر کرده است. قیمت این زوج ارز در بالای ابر ایچیموکو تثبیت شده و در نمودار ماهیانه در تلاش برای رسیدن به کف ابر ایچیموکو می باشد. اختلاف نرخ بهره نیوزلند با آمریکا نیز یکی از دلایل تقاضا برای خرید ارزهای پربازده در معاملات انتقالی و معاملات آربیتراژی بهره و در شرایط افزایش بازارهای سهام بین الملل است. بنابراین ریسک پذیری بازار (تقاضا برای خرید سهام و ارزهای پر بازده نظیر دلار نیوزلند)، مهمترین عامل حرکت این زوج ارز به بالای سطح ۰٫۷۳۵۰ می باشد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این زوج ارز قیمت کاملا پایین خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته تثبیت شده است و با شکست سطح حمایت ۱٫۲۹۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال فروش به سوی سطح ۱٫۲۸۵۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر کرده است که این حرکت بستگی به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی دارد. مجموع این اخبار و در نهایت قیمت نفت می تواند مشخص کننده وضعیت حرکت این زوج ارز باشد. برای امروز عمده توجه بازار به خبر مدیریت عرضه بخش خدمات آمریکا (ISM) خواهد بود که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود. برای امروز سطوح مقاومت این زوج ارز نیز به ترتیب بر روی ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۵۰ تشکیل شده اند و اگر امروز قیمت نفت آمریکا از نزدیکی سطح حمایت ۴۳٫۸۳ دلار در هر بشکه با افزایش روبرو شود، احتمال از سرگیری روند کاهشی این زوج ارز به پایین سطح ۱٫۲۸۸۵ بوجود خواهد آمد.

شاخص دلار آمریکا

برای شاخص دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می شود قیمت آن در هفته جاری مدتی بین محدوده خنثی ۹۵٫۴۰ و ۹۶٫۲۲ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱ (پایین ترین سطح ۳ مه) تشکیل شده است. در حرکت صعودی چنانچه قیمت آن به بالای سطح ۹۶٫۲۲ برسد سیگنال افزایش تا سطوح ۹۶٫۸۸ و ۹۷٫۵۵ صادر خواهد کرد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۹۵٫۴۰ منجر به کاهش کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۹۴٫۸۹ خواهد شد. از آنجایی که موج افزایشی C هنوز تکمیل نشده است احتمال شکست سطح مقاومت ۹۶٫۲۲ زیاد است و برای هفته جاری هر گونه حرکت اصلاحی شاخص دلار آمریکا محدود و جزئی خواهد بود. در تقویم اقتصادی امروز بازار آمریکا، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار اعلام آمار موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات آمریکا (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و انتظار می رود در ماه اوت از رقم قبلی ۵۵٫۵ به ۵۵٫۰۰ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا