تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز قیمت جهانی مس در روندی خنثی مابین سطوح ۴۶۱۲ و ۴۶۹۳ دلار/تن قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص قیمت مس وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. در چارت پایین قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین این سطوح در نوسان باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار دارد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است و شکسته شدن یکی از سطوح ۴۶۱۲ یا ۴۶۹۳ سرنوشت قیمت مس را تعیین خواهد کرد.

در حرکت افزایشی قیمت مس چنانچه سطح مقاومت ۴۶۹۳ شکسته شود موجب تقویت به سوی سطح ۴۷۵۸ و در حرکت نزولی قیمت مس چنانچه سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) شکسته شود موجب کاهش به سوی روند نزولی به سوی سطح ۵۰۳۲ می شود و تا زمانیکه این سطوح بطور کامل شکسته نشود، روند خنثی بین سطوح ۴۶۱۲ و ۴۶۹۳ پایدار است که در چارت روزانه پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدت کوتاهی در نزدیکی سطح ۱۵۶۱ با حمایت روبرو شود یا در بالای این سطح در نوسان باشد و یا به نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۸۱ اصلاح داشته باشد که این موضوع را بررسی اموج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند و بررسی امواج الیوت نشاندهنده تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) می باشد.

بنابراین برای امروز در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۵۸۱ شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح ۱۶۰۶ و چنانچه سطح حمایت ۱۵۶۱ شکسته شود موجب کاهش به سطح ۱۵۴۰ دلار/تن می شود که در چارت روزانه پایین قیمت آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم