تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

هرچند روز جمعه یورو توانست از سطح حمایت ۱٫۱۲۰۰ تا ۱٫۱۲۶۳ اصلاح کند اما تمایلات بازار نشان می دهد که در صورت تثبیت قیمت پایین سطح ۱٫۱۲۱۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر یورو تا سطوح ۱٫۱۱۷۰ و ۱٫۱۱۶۰ وجود دارد. هم اکنون قیمت در حال رسیدن به پایین سطح حمایت ۱٫۱۲۱۱ است و اندیکاتورهای روزانه نیز کاهش قیمت را نشان می دهند و از آنجاییکه قیمت در زیر سطوح ۱٫۱۲۳۹ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۱۲۸۵ قرار دارد، احتمال کاهش یورو بعید نیست. شکسته شدن سطح ۱٫۱۱۹۸ (پایین ترین سطح ۹ سپتامبر ۲۰۱۶) هدف ۱٫۱۱۸۲ و در ادامه ۱٫۱۱۷۰ ، ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) را نمایان خواهد ساخت. امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران عمده توجهات بازار به سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در خصوص چشم انداز اقتصادی و سیاست های پولی بانک مرکزی ایالات متحده معطوف خواهد بود.

 پوند – دلار آمریکا

همانطور که در تحلیل گذشته بدان اشاره کردیم پوند در مقابل دلار آمریکا برای چندمین بار متوالی موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۳۳۲۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی جولای- اوت یعنی از سطح ۱٫۵۰۲۲ به ۱٫۲۷۹۸) نشد و به همین خاطر برای امروز در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱٫۳۲۳۱ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) است. با توجه به آنکه قبلا قیمت پوند به خط بولینجر باند ۳۰ روزه یعنی سطح ۱٫۳۴۲۸ نزدیک شده بود این به معنای قرار گرفتن قیمت در حالت اشباع از خرید می باشد و معمولا در شرایطی که قیمت در موقعیت بیش خرید (overbought) قرار می گیرد، از نظر تحلیل تکنیکال احتمال برگشت و کاهش قیمت بوجود می آید و هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۲۸۵ و ۱٫۳۳۰۰ کوتاه و موقتی خواهد بود. اندیکاتورهای روزانه به ادامه حرکت کاهشی پوند اشاره دارند و احتمال حرکت تا رسیدن قیمت به پایین سطح ۱٫۳۲۳۰ با هدف های ۱٫۳۱۸۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۱۶۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) وجود دارد. امروز توجه اصلی بازار بر سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران خواهد بود و فردا آمارهای قیمت مصرف کنندگان انگلیس (CPI) ، روز چهارشنبه آمار تغییرات مستمری بگیران بیکاران این کشور و روز پنجشنبه جلسه بانک مرکزی انگلیس (BoE) مورد توجه معامله گران پوند قرار خواهد گرفت.

دلار آمریکا- ین ژاپن

امروز با بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی در بازارهای مالی و ایجاد تمایل سرمایه گذاران به ارزهای مطمئن و خرید دارایی هایی مطمئن، دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن در روندی کاهشی قرار گرفته و به شدت کاهش یافته است و اکنون و در شرایط نامطمئن فعلی نیز انتظار داریم حرکت کاهشی این زوج ارز همچنان پایدار بماند. امروز شاخص سهام نیکی ژاپن به کمترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافت که عمدتا به خاطر اظهار نظر مقامات پولی آمریکا در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه ۲۱ سپتامبر بوده است و شاخص عمده سهام نیکی ژاپن برای اولین بار در بیش از یک هفته گذشته به پایین خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته رسید. همین مساله منجر به کاهش ارزش ارزهای اصلی بازار در مقابل ین ژاپن شده است. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت این زوج ارز نتوانسته خود را بالای سطح ۱۰۲٫۷۶ (خط تنکان) تثبیت کند و با کاهش امروز بازارهای سهام بین الملل، حرکت نزولی با هدف رسیدن قیمت این زوج ارز به پایین سطح ۱۰۱٫۹۱ ادامه دارد و سطح استاپ فروش معامله گران در بالای سطح ۱۰۳٫۰۶ (بالاترین سطح روز جمعه) قرار گرفته است. بنابراین برای امروز تا هنگامی که قیمت این زوج ارز در زیر نرخ های مقاومت ۱۰۲٫۶۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۰۲٫۷۶ قرار دارد، روند حرکت نزولی است و سقوط قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۹۱ احتمال فرود بیشتر قیمت به ترتیب تا نرخهای ۱۰۱٫۷۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و پس از آن سطوح ۱۰۰٫۹۳ و ۱۰۰٫۶۰ را در این هفته بیشتر خواهد کرد.

یورو – ین ژاپن

در این زوج ارز همانطور که در بالا نیز بدان اشاره کردیم امروز با بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی در بازارهای مالی و ایجاد تمایل سرمایه گذاران به ارزهای مطمئن و خرید دارایی هایی مطمئن، یورو نیز در مقابل ین ژاپن در روندی کاهشی قرار گرفته و به شدت کاهش یافته است و اکنون و در شرایط نامطمئن فعلی نیز انتظار داریم حرکت کاهشی این زوج ارز همچنان پایدار بماند. امروز شاخص سهام نیکی ژاپن به کمترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافت که عمدتا به خاطر اظهار نظر هفته گذشته مقامات پولی بانک مرکزی آمریکا در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه ۲۱ سپتامبر بوده است و در معاملات امروز شاخص عمده سهام نیکی ژاپن برای اولین بار در بیش از یک هفته گذشته به پایین خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته رسید. همین مساله منجر به کاهش ارزش ارزهای اصلی بازار در مقابل ین ژاپن شده است زیر معمولا در شرایط ریسک گریزی (کاهش شاخصهای سهام) ارزش ین ژاپن تقویت شود. در این زوج ارز از نظر تحلیل تکنیکال ابر ایچیموکو محدوده ۱۱۴٫۶۹ تا ۱۱۶٫۷۵ را پوشش داده است و اگر امروز قیمت آن موفق به شکست سطح ۱۱۴٫۶۹ شود، قیمت این زوج ارز را تحت فشارهای نزولی جدیدی قرار خواهد داد. هفته ی پیش ناتوانی قیمت این زوج ارز در تثبیت بالای سطوح ۱۱۵٫۶۵ و ۱۱۶٫۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۸٫۴۴ به ۱۱۲٫۳۲) برای امروز احتمال فرود بیشتر یورو در مقابل ین ژاپن را تا سطوح ۱۱۴٫۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۱۱۳٫۷۴ بوجود می آورد.

یورو – پوند

در این زوج ارز همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم قیمت آن در معاملات روز سه شنبه هفته ی پیش یک الگوی چکش را به نمایش گذاشت و نتوانست پایین سطح حمایت ۰٫۸۳۶۲ بسته شود به خاطر همین به بالای سطح ۰٫۸۴۳۱ افزایش یافته است. سطح حمایت ۰٫۸۳۶۲ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۰٫۸۲۵۱ به ۰٫۸۲۷۴ تشکیل شده است. ابر ضخیم ایچیموکو که محدوده ۰٫۸۱۰۱ تا ۰٫۸۴۳۳ را پوشش داده است نیز فعلا باعث تقویت قیمت این زوج ارز به بالای سطح مقاومت ۰٫۸۴۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است و تارگت بعدی بر روی سطوح ۰٫۸۴۸۵ و ۰٫۸۵۰۰ و پس از آن سطح ۰٫۸۵۲۵ (بالاترین سطوح ۳۰ و ۳۱ اوت و خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارند. پیش بینی ما تا زمانیکه قیمت بالای سقف ابر ایچیموکو قرار دارد، تقویت یورو در مقابل پوند است. ظهور چنین دیدگاه تکنیکالی نشانه های علاقمندی بازار به تقویت یورو در مقابل پوند را بیشتر خواهد کرد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این زوج ارز همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم اظهارات قوی آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا و اشاره ایشان به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، به تقویت دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس کمک کرده است و قیمت این زوج ارز توانسته خود را به بالای سطح ۰٫۹۷۳۹ (کف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه) برساند و برای امروز سیگنال افزایش به ترتیب به سطوح ۰٫۹۷۶۰ ، ۰٫۹۷۸۰ ، ۰٫۹۷۹۵ و ۰٫۹۸۰۰ صادر کرده است که هر یک به ترتیب بر روی سقف ابر ایچیموکو و سطوح فیبوناچی قرار دارند. تا اعلام اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر، برای این زوج ارز حرکت در روندی رو به جلو تا سطوح مشخص شده را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود آن تا سطح ۰٫۹۸۰۰ و حتی بیشتر موجب شود. برای امروز نزدیکی سطح ۰٫۹۷۳۰ نقش حمایت اولیه مهمی را دارد. لازم به ذکر است امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران عمده توجهات بازار به سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در خصوص چشم انداز اقتصادی و سیاست های پولی بانک مرکزی ایالات متحده معطوف خواهد بود.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

امروز در این زوج ارز با توجه به تقویت دلار آمریکا و جریان ریسک گریزی در بازارها (کاهش بازارهای سهام بین الملل) در حرکت نزولی زوج ارز AUDUSD با توجه به تثبیت قیمت پایین خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته، می بایست در انتظار شکسته شدن سطح حمایت ۰٫۷۴۹۰ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت) باشیم. این حرکت نزولی دلار استرالیا در راستای جریان کلی ریسک گریزی بازار بوده است و این موضوع نشان می دهد جریان ریسک گریزی هنوز هم نقش اصلی را نوسانات این جفت ارز برعهده دارد و برای این هفته عمده توجهات به کاهش قیمت به سوی خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه گذشته می باشد که هر یک از این سطوح بر روی ۰٫۷۴۸۸ و ۰٫۷۳۹۴ قرار دارند. پایین سطح ۰٫۷۴۸۴ تارگت بعدی بر روی سطوح ۰٫۷۴۲۰ و ۰٫۷۴۱۸ قرار دارند بطوریکه کف ابر ایچیموکوی روزانه و پایین ترین سطح ۲۷ جولای در نزدیکی این سطوح تشکیل شده اند.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

ادامه ی جریان ریسک گریزی منجر به کاهش قیمت این زوج ارز به پایین ترین سطح ۱ هفته گذشته شده است و شاخص سهام استاندارد اند پورز پانصد آمریکا در روز جمعه %۲٫۵-  کاهش یافت و این شاخص امروز نیز کاهش %۰٫۶-  در هنگام باز شدن را نشان می دهد. جریان ریسک گریزی امروز عمدتا به خاطر نگرانی بازارها از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و افشای بیماری کلینتون بوده است. امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران عمده توجهات بازار به سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در خصوص چشم انداز اقتصادی و سیاست های پولی بانک مرکزی ایالات متحده معطوف خواهد بود و هفته آینده بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر تشکیل جلسه خواهد داد و چند ساعت بعد از آن نیز نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اعلام خواهد شد. تثبیت قیمت این زوج ارز در پایین سطح حمایت ۰٫۷۲۹۰ برای شروع حرکت کاهشی لازم است و در این صورت، هدف رسیدن به سطوح ۰٫۷۲۷۰ (پایین ترین سطح ۲ سپتامبر) و ۰٫۷۲۶۷ خواهد بود. چنانچه سطح ۰٫۷۲۶۴ شکسته شود، احتمال کاهش این زوج ارز تا نرخ ۰٫۷۲۲۵ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) بوجود خواهد آمد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

اصلاح قیمت نفت، جریان ریسک گریزی و قوت گرفتن انتظارات بازار از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به تقویت این زوج ارز به بالای سطح ۱٫۳۱۰۰ کمک کرده است و هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح ۱٫۳۱۲۲ (بالاترین سطح ۱۱ روز گذشته) است. با توجه به تثبیت قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱٫۳۱۲۲ شکسته شود باعث تقویت این جفت ارز به سطوح ۱٫۳۱۳۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی جولای به اوت) و ۱٫۳۱۵۰ می شود و این سطح در نزدیکی بالاترین نرخهای ۳۱ و ۱ سپتامبر قرار گرفته است. امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران عمده توجهات بازار به سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در خصوص چشم انداز اقتصادی و سیاست های پولی بانک مرکزی ایالات متحده معطوف خواهد بود و هفته آینده بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

شاخص دلار آمریکا

اظهارات قوی روز جمعه آقای روزن گرین، ریس بانک فدرال بوستون آمریکا و اشاره ایشان و چند تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، به تقویت شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) کمک کرده است و توانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۹۵٫۴۰ و ۹۵٫۴۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲  درصدی) برساند و برای این هفته سیگنال افزایش به سوی سطوح ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ صادر کرده است که هر یک به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند. تا اعلام اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر، برای شاخص دلار آمریکا حرکت در روندی رو به جلو تا سطوح مشخص شده را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود آن تا سطوح ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ و حتی بیشتر منجر شود. برای امروز سطوح ۹۴٫۸۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نقش حمایت مهمی را دارند. توجه اصلی بازار بر سخنرانی برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران خواهد بود. خانم برینارد آخرین نفری خواهد بود که قبل از جلسه روز ۲۱ سپتامبر بانک مرکزی آمریکا سخنرانی ایراد خواهد کرد و به خاطر همین سخنان امروز ایشان برای بازارها مهم تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا