تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا اگر امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا که قرار است در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام شود کمتر از حد پیش بینی بازار (۳٫۸۰۰+ میلیون بشکه) اعلام شود، احتمال شکست سطح مقاومت ۴۵٫۵۵ دلار/بشکه و صعود قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۳۹ و ۴۷٫۷۵ وجود دارد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت زیر نشان داده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال حرکت بازگشتی قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۴۴٫۷۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) هنوز تکمیل نشده است و ممکن است به یک الگوی مسطح تبدیل شود که شامل سه موج با طول یکسان خواهد بود. این الگو بخشی از موج (c) می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت قیمت را بر روی ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشان می دهد.

این تجزیه و تحلیل فیبوناچی سطوح مقاومت ۴۵٫۵۵ و ۴۶٫۳۹ را نشان می دهند که هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح حمایت ۴۴٫۸۸ و ۴۴٫۷۵ منجر به کاهش قیمت در راستای موج (c) به سوی سطوح ۴۴٫۲۰ و ۴۳٫۳۶ می شود.

در هر صورت برای امروز انتظار داریم که خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا که امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد، حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا را مشخص کند. باید در انتظار واکنش بازار پس از اعلام این خبر بود. معمولا کاهش در آمار ذخایر هفتگی نفت آمریکا به نفع قیمت نفت در لحظه انتشار خبر خواهد بود و همچنین بالعکس.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۷٫۸۹ دلار/بشکه را لمس کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۴۷٫۱۹ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از موج بزرگ B می باشد که از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال حرکت بازگشتی قیمت نفت برنت از سطح ۴۶٫۹۰ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) در سه موج صورت گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال حرکت به سوی سطوح ۴۷٫۸۹ و ۴۸٫۷۵ می باشد. لازم به ذکر است برای امروز تنها شکست سطح ۴۶٫۹۰ منجر به کاهش قیمت نفت برنت در راستای موج (c) به سوی سطوح ۴۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم برای امروز انتظار داریم که خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا که امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد، حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال را مشخص کند. باید در انتظار واکنش بازار پس از اعلام این خبر بود. معمولا کاهش در آمار ذخایر هفتگی نفت آمریکا به نفع قیمت نفت در لحظه انتشار خبر خواهد بود و همچنین بالعکس.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت