تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا مثل روزهای گذشته سیگنال خرید صادر کرده است مخصوصا پس از آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا ۱۴٫۵۱۳- میلیون بشکه کاهش یافت (پیش بینی بازار افزایش ۲۲۵ هزار بشکه بود) و هدف بعدی بر روی سطح ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه مشخص است که احتمال افزایش دوباره قیمت به این سطح بسیار زیاد است و چنانچه این سطح هم شکسته شود فرصتهای خرید جدیدی با تارگت های ۴۸٫۹۱ و ۵۰٫۳۰ فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ یا c در چارت پایین نشان داده است.

این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) می باشد و حداقل می تواند تا سطح ۴۸٫۹۱ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد. اغلب اوقات موج ۳ می تواند تا خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی خود برسد که این هدف بر روی سطح ۵۲٫۵۶ مشخص شده است.

برای امروز هر چند سطح مقاومت ۴۷٫۷۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مقداری مانع از استمرار موج افزایشی شده است اما انتظار داریم با رفت و برگشت های امروز خود بتواند از سطح مقاومت ۴۷٫۷۸ با قدرت عبور کند و هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۶۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشد. لازم به ذکر است الگوی سر و شانه معکوس در چارت روزانه به هدف بسیار بالای ۷۷ در سال آینده اشاره می کند که در صورت افزایش قیمت نفت آمریکا به بالای سطح ۵۲ هدف های ۵۴٫۹۹ ، ۶۴٫۷۴ و ۷۷ تحقق می یابند.

در نمودار بعدی امروز قیمت نفت برنت دریای شمال مثل روزهای گذشته سیگنال خرید صادر کرده است مخصوصا پس از آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا ۱۴٫۵۱۳- میلیون بشکه کاهش یافت (پیش بینی بازار افزایش ۲۲۵ هزار بشکه بود) و هدف بعدی بر روی سطح ۵۰٫۱۸ مشخص است که احتمال افزایش دوباره قیمت به این سطح بسیار زیاد است و چنانچه این سطح هم شکسته شود فرصتهای خرید جدیدی با تارگت ۵۱٫۳۲ فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ یا c در چارت پایین نشان داده است.

این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می باشد و حداقل می تواند تا سطح ۵۱٫۳۲ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد. همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم اغلب اوقات موج ۳ می تواند تا خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی خود برسد که این هدف بر روی سطح ۵۵٫۰۳ مشخص شده است. برای امروز هر چند سطح مقاومت ۵۰٫۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و مماس با خط روند رسم شده) مقداری مانع از استمرار موج افزایشی شده است اما انتظار داریم با رفت و برگشت های امروز خود بتواند از سطح مقاومت ۵۰٫۱۸ با قدرت عبور کند.

هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۴۹٫۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشد. لازم به ذکر است الگوی سر و شانه معکوس در چارت روزانه به هدف بسیار بالای ۷۸ در سال آینده اشاره می کند و نکته مهم آنکه این الگوی افزایشی احتمالا امروز یا اوایل هفته آینده بیشتر تایید خواهد شد زیرا خط گردن آن در نزدیکی سطح ۵۱٫۳۰ دلار/بشکه تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت