تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در نمودار قیمت اونس طلا پیش بینی می می شود این حرکت اصلاحی که دیشب از نزدیکی سطح حمایت ۱۳۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در واکنش به اظهارات ملایم یکی از اعضای بانک مرکزی آمریکا (برینارد) رخ داد در اطراف سطح مقاومت ۱۳۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایان یابد و دوباره به نرخهای پایین کاهش یابد.

در حرکت افزایشی تنها تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح ۱۳۳۳ موجب برگشت به سوی سطح ۱۳۳۸ می شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای) به ۱۳۰۱ (پایین ترین سطح ۱ سپتامبر) قرار گرفته است و این روند هنوز تکمیل نشده است.

براساس بررسی امواج الیوت این روند از هفت موج تشکیل شده است که تا کنون فقط چهار موج آن کامل شده است. بنابراین موج پنج یعنی موج A در حال حرکت به سوی سطح ۱۳۰۱ می باشد. در چارت پایین مشخص است که این موج به پنج موج کوچک تر تقسیم شده است.

حرکت اصلاحی دیشب در موج ۴ صورت گرفت و انتظار می رود بعد از تکمیل شدن این موج، قیمت در موج ۵ قرار گیرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. همانطور که در بالا نیز بدان اشاره کردیم در حرکت افزایشی تنها تثبیت کندل دو ساعته بالای ۱۳۳۳ می تواند سطح ۱۳۳۸ را مشخص سازد در غیر این صورت احتمال تکمیل شدن موج ۴ در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۳۰ وجود دارد.

قیمت جهانی اونس طلا دیشب پس از سخنان ملایم برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مقداری از نزدیکی سطح حمایت ۱۳۱۹ به سطح مقاومت ۱۳۳۰ اصلاح کرد. لائل برینارد از اعضای بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی خود در شیگاگو با لحن ضعیفی از وضعیت اقتصادی کشور سخن گفت و اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا به دلیل ضعف بالقوه در بازار کار و خطرات ناشی از رکود اقتصادی خارجی باید مراقب حذف سریع محرکهای پولی باشد.

از نظر ایشان پیشرفت به سوی اشتغال کامل به احتمال زیاد تدریجی خواهد بود و تورم به طور محسوسی پایین تر از هدف قرار دارد و در افزایش نرخ بهره نبایستی عجله کرد. در مجموع، لحن کلی بیانات برینارد ضعیف بود و تلویحاً خواستار عدم افزایش نرخ بهره در جلسه ۲۱ سپتامبر بانک مرکزی آمریکا شده بود.

اعلام این موضع، موجب تعدیل انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در جلسه روز ۲۱ سپتامبر شد. هم اکنون طبق انتظارات بازار احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده به %۱۵ کاهش یافته است در حالیکه روز جمعه این انتظارات %۲۴ بود.

با توجه به اینکه هفته آینده جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) برگزار می شود، در قیمت اونس طلا فعلا سطوح ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۰ به عنوان حمایت و سطوح ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۰ به عنوان مقاومت مستحکم دیده می شوند. از این رو برای امروز برای تغییر حرکت خنثی فعلی، شکسته شدن این سطوح و تثبیت قیمت در بالا یا پایین آن لازم است.

در سایر تحولات آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان ۹۳۹٫۹۴ تن اعلام شد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی اعلام نخواهد شد اما در روز پنجشنبه و جمعه آمارهای خرده فروشی، آمار صنعتی فیلادلفیا، قیمت تولیدکنندگان ، قیمت مصرف کنندگان و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان منتشر می شوند.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم معامله گران در انتظار جلسه روز ۲۱ سپتامبر کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) خواهند بود و بسیار بعید است نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا افزایش یابد. این کمیته یک نهاد سیاستگذار است که مهمترین اقدام آن، تعیین نرخ بهره بانکی ایالات متحده است. این کمیته در سال ۸ بار تشکیل جلسه می دهد و این جلسات توسط روسای بانکهای فدرال ترتیب داده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا