تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۴۶۹۳ و ۴۷۲۲ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۵۷ در چارت پایین نشان داده است. امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود قیمت مس تا نرخهای ۴۶۹۳ و حتی بیشتر یعنی سطح ۴۷۲۲ منجر شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۸۴۴ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۴۶۰۰ (پایین ترین سطح ۳۰ اوت) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۶۹۳ دیده می شود که اگر این سطح هم شکسته شود باعث افزایش قیمت مس تا سطح ۴۷۲۲ می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

این نوسانات قیمت مس در بین محدوده ۴۶۰۰ تا ۴۶۵۷ نشاندهنده آن است که قیمت مس خود را آماده افزایش تا سطوح ۴۶۹۳ و ۴۷۲۲ کرده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۴۶۵۷ می باشد که برای امروز این سطح تبدیل به حمایت مهم شده است و نتیجه آن، افزایش شدید و سریع قیمت مس خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت صعودی برای آن را به همراه دارد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۶۰۷ افزایش یابد که در صورت شکست آن تا سطح ۱۶۲۷ افزایش می یابد. حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به نظر می رسد تکمیل شده باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو در چارت پایین نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این روند نشان می دهد که قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۱۵۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) رسیده است که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۷۰۹ می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. از نظر تحلیل تکنیکال شکست قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح مقاومت ۱۵۹۴ نشان دهنده وارونه شدن روند نزولی است که می تواند قیمت آن را تا سطح ۱۶۰۷ بالا بکشاند.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۹۴ منجر به کاهش قیمت این فلز به سطح ۱۵۸۴ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود و این حرکت موید این موضوع می باشد که روند احیای که از سطح ۱۵۷۵ شروع شده است می تواند تا سطح ۱۶۰۷ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم