تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا چنانچه سطح مقاومت ۴۶٫۶۵ دلار/بشکه شکسته شود فرصتهای خرید با تارگت های ۴۷٫۷۸ و ۴۸٫۹۱ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی)  فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c یا ۳ یا موج ۳۳ در چارت پایین نشان داده است.

این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) می باشد و در این موج حداقل می تواند تا سطح ۴۸٫۹۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد. برای امروز سطح مقاومت ۴۶٫۶۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) مقداری مانع از استمرار موج افزایشی شده است.

اما انتظار داریم با رفت و برگشت های امروز خود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۵٫۲۶ یا ۴۴٫۴۰ بتواند با شکست سطح مقاومت ۴۶٫۶۵ به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۷۸ و ۴۸٫۹۱ صعود کند و امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۵٫۲۶ و ۴۴٫۴۰ (خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت مستحکم قیمت نفت آمریکا نیز بر روی ۴۴٫۱۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) تشکیل شده است. لازم به ذکر است فردا آمار هفتگی موجودی ذخایر نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۴٫۵۰۰ میلیون بشکه ، رقم قبلی ۱۴٫۵۱۳- میلیون بشکه) اعلام خواهد شد و اگر مثل هفته گذشته کمتر از حد پیش بینی بازار اعلام شود، شاهد نوساناتی برای قیمت نفت خواهیم بود.

امروز در نمودار بعدی برای قیمت نفت برنت دریای شمال چنانچه سطح مقاومت ۴۸٫۶۳ یعنی بالاترین سطح دیروز شکسته شود فرصتهای خرید با تارگت های ۴۹٫۰۳ و ۵۰٫۱۸ (خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی)  فراهم می آورد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c یا ۳ در چارت پایین نشان داده است.

این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲  اوت) می باشد و در این موج حداقل می تواند تا سطح ۵۱٫۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد. برای امروز منطقه مقاومت ۴۸٫۶۳ و ۴۹٫۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) مقداری مانع از استمرار موج افزایشی شده است.

اما انتظار داریم با رفت و برگشت های امروز خود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۷٫۶۱ یا ۴۶٫۷۴ بتواند با شکست سطح مقاومت ۴۸٫۶۳ به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۰۳ و ۵۰٫۱۸ صعود کند و امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۷٫۶۱ و ۴۶٫۷۴ (خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت مستحکم قیمت نفت برنت دریای شمال نیز بر روی ۴۶٫۵۰ دلار/بشکه (کف کانال افزایشی روزانه) تشکیل شده است که در نمودار بعدی مشخص است. لازم به ذکر است فردا آمار هفتگی موجودی ذخایر نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۴٫۵۰۰ میلیون بشکه ، رقم قبلی ۱۴٫۵۱۳- میلیون بشکه) اعلام خواهد شد و اگر مثل هفته گذشته کمتر از حد پیش بینی بازار اعلام شود، شاهد نوساناتی برای قیمت نفت خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت