تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

دیروز بانک مرکزی اروپا (ECB) تغییری در میزان نرخ بهره خود اعمال نکرد و اشاره ی هم به گسترش سیاست های انبساطی کمّی (QE) نکرد که این موضوع به تقویت یورو تا سطح ۱٫۱۳۲۵ کمک کرد اما دوباره با بیشتر شدن انتظارات بازار از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر و انتشار اخباری مبنی بر سخنرانی برینارد یکی از مقامات پولی آمریکا در روز دوشنبه، یورو در مقابل دلار آمریکا به نرخهای پایین سطح ۱٫۱۲۳۰ اصلاح کرد. اظهارات امروز روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا و یکی دیگر از اعضای بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که برخلاف مواضع ملایم قبلی خود اینبار موضع تندی را در سخنان امروز خود اتخاذ نمود مقداری باعث تقویت دلار آمریکا و اصلاح یورو به پایین سطح ۱٫۱۲۳۰ گردید. با این حال از نظر تحلیل تکنیکال کندل استیک بزرگ سفید رنگی که در نمودار روزانه مشخص است حداقل تا زمانیکه قیمت آن بالای خطوط تنکان و کیجون سن و خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰۰ روزه گذشته قرار دارد، اشاره به حرکت اصلاحی یورو در کوتاه مدت دارد و تثبیت قیمت بالای خطوط تنکان و کیجون سن از عوامل تکنیکال در جهت پتانسیل اصلاح قیمت این زوج ارز در کوتاه مدت است. برای امروز خط تنکان و کیجون این جفت ارز بر روی سطوح ۱٫۱۲۲۶ و ۱٫۱۲۰۶ و خطوط میانگین متحرک ۲۱ روزه و ۱۰۰ روزه به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۲۹ و ۱٫۱۲۱۱ تشکیل شده اند. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۱۲۰۰ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش به سوی سطوح ۱٫۱۱۷۰ و ۱٫۱۱۶۰ می شود.

 پوند – دلار آمریکا

در این زوج ارز قیمت موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۳۳۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی جولای- اوت یعنی از سطح ۱٫۵۰۲۲ به ۱٫۲۷۹۸) نشده است و به همین خاطر در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱٫۳۲۸۰ (پایین ترین سطح ۸ سپتامبر) است. قیمت این زوج ارز در مدت سه روز از سطح ۱٫۳۴۴۵ به ۱٫۳۲۸۲ کاهش یافت و در همین مدت زمان اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا/انگلیس ۷ واحد و نسبت به روز ۱۵ اوت ۲۶ واحد کمتر شده است. اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله نیز از روز ۱ سپتامبر به این سو ۵ واحد کمتر شده است. در هر صورت با توجه به آنکه قبلا قیمت پوند به خط بولینجر باند ۳۰ روزه یعنی سطح ۱٫۳۴۲۸ نزدیک شده بود این به معنای قرار گرفتن قیمت در حالت اشباع از خرید می باشد و معمولا در شرایطی که قیمت در موقعیت بیش خرید (overbought) قرار می گیرد، از نظر تحلیل تکنیکال احتمال برگشت و کاهش قیمت بوجود می آید و هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۳۸۰ ، ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۵ کوتاه و موقتی خواهد بود. توجه اصلی بازار بر سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه خواهد بود.

دلار آمریکا- ین ژاپن

امروز اظهارات قوی آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا در مورد چشم انداز اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره، موجب شد تا بدین لحظه روند فروش این زوج ارز موقتا متوقف گردد و قیمت آن حرکت اصلاحی و افزایشی خود را به بالای سطوح ۱۰۲٫۴۳ (سقف ابر ایچیموکوی تایم فریم ۱ ساعته) ۱۰۲٫۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط تنکان سن و نزدیک به کمترین نرخ ۲ سپتامبر) و ۱۰۲٫۸۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) آغاز کند و در حال حاضر بالای منطقه مقاومت ۱۰۲٫۷۶ قرار دارد. مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۳٫۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود. باید دید کندل این هفته قیمت بالای سطح ۱۰۲٫۷۶ بسته می شود یا نه. در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۰۲٫۷۶ و شکست دوباره سطوح ۱۰۲٫۴۳ و ۱۰۲٫۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی)  می توان به انتظار برگشت تا سطوح  ۱۰۱٫۹۳ و ۱۰۱٫۶۰ (کف ابر ایچیموکو در تایم فریم ۱ ساعته) و ۱۰۱٫۲۰ بود.

یورو – ین ژاپن

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم امروز اظهارات قوی آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا در مورد چشم انداز اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره، موجب شد تا بدین لحظه روند فروش این زوج ارز موقتا متوقف گردد و قیمت آن حرکت اصلاحی و افزایشی خود را به نزدیکی سطح ۱۱۶٫۰۰ برساند اما هنوز موفق به شکست سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۰ نشده است. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۱۸٫۴۴ به ۱۱۲٫۳۲ قرار دارد. در این زوج ارز حداقل تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۱۱۶٫۱۰ و ۱۱۶٫۳۵ قرار دارد، اشاره به حرکت نزولی این زوج ارز دارد و تنها تثبیت قیمت بالای سطح ۱۱۶٫۳۵ سناریوی فوق را تغییر خواهد داد. مقاومت بعدی بر روی ۱۱۶٫۷۵ (سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه) و ۱۱۷٫۰۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارند. ابر ایچیموکوی روزانه محدوده ۱۱۴٫۶۹ و ۱۱۶٫۷۵ را پوشش داده است.

یورو – پوند

در این زوج ارز همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم قیمت آن در معاملات روز سه شنبه یک الگوی چکش را به نمایش گذاشت و نتوانست پایین سطح حمایت ۰٫۸۳۶۲ بسته شود به خاطر همین به بالای سطح ۰٫۸۴۳۱ افزایش یافته است. سطح حمایت ۰٫۸۳۶۲ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۰٫۸۲۵۱ به ۰٫۸۲۷۴ تشکیل شده است. ابر ضخیم ایچیموکو که محدوده ۰٫۸۱۰۱ تا ۰٫۸۴۳۳ را پوشش داده است نیز فعلا باعث تقویت قیمت این زوج ارز به بالای سطح مقاومت ۰٫۸۴۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است و تارگت بعدی بر روی سطوح ۰٫۸۴۸۵ و ۰٫۸۵۰۰ قرار دارند. پیش بینی ما تا زمانیکه قیمت بالای سقف ابر ایچیموکو قرار دارد، تقویت یورو در مقابل پوند است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

اظهارات قوی امروز آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا و اشاره ایشان به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، به تقویت دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس کمک کرده است و قیمت این زوج ارز توانسته خود را به بالای سطح ۰٫۹۷۳۹ (کف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه) برساند و برای امروز سیگنال افزایش به سوی سطوح ۰٫۹۷۹۳ ، ۰٫۹۷۹۵ و ۰٫۹۸۰۰ صادر کرده است که هر یک به ترتیب بر روی سقف ابر ایچیموکو و سطوح فیبوناچی قرار دارند. تا اعلام اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر، برای این زوج ارز حرکت در روندی رو به جلو تا سطوح مشخص شده را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود آن تا سطح ۰٫۹۸۰۰ و حتی بیشتر منجر شود. برای امروز سطح ۰٫۹۷۳۹ نقش حمایت اولیه مهمی را دارد.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

امروز آقای روزن گرین، رئیس بانک فدلال بوستون آمریکا در گزارش خود با لحن قوی از وضعیت اقتصادی کشور سخن گفت و اشاره به افزایش نرخ بهره کرد که همین مساله منجر به کاهش دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا شده است. این سخنان باعث شد که دلار آمریکا در بازار تقاضا شود و قیمت دلار استرالیا به پایین خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه برسد و هم اکنون اندیکاتور روزانه RSI سیگنال فروش به سطح ۰٫۷۴۹۰ صادر کرده است. از نظر تحلیل تکنیکال امروز قیمت آن در تلاش برای نفوذ به پایین سقف ابر ایچیموکو یعنی سطح ۰٫۷۵۴۴ است که  اگر موفق به شکست آن شود سیگنال فروش جدید تا سطوح ۰٫۷۵۰۰ و ۰٫۷۴۹۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) صادر خواهد کرد. از این رو با توجه به تقویت دلار آمریکا و جریان ریسک گریزی در بازارها (کاهش بازارهای سهام بین الملل) در حرکت نزولی زوج ارز AUDUSD می بایست در انتظار شکسته شدن سطح حمایت ۰٫۷۵۴۴ باشیم.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم امروز آقای روزن گرین، رئیس بانک فدلال بوستون آمریکا در گزارش خود با لحن قوی از وضعیت اقتصادی کشور سخن گفت و اشاره به افزایش نرخ بهره کرد. همین مساله نیز منجر به کاهش دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا شده است. این سخنان باعث شد که دلار آمریکا در بازار تقاضا شود و قیمت دلار نیوزلند در حال برگشت و اصلاح به سوی خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه گذشته است. از نظر تحلیل تکنیکال امروز قیمت آن در تلاش برای نفوذ به پایین سقف ابر ایچیموکو یعنی سطح ۰٫۷۳۰۰ است که  اگر موفق به شکست آن شود سیگنال فروش جدید تا سطح ۰٫۷۲۳۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نمودار ماهیانه)  صادر خواهد کرد. از این رو با توجه به تقویت دلار آمریکا و جریان ریسک گریزی در بازارها (کاهش بازارهای سهام بین الملل) در حرکت نزولی زوج ارز NZDUSD می بایست در انتظار اصلاح و برگشت به سوی خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه گذشته باشیم.

دلار آمریکا – دلار کانادا

امروز اظهارات قوی آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا در مورد چشم انداز اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره و همچنین اعلام افزایش نرخ بیکاری کانادا از رقم قبلی %۶٫۹ به %۷ موجب شد تا بدین لحظه روند فروش این زوج ارز موقتا متوقف گردد و قیمت آن حرکت اصلاحی و افزایشی خود را به نزدیکی سطح ۱٫۳۰۴۵ برساند. مقاومت بعدی بر روی سطوح ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۶۰ ، ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ دیده می شوند و  باید دید کندل هفتگی قیمت پایین سطح روانی ۱٫۳۰۰۰ بسته می شود یا نه. قیمت این زوج ارز بیشتر تحت تاثیر حرکت قیمت نفت است و می بایست نسبت به ورود به پوزیشن این جفت ارز دقت لازم را داشت زیرا اگر قیمت نفت موفق به از سرگیری روند افزایشی خود شود، این جفت ارز از نزدیکی سطوح مقاومت مجدد تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت و همچنین بالعکس.

شاخص دلار آمریکا

اظهارات قوی امروز آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا و اشاره ایشان به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، به تقویت شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) کمک کرده است و توانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۹۵٫۴۰ و ۹۵٫۴۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲  درصدی) برساند و برای امروز سیگنال افزایش به سوی سطوح ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ صادر کرده است که هر یک به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند. تا اعلام اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر، برای شاخص دلار آمریکا حرکت در روندی رو به جلو تا سطوح مشخص شده را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود آن تا سطوح ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ و حتی بیشتر منجر شود. برای امروز سطوح ۹۴٫۸۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نقش حمایت مهمی را دارند. توجه اصلی بازار بر سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا