تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت آمریکا تا قبل از خبر ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران سیگنال افزایش به سطح ۴۶٫۵۴ دلار/بشکه صادر شده است که اگر این سطح مقاومت شکسته شود می تواند تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۳۷ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج (۳) نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۳ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) می باشد و در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به محدوده ۴۸٫۷۲ و ۴۹٫۵۵ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

متناوبا این موج به عنوان موج c در نظر گرفته می شود که می تواند قیمت را حداقل تا سطح ۴۷٫۳۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند. در مجموع بر این باوریم که هر دو موج (۳) و c از قدرت زیادی برخوردار هستند که می توانند باعث شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۵۴ شوند.

در این صورت امکان افزایش تا هدف ۴۷٫۳۷ بوجود خواهد آمد و در نمودار بعدی بالای سطح ۴۷٫۴۹ تارگت های بعدی بر روی سطوح ۴۸٫۴۱ و ۴۹٫۵۳ قابل مشاهده هستند. لازم به ذکر است امروز ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران چنانچه میزان ذخایر نفتی آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار (۲۲۵ هزار بشکه) اعلام شود باعث تقویت قیمت نفت در لحظه انتشار خبر می شود و همچنین بالعکس.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال تا قبل از خبر ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران با توجه به نزدیک شدن به سطح مقاومت ۴۸٫۸۱ سیگنال افزایش به سطوح ۴۹٫۴۱ و ۴۹٫۸۲ صادر کرده است که اگر امروز این سطح مقاومت ۴۸٫۸۱ با قدرت شکسته شود می تواند تا سطوح مقاومت بعدی ۴۹٫۴۱ و ۴۹٫۸۲ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج (۳) یا c نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۵٫۳۲ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) می باشد و در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به محدوده ۴۹٫۴۱ و ۴۹٫۸۲ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند.

احتمال افزایش بیشتر قیمت تا سطوح ۵۱٫۹۳ و ۵۲٫۸۹ (خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی) نیز وجود دارد. متناوبا این موج (۳) به عنوان موج c در نظر گرفته می شود که می تواند قیمت را حداقل تا سطح ۵۰٫۳۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند.

در مجموع بر این باوریم که هر دو موج (۳) و c از قدرت زیادی برخوردار هستند که می توانند باعث شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۹٫۴۱ و ۴۹٫۸۲ شوند و در این صورت امکان افزایش تا هدف های ۵۱٫۹۳ و ۵۲٫۸۹ بوجود خواهد آمد.

در نمودار بعدی بالای سطح ۴۹٫۴۰ تارگت های بعدی بر روی سطوح ۴۹٫۹۰ و ۵۰٫۹۹ دلار/بشکه قابل مشاهده هستند. لازم به ذکر است امروز ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران چنانچه میزان ذخایر نفتی آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار (۲۲۵ هزار بشکه) اعلام شود باعث تقویت قیمت نفت در لحظه انتشار خبر می شود و همچنین بالعکس.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت