تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته چشم انداز کوتاه مدت یورو و تثبیت قیمت آن بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۱ روزه گذشته اگر بتواند بالای سطح ۱٫۱۲۷۵ قرار گیرد مقداری به صعودی تبدیل خواهد کرد و از این رو چنانچه امروز یا فردا قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت ۱٫۱۲۷۵ شود به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) افزایش خواهد یافت. کندل استیک سفید بزرگی که روز سه شنبه در نمودار روزانه ساخته شد به معنای تمایلات افزایشی یورو در کوتاه مدت است مخصوصا اینکه قیمت آن هم در بالای خطوط تنکان و کیجون سن ( در حال حاضر ۱٫۱۲۳۲ و ۱٫۱۲۰۶) بسته شده است. ابر ایچیموکوی روزانه نیز محدوده ۱٫۱۰۹۳ تا ۱٫۱۱۷۱ را پوشش داده است. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱٫۱۲۱۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) می بایست در سناریوی فوق موقتا تجدید نظر کرد که این تغییرات بستگی به جلسه امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) دارد. سطوح حمایت بعدی یورو به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۴۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ، ۱٫۱۱۳۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۱۱۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۰۹۵۲ به ۱٫۱۳۶۶) تشکیل شده اند.

پوند – دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته از نظر تحلیل تکنیکال در این زوج ارز سطح مقاومت ۱٫۳۴۵۰ برای پوند پایدار باقی مانده و دیروز پس از اعلام ضعیف آمار تولیدات کارخانه ای انگلیس و سخنان مقامات بانک مرکزی این کشور شاهد تشکیل حرکت کاهشی به پایین سطح ۱٫۳۳۵۰ هستیم و روز سه شنبه حتی با شکسته شدن سطح ۱٫۳۴۰۰ تا زمانیکه قیمت در بالای نرخ های ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۸۰ و مهمتر از همه سطح رزیستنس قوی ۱٫۳۵۰۰ تثبیت نشود، نمی توان از تشکیل روند صعودی مطمئن بود. از این رو کاهش قیمت پوند به زیر نرخهای ۱٫۳۳۳۰ ابتدا هدف ۱٫۳۳۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۵۰۲۲ به ۱٫۲۷۹۸) و ۱٫۳۲۸۷ را نمایان خواهد ساخت و پس از سقوط قیمت به زیر این سطوح، احتمال تشکیل حرکت نزولی شدید به سطوح ۱٫۳۲۵۲ و ۱٫۳۲۳۱ وجود دارد. اظهارات دیروز چند تن از مقامات پولی بانک مرکزی انگلیس (Cunliffe و Forbes) در خصوص رای به کاهش نرخ بهره در سال جاری و حمایت از سیاست های انبساطی در آینده نیز منجر به کاهش ارزش پوند در بازارها گردید.

دلار آمریکا- ین ژاپن

با توجه به تحلیل روز گذشته چه باور کنیم یا نه، این زوج ارز یکی از بیشترین حرکات کاهشی را در روز سه شنبه انجام داد و همانطور که اشاره کردیم اکثر کسانی که قبلا از خرید این زوج ارز تا سطح ۱۰۴٫۳۱ سود مناسبی برده بودند، پوزیشن های خود را بستند و پس از اعلام کاهش مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) در نزدیکی کف ابر ایچیموکوی روزانه بار دیگر وارد شدند. قبلا اشاره کردیم که الگوی نزولی این زوج همچنان پایدار است و نرخهای بالای ۱۰۴ منطقه ای است که فروشندگان انتظار می رود از آنجا وارد شوند و بطوریکه دیدیم، با رسیدن قیمت به بالای این سطح، حرکت نزولی شدیدی شکل گرفت و با توجه به تثبیت قیمت پایین خطوط کیجون و تنکان سن فرصت برای شروع حرکت نزولی به پایین سطح ۱۰۰ فراهم شده است و فروشندگان روزانه در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ مجدداً وارد بازار خواهند شد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی در بالای سطح ۱۰۲ با مقاومتهای جدی مواجه خواهد شد و به همین دلیل فرصت مناسبی برای فروشندگان با تارگتهای پایین سطح ۱۰۰ در روزهای آتی خواهد بود. ابر ایچیموکو نیز همچنان محدوده ۱۰۳٫۷۳ تا ۱۰۵٫۲۳ را نشان می دهد.

یورو – ین ژاپن

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز هر چند قیمت برای تثبیت بالای کف ابر ایچیموکو و سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۸٫۴۴ به ۱۱۲٫۳۲) تلاشهای کرد اما با سخنان اخیر کورودا (ریس بانک مرکزی ژاپن) مبنی بر عدم گسترش سیاست های انبساطی پولی، حرکت نزولی شدیدی برای یورو در مقابل ین ژاپن رقم خورد که منجر به سقوط سنگین این زوج ارز گردید و تا کنون قیمت در پایین کف ابر ایچیموکو باقی مانده است. ابر ایچیموکو همچنان محدوده ۱۱۴٫۸۱ تا ۱۱۶٫۷۵ را پوشش داده است که این ابر مانع از هر گونه حرکت افزایشی این زوج ارز خواهد شد. برای امروز خط میانگین متحرک ۵۵ روزه این زوج ارز در سطح ۱۱۴٫۴۵ و خط میانگین متحرک ۲۱ روزه بر روی سطح ۱۱۳٫۹۹ تشکیل شده اند. از این رو برای امروز انتظار می رود با شکسته شدن سطح ۱۱۳٫۸۰ معامله گران اقدام به گرفتن پوزیشن فروش کنند و به انتظار کاهش قیمت یورو در مقابل ین ژاپن به ترتیب تا سطوح ۱۱۳٫۷۴ (پایین ترین سطح ۲۶ اوت) و ۱۱۲٫۷۸ (پایین ترین سطح ۲۵ اوت) باقی بمانند.

یورو – پوند

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز قیمت آن در معاملات روز سه شنبه یک الگوی چکش را به نمایش گذاشت و نتوانست پایین سطح حمایت ۰٫۸۳۶۳ بسته شود به خاطر همین به بالای سطح ۰٫۸۴۱۰ افزایش یافته است. سطح حمایت ۰٫۸۳۶۳ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۰٫۸۲۵۱ به ۰٫۸۲۷۴ تشکیل شده است. ابر ضخیم ایچیموکو که محدوده ۰٫۸۰۹۸ تا ۰٫۸۴۰۷ را پوشش داده است نیز فعلا باعث تقویت قیمت این زوج ارز شده است و همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم تارگت بعدی بر روی سطوح ۰٫۸۴۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۰٫۸۷۲۴ به ۰٫۸۳۳۴) و ۰٫۸۴۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۸۲۵۱ به ۰٫۸۷۲۴) قرار دارند. اظهارات امروز چند تن از مقامات پولی بانک مرکزی انگلیس (Cunliffe و Forbes) در خصوص رای به کاهش نرخ بهره در سال جاری و حمایت از سیاست های انبساطی در آینده همچنان منجر به کاهش ارزش پوند در بازارها شده است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز قیمت نتوانست در طی چند روز گذشته خود را بالای سطوح ۰٫۹۷۹۴ (سقف ابر ایچیموکو) و ۰٫۹۸۲۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت کند و به خاطر همین روز سه شنبه پس از اعلام ضعیف آمار مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) شاهد برگشت قیمت به زیر کف ابر ایچیموکوی روزانه بودیم. از نظر تحلیل تکنیکال کف و سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه بسیار مهم ارزیابی می شود و اگر دوباره بتواند به بالای کف ابر ایچیموکو برسد راه را برای افزایش به بالای سطح ۰٫۹۸۸۵ (بالاترین سطح روز پنجشنبه) بیشتر خواهد کرد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی به پایین سطح ۰٫۹۶۷۰ محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۰٫۹۶۵۰ و ۰٫۹۶۳۰ خواهد بود. در مجموع تثبیت دوباره قیمت آن در بالای خطوط تنکان و کیجون سن پتانسیل افزایش مجدد قیمت این زوج ارز را بوجود خواهد آورد. بنابراین، بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده احتمال حرکت افزایشی دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس وجود دارد و انتظار می رود این حرکت نیز تا زمانیکه بالای سطوح حمایت ۰٫۹۶۵۰ و ۰٫۹۶۳۰ قرار دارد، ادامه داشته باشد.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که بدان اشاره کردیم با توجه به افزایش قیمت مس و سنگ آهن و بیشتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه استرالیا و آمریکا، قیمت این زوج ارز برای امروز کماکان از پتانسیل برای افزایش برخوردار است و اندیکاتور RSI نیز سیگنال خرید به سوی سطح ۰٫۷۶۹۲ (بالاترین سطح ۱۹ و ۲۹ اوت) و نرخهای بالای سطح ۰٫۷۷۰۰ صادر کرده است و اگر این سطح شکسته شود تمایلات افزایشی را به سوی سطوح مقاومت مهم ۰٫۷۷۶۵ و ۰٫۷۷۷۵ به همراه خواهد داشت. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نرخهای ۰٫۷۶۶۰ ، ۰٫۷۶۵۰ و ۰٫۷۶۳۰ خواهد بود. تثبیت قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته نیز بیانگر تقویت قیمت این زوج ارز به سوی سطح ۰٫۷۶۹۲ و ۰٫۷۷۰۰ است. اعلام ضعیف روز سه شنبه مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) موجب تضعیف دلار آمریکا شده است و همین مساله نیز امروز به تقویت دلار استرالیا (AUD) کمک کرده است.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته قیمت این زوج ارز همچنان در بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته تثبیت شده است و سیگنال خرید به سطوح ۰٫۷۵۰۰ و ۰٫۷۵۳۹ صادر کرده است و در نمودار ماهیانه نیز همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم در تلاش برای رسیدن به کف ابر ایچیموکوی روزانه می باشد. اختلاف نرخ بهره نیوزلند با آمریکا نیز یکی از دلایل تقاضا برای خرید ارزهای پربازده در معاملات انتقالی و معاملات آربیتراژی بهره و در شرایط افزایش بازارهای سهام بین الملل است. بنابراین ریسک پذیری بازار (تقاضا برای خرید سهام و ارزهای پر بازده نظیر دلار نیوزلند)، مهمترین عامل حرکت این زوج ارز به بالای سطح ۰٫۷۵۰۰ می باشد. در چنین وضعیتی خریداران دلار نیولند (NZD) با اعتماد به نفس بیشتری با تارگت های بالای ۰٫۷۵۰۰ و ۰٫۷۵۳۹ وارد بازار خواهند شد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز قیمت آن در واکنش به تثبیت نرخ بهره بانک مرکزی کانادا (%۰٫۵۰) و اشاره بانک مرکزی کانادا به ریسک های کاهشی مقداری از سطح حمایت ۱٫۲۸۲۰ به بالای سطح ۱٫۲۹۱۰ اصلاح کرد. در واکنش به بیانیه ملایم دیروز بانک مرکزی کانادا احتمال کاهش نرخ بهره این کشور در ماه دسامبر از %۱۳ به %۲۵ افزایش یافت که این مساله برای امروز موجب اصلاح و برگشت قیمت این زوج ارز به سطح مقاومت ۱٫۲۹۱۳ شد. در بیانیه دیروز بانک مرکزی کانادا (BoC) آمده است که ریسک های تورم کاهش یافته است و رشد جهانی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ نسبت به گزارش بانک مرکزی کانادا کندتر بوده است و اگرچه این بانک مرکزی همچنان انتظار تقویت تدریجی رشد اقتصادی در نیمه دوم سال را دارد اما اقتصاد آمریکا نسبت به سه ماهه دوم سال ضعیف تر از حد انتظارات بوده است که بیشتر منعکس کننده کاهش در کسب و کار و سرمایه گذاری مسکونی بوده است. در حالیکه بازار سالم کار و رشد مصرف از رشد اقتصادی در بقیه سال حمایت خواهند کرد اما چشم انداز سرمایه گذاری تجاری چندان مطمئن نیست و شرایط بازار های مالی جهانی از ماه جولای به این سو بیشتر تطبیقی (Accomodative) بوده است، این بیانیه کمی به تقویت دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا کمک کرد اما از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار مشخص سطوح مقاومت این زوج ارز در محدوده ۱٫۲۹۱۵ ، ۱٫۲۹۲۰ و ۱٫۲۹۲۵ قرار دارند و چنانچه قیمت نفت امروز نیز مثل روز گذشته با افزایش روبرو شود ممکن است حرکت اصلاحی این زوج ارز در نزدیکی سطوح مقاومت متوقف شود و دوباره با کاهش مواجه شود.

شاخص دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته برای شاخص دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می شود قیمت آن در صورتیکه امروز پایین سطح حمایت ۹۴٫۷۴ بسته شود به سوی سطح ۹۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد اما  از آنجایی که موج افزایشی C هنوز تکمیل نشده است احتمال تثبیت قمیت پایین سطح حمایت ۹۴٫۷۴ کمی بعید به نظر می رسد و برای هفته جاری هر گونه حرکت اصلاحی شاخص دلار آمریکا کوتاه و جزئی به محدوده سطح حمایت ۹۴٫۷۴ خواهد بود. روز سه شنبه آمارهای بخش خدمات آمریکا (ISM) با کاهش همراه باشد و اعلام ضعیف و ناامید کننده آمارهای بخش خدمات، انتظار سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر را کاهش داده  است و آمارهای ضعیف، بازارها را ناگزیر به بازگشت نمود و اکنون، اعلام آمارهای جاری، می تواند ارزیابی سرمایه گذاران را تغییر دهد. در تقویم اقتصادی امروز بازار آمریکا، به غیر از آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا اخبار چندانی را نشان نمی دهد و برای امروز و فردا حرکت شاخص دلار آمریکا بیشتر بین سطح مقاومت ۹۵٫۴۰ و سطح حمایت ۹۴٫۷۴ ادامه می یابد تا کندل روزانه بالا یا پایین یکی از اعداد مذکور بسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا