تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی یکی از مناطق ۴۴٫۸۷ – ۴۴٫۷۷ یا در منطقه ۴۴٫۴۷ – ۴۴٫۲۳ دلار/بشکه با حمایت روبرو شود و پس از آن به سوی سطوح ۴۵٫۵۰ ، ۴۵٫۷۰ و ۴۵٫۹۰ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم کف قیمت در نزدیکی سطح حمایت ۴۳٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) ساخته شد و قیمت نفت آمریکا پس از کاهش ارزش دلار آمریکا در واکنش به اعلام ضعیف مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) به بالای سطح ۴۴٫۸۷ افزایش یافت.

در چارت پایین مشخص است که افزایش قیمت از سطح ۴۳ در قالب پنج موج شکل گرفته است که این به معنای افزایش دوباره قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۶٫۵۳ (بالاترین سطح ۶ سپتامبر) می باشد. برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح ۴۵٫۱۹ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۴۴٫۸۷ می باشد که می تواند به ترتیب هدف های افزایشی ۴۵٫۵۰ ،۴۵٫۷۰ و ۴۵٫۹۰ را مشخص سازد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در چارت بعدی نیز ناتوانی معامله گران نفت در تثبیت قیمت پایین سطح حمایت اصلی ۴۴٫۲۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) باعث تقویت مجدد قیمت نفت آمریکا شده است که اگر در هفته جاری موفق به شکست سطح ۴۷٫۴۹ شود سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۴۸٫۴۸ و ۴۹٫۵۳ صادر خواهد کرد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۷٫۳۶ سیگنال خرید تا سطوح ۴۷٫۸۷ و ۴۸٫۴۴ صادر کرده است که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (۳) یا موج c در چارت پایین نشان داده است. در چارت پایین سطح حمایت ۴۶٫۸۸ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۴۹٫۴۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر) به ۴۶٫۲۸ (پایین ترین سطح ۶ سپتامبر) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی از سطح ۴۵٫۳۲ در قالب پنج موج یا سه موج شکل گرفته است که بدون در نظر گرفتن این امواج احتمال افزایش دوباره قیمت نفت برنت به سطح ۴۹٫۴۰ وجود دارد و برای امروز با شکست سطح مقاومت ۴۷٫۳۶ فرصتهای مناسبی برای پوزیشن خرید با هدف ۴۷٫۸۷ می تواند ایجاد شود.

در چارت بعدی مشخص است که حرکت افزایشی قیمت نفت برنت از نزدیکی سطح ۴۵٫۰۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) موجب افزایش به سوی سطح ۴۷٫۹۹ شده است که در صورت تایید شکست آن سیگنال خرید تا سطوح ۴۹٫۴۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر) و ۴۹٫۹۰ دلار/بشکه (بالاترین سطح ۳۰ اوت) صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت