تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی و رنج ۴۶۱۲ و ۴۶۹۳ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۶۹۳ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۴۷۵۸ صادر خواهد کرد. با این حال ساختار حرکت سه موجی از سطح ۴۶۰۰ بیانگر تمایلات نزولی قیمت مس است و در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۴۶۱۲ با قدرت شکسته منجر به کاهش قیمت مس به سوی محدوده ۴۴۸۳ می شود. ناتوانی قیمت مس در شکست کامل سطح مقاومت ۴۶۹۳ به معنای عدم پتانسیل قیمت در حرکت افزایشی است.

از این رو قیمت مس فعلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین نرخهای ۴۶۱۲ و ۴۶۹۳ در نوسان باشد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. بنابراین برای امروز در قیمت جهانی مس نکته قابل توجهی وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این سطوح فوق شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۵۸۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۵۶۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است. به باور ما موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۵۷۵ (پایین ترین سطح ۵ سپتامبر) در موج iv شکل گرفته بود که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) محسوب می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که این موج iv در اطراف سطح مقاومت ۱۶۰۶ تکمیل شده است و هم اکنون موج پنجم یعنی موج v آغاز شده است که در این موج به سوی سطح ۱۵۶۱ اصلاح خواهد کرد. در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۶۰۷ به معنای استمرار موج افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی در موج iv به سوی سطح ۱۶۲۴ دلار/تن می باشد که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم