تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی و رنج ۴۶۳۵ و ۴۶۵۷ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۸۴۴ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۴۶۰۰ (پایین ترین سطح ۳۰ اوت) تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۶۵۷ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۴۶۹۳ صادر خواهد کرد. با این حال ساختار حرکت سه موجی از سطح ۴۶۰۰ بیانگر تمایلات نزولی قیمت مس است و در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۴۶۳۵ با قدرت شکسته منجر به کاهش قیمت مس به سوی محدوده ۴۶۱۷ و ۴۶۰۰ می شود.

از این رو قیمت مس فعلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین نرخهای ۴۶۳۵ و ۴۶۵۷ در نوسان باشد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. بنابراین برای امروز در قیمت جهانی مس نکته قابل توجهی وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این سطوح فوق شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات همانطور که در نمودار بعدی مشخص است امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۶۰۷ را لمس کند که این حرکت را از نظر تحلیل تکنیکال ادامه موج اصلاحی از سطح ۱۵۷۵ (پایین ترین سطح ۵ سپتامبر) در چارت پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که قیمت هم اکنون در موج سوم یعنی موج c قرار دارد و در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به بالای سطح مقاومت ۱۶۰۷ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۷۵ قرار دارد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای خط روند نزولی رسم شده رسیده است که نشاندهنده وارونه شدن روند نزولی قیمت این فلز است و حرکت کاهشی از سطح ۱۶۰۶ (بالاترین سطح ۷ سپتامبر) صرفا یک حرکت پول بک و اصلاحی کوتاه برای لمس این خط روند می باشد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۵۸۴ دلار/تن خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم